Arkisto: Yleinen
Kampparit isännöi viikonloppuna U17-ikäluokan jääpalloleiriä
Mikkelin Kampparit isännöi viikonloppuna U17-ikäluokan (2006 syntyneet ja nuoremmat) jääpalloleiriä Mikkelissä.
Martti Lousti (takarivi vas.) ja Tommi Paajanen (oikealla) kokoamansa tarkkailuryhmän kanssa.
Kamppareiden U17-joukkueen lisäksi mukana oli kaksi muista seuroista koottua keräilyjoukkuetta. Joukkueet harjoittelivat kahdesti ja kohtasivat toisensa kahteen kertaan.
Olosuhteet olivat viikonloppna loistavat ja kentällä nähtiin vauhdikasta juniorijääpalloilua. Kampparit oli lauantaina selkeästi vahvin joukkue ja voitti molemmat ottelunsa selvin numeroin. Sunnuntain peleissä voimasuhteet muuttuivat ja tuloksena oli tappio ja voitto.
Tapahtuma oli kaikkinensa onnistunut ja hyvä katsaus siihen missä ikäluokan kärki menee. U17-ikäluokan maajoukkuevalmentajat Tommi Paajanen ja Martti Lousti tekivät viikonlopun aikana omia merkintöjään tulevia maajoukkuevalintoja varten.
Teksti: Tero Kumela, kuva: Ville Kulmala
Kampparit kuittasi kolme pinnaa viikonvaihteessa
Hyvä eka jakso toi pisteen Porista vaikeasta Narukerä-vierasottelusta
Kampparien edustusjoukkue teki viikonvaihteen Bandyliigan vierasotteluissa hyvän saldon.
Ensin kaatui lauantaina HIFK ja sunnuntaina joukkue riisti pisteen Narukerältä pelaamalla tasapelin 3-3 (1-3) Porissa.
Viikonvaihde tietää sitä, että Kampparit on tällä hetkellä Bandyliigan sarjataulukon kärjessä.
-No toki ollaan kärjessä, mutta ei siitä saa liikaa johtopäätöksiä vetää, rauhoittelee Kampparien päävalmentaja Olli Manninen.
Manninen on kuitenkin varsin tyytyväinen viikonvaihteen otteluihin.
-Ilman muuta pitää olla tyytyväinen. Kolme pistettä viikonvaihteesta ei ole huono tulos, kun katsoo, että vastassa vierasotteluissa olivat HIFK ja Narukerä. Niitä joukkueita vastaan tulee monelle vaikeaa, sanoo Manninen.
Kamppareilla oli sunnuntaina kaikki saumat voittoonkin, mutta ottelu jakautui kahtia.
Ensimmäinen jakso oli Kamppareiden hallintaa, josta kertoo taukotuloskin, mutta toinen jaksoi puolestaan kääntyi Porille.
-Ensimmäistä jaksoa me veimme täysin. Se oli hyvää tekemistä ja pelasimme kauden parasta peliä. Pallo liikkui ja puolustettiin hyvin. Meillä oli läjäpäin hyviä maalintekotilanteita.
Toisen jakson luonnetta kamppariryhmän piti analysoida tarkkaan ottelun jälkeen.
-Pori tuli toiselle jaksolle selvästi sisuuntuneena, emmekä oikein kyenneet vastaamaan. Sitten tuli jäähyjä sotkemaan kuvioita ja hieman rohkeuskin saattoi pettää.
Manninen kehuu omaa ryhmäänsä, mutta antaa tunnustuksen myös Narukerälle.
-Narukerä on vahva joukkue, joka on ollut koossa ilman menetyksiä. Kun tietää, että Narukerä kuuluu sarjan suosikkeihin, ei tulos ole meiltä ollenkaan huono.
Narukerä meni ensi jaksolla maalin johtoon, mutta Kampparit tasoitti 18. minuutilla Valtteri Hauskan kulmalyönnillä. Kulman antoi Severi Noponen.
Rasmus Kettunen teki mustien toisen osuman Aki Mannisen syötöstä, ja Kimmo Huotelin kulmurista kolmannen. Kulman tarjoili Aki Manninen.
Olli Manninen kiitteli erikoistilanteita. Kaksi maalia kulmureista on hyvä tulos. Narukerä kiri Mikkelin johdon kiinni lopullisesti hieman ennen päätösvihellystä.
Kampparit onnistui sunnuntaina erikoistilanteissa. Kulmalyönneistä tuli kaksi maalia
Rasmus Kettunen jatkaa hyviä otteitaan. Kettunen teki Kampparien toisen maalin Porissa.
Kampparit jatkaa Bandyliigaa joulukuun alussa, kun kotikentälle Hänskiin lauantain ja sunnuntain otteluihin saapuvat OLS ja Botnia.
Manninen ei vielä spekuloi tulevaa viikonvaihdetta.
-Pitää ensin pureksia rauhassa nämä kaksi vierasottelua ja katsoa pelaajien terveystilanne.
-Voittamaan tietysti lähdetään. Toivottavasti päästään suunnitellusti harjoittelemaan isolle kentälle, sanoo Manninen.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen. FB-kuva: Kampparit/arkisto
.
Kampparit haki pisteet Helsingistä
HIFK – Kampparit 1-8 (0-3)
Kampparit haki pisteet IFK:lta hyvällä joukkuepelillä
Kampparit aloitti vieraspeliviikonlopun Helsingissä IFK:n vieraana. Peli oli alusta lähtien vahvasti Mustan hallinnassa, eikä helsinkiläiset päässeet juurikaan tekopaikoille. Ensimmäisellä jaksolla Kampparit osui kolmasti, Topi Saukkosen, Janne Hauskan ja Karo Liimataisen osumilla.
”Eka jakso oli meiltä ihan hyvä ja toisella jaksolla parannettiin selvästi” sanoi Kampparivalmentaja Alpo Kaartinen pelin jälkeen.
Toisella jaksolla Kampparit takoi maaleja tasaiseen tahtiin, eikä IFK päässyt Aku Ojasen ainokaista lukuun ottamatta juurikaan maalipaikoille. Rasmus Kettunen, Santeri Laitinen ja Tomi Hauska tekivät maalin mieheen. Ainoa kahden osuman mies oli tänään pirteästi pelannut ”EH”, Elmeri Hämäläinen. Voittonumerot Kamppareille 1-8.
Alpo Kaartinen: ” Hyvä peli meiltä kaiken kaikkiaan. Onnistuttiin laajalla rintamalla. Huomenna kuitenkin pitää vielä napsu parantaa, kun jatketaan Narukerän vieraana Porissa”
Kampparit siirtyy Helsingistä Poriin yöksi ja jatkaa pisteiden jahtia kello 13.00 alkavassa kamppailussa.
Teksti: Lauri Tikanoja, kuvat: arkisto/Jukka Laitinen
Kampparit avasi Bandykauden voitolla
Uudet ja vanhat konkarit ottivat roolia ja JPS kaatui 4-2
Rasmus Kettunen on vahvistus Kamppareille. Kauden avausottelun saldo oli kaksi maalia ja muutenkin kaikin puolin hyvä esiintyminen mustassa paidassa. Kuvassa komea 2-0 osuma.
Vain yhden kerran isolle jäälle ennen Bandyliigan avausta päässyt Kampparien edustusjoukkue kuittasi riemastuttavat avauspisteet perjantaina kotikentällä Hänskissä. Kampparit kaatoi totutusti vaikean vastustajan Jyväskylän Seudun Palloseuran 4-2 (2-0).
Päävalmentaja Olli Manninen oli tyytyväinen ja tuumi, että välillä pelattiin hyvin, välillä jäädyttiin.
-Ottelu oli meille aika tyypillinen Kampparit-JPS -peli. Täytyy ottaa huomioon, että olimme ensi kerran isolla jäällä torstaina.
Kauden avausottelu oli kuitenkin hyvää jääpalloviihdettä ja otteet jääkokemukseen nähden varsin hyviä.
Kokeneet pelaajat ottivat roolia, ja apuna oli Kamppareihin täksi kaudeksi Akilleksesta siirtynyt Rasmus Kettunen.
Tukea hän sai Kimmo Huotelinilta, joka tarjoili maalisyötöt, ja kotijoukkueen parhaana palkitulta Tuomas Liukkoselta, joka näytti osaamista keskikentällä.
Kettunen on vahvaraaminen pelaaja, joka osoitti avausottelussa hyvää luisteluvoimaa.
Spurtit saivat kehuja Kampparien juniorikatsomoa myöten:
-Jumankekka kattokaa mikä loikka!
Varsinkin Kamppareiden neljäs maali oli Kettusen näytös. Hän poimi pallon JPS:ltä omalla alueella, käynnisti hyökkäyksen ja ehti päättämään sen maaliin.
Manninen antoi pisteet Kettuselle.
-Täytyy sanoa, että Kettusen luisteluvoima on ihailtavaa. Valmentaja ei voi olla muuta kuin tyytyväinen.
Kettunen oli itsekin hyvillä mielin ottelun jälkeen.
-Kiva oli avaus, ja hyvä että tuli voitto. Ottelu oli tosin vähän raskas ja vähän näkyi, että ei ole vielä ison jään kokemusta. Tästä on hyvä rakentaa.
Kettunen sanoo asettuneensa mainiosti mikkeliläisseuraan. Hän keskittyy opintoihin Kuopiossa, mutta ehtii hyvin seuran harjoituksiin.
-Loistavasti. Vastaanotto seurassa on ollut tosi hyvä. Ei ole kuin positiivista sanottavaa.
Kauden avausottelu oli Kamppareille kaksijakoinen.
Ensi jakso oli jääkokemukseen nähden hyvää jääpalloa, mutta toisella jaksolla myös JPS sai otteesta kiinni.
Kauden ensimmäisen maalin iski Santeri Laitinen 21. minuutilla Tuomas Liukkosen pitkästä syötöstä.
Toisen maalin teki Kettunen Huotelinin syötöstä ja kolmannen Janne Hauska todella tyylikkäällä laukauksella suoraan vauhdista.
JPS:n henkeä nostatti 3-0 -tilanteessa saatu kavennus, joka näytti selkeältä potkumaalilta. Yksi tuomareistakin näytti, että maalia ei hyväksytä. Tuomarineuvottelu vei kuitenkin pallon keskelle.
-Pelasimme 60 minuuttia hyvin, mutta lopussa taisi iskeä väsykin yläviisikkoon. JPS nosti peliä ja vähän jäädyttiin. Jatkossa pitää keskittyä puolustuspelin hiomiseen, pohti Manninen.
JPS käytti ison jää kokemustaan, jota se oli saanut kehiteltyä hieman Kamppareita paremmin – neljä treeniä – ja ehti maalin päähän. Peli kuitenkin ratkesi kesken JPS:n painostuksen Huotelinin ja Kettusen yhteistyöhön.
Sekä Manninen ja Kettunen tuumivat, että maalipaikkoja oli useampaankin osumaan.
-Oli hienoa saada olla mukana kahdessa maalissa, myhäili Kettunen.
Otteluisäntä Hongan raati palkitsi Tuomas Liukkosen kotijoukkueen parhaana.
Kamppareiden oli määrä jatkaa Bandyliigaa lauantaina 19.11. ottelulla Porvoon Akillesta vastaan vieraskentällä, mutta ottelu on siirretty pelattavaksi 12. joulukuuta.
Teksti Kampparit/tiedotus, kuvat Jukka Laitinen
KamppariUutiset marraskuu 2022
Lue uusi KamppariUutiset Länsi-Savon sivuilta tai tästä! KamppariUutiset marraskuu 2022







