Arkisto: Juniorit
Vanhemmat vahvempia P15 paikallisottelussa
Kampparien P15 joukkueet kohtasivat maanantai-iltana kauden toisessa paikallisottelussaan. Valkoinen joukkue antoi aiempaa tiukemman vastuksen varsinkin ensimmäisellä puoliajalla, mutta musta vei ottelun 11-2 (4-1).
Ottelu pelattiin tämän kauden otteluissa tutuksi tulleessa lumisateessa. Ensimmäisellä puoliajalla lunta tuli enemmänkin, mutta sen jälkeen sade onneksi vähän hiljeni. Hienosti pelanneiden joukkueiden taistelun lisäksi illan valopilkku oli myös päätuomari Tero Tuhkasen paluu kentille.
Kotijoukkueena pelannut Kampparit P15 musta eli pääasiassa vuonna 2003 syntyneistä pelaajista koostuva joukkue pelasi ottelun valkoisilla pelipaidoilla ja nuorempi, pääsiassa vuonna 2004 syntyneiden joukkue Kampparit P15 valkoinen mustilla pelipaidoilla.
Joukkueena tasainen esitys Kampparit P15 mustalta
Valkoinen joukkue on kauden mittaan terästäytynyt ja saanut lisää yritystä pelaamiseensa. Joukkueen puolustustaistelu oli hyvää ja musta joutui ahtaalle hyökkäyspäässä varsinkin ensimmäisellä puoliajalla – ensimmäistä maaliakin haettiin 15 minuuttia. Tauolle mentiin lukemissa 4-1.
– Ensimmäinen puoliaika oli aavistuksen sekavaa peliä, kun syötöt vähän hakivat oikeaa osoitetta ja viimeistely ontui. Ei se meiltä ihan huonoakaan peliä ollut, mutta tiedettiin, että parempaan pystytään. Tästä myös tauolla kopissa puhuttiin. Vastustajalle pitää antaa krediittiä puolustustaistelusta, totesi Kampparit P15 mustan joukkueen valmentaja Lasse Pulkkinen.
Toisella puoliajalla musta malttoi pitää palloa ja rakensi hyökkäyksiä useamman pelaajan voimin alakerran kautta.
– Ennen peliä sovittiin, että yritetään välttää puskemista keskustaan jossa vastustajan puolustusmuuri. Siinä onnistuttiin toisella jaksolla paremmin. Myös syöttöpeli parani ja tehtiin useampi hieno maali. Koko joukkueelta tasaisen hyvä esitys. Erikoistilanteet kaipaavat kuitenkin edelleen hiomista. Niissä meillä onnistumisprosentti on huonolla tasolla, pohti Pulkkinen pelin jälkeen.
Kampparit P15 valkoinen taisteli loppulukemia paremmin
Valkoinen joukkue taisteli läpi ottelun hyvällä asenteella ja puolusti loppulukemia tehokkaammin. Joukkueen maalivahti Tuomas Tontti pelasi vahvasti ja P13-ikäinen Eetu Rauhala viimeisteli joukkueen molemmat maalit.
– Peli oli meiltä hyvää puolustuspelaamista vaikka loppunumerot eivät siltä näytäkään. Pelisuunnitelma oli pitää keskusta kiinni ja siinä onnistuttiinkin ensimmäinen puoliaika. Toisella puoliajalla iski väsymys ja rupesimme juoksemaan liikaa pallon perässä, jolloin vastustaja pääsi maalipaikoille ja iski niistä nopeassa tahdissa useamman maalin. Kaiken kaikkiaan hyvä peli koko joukkueelta, iloitsi Kampparit P15 valkoisen joukkueen valmentaja Aki Väisänen.
Joukkueet suuntaavat viikonloppuna pelimatkalle pohjoiseen. Lauantaina molemmat pelaavat LRK Tornion vieraana ja sunnuntaina SM-runkosarja päättyy otteluihin OLS:ia vastaan Oulussa. Ennen kahta viimeistä ottelua alkuturnauksen voittanut Kampparit P15 musta on jo varmistanut oman alkulohkonsa voiton. P15 SM-lopputurnaus pelataan 2.-4.3.2018 Mikkelissä.
Lisätietoja:
- Kampparit P15 musta – Kampparit P15 valkoinen ottelun tiedot Jääpalloliiton tulospalvelussa.
- P15 SM-runkosarjan B-lohkon (pohjoinen) sarjatilanne.
- Kampparit P15 musta joukkuesivut.
- Kampparit P15 mustan Instagram.
- Kampparit P15 valkoinen joukkuesivut.
- Kampparit P15 valkoisen Instagram.
- P15 SM-lopputurnauksen verkkosivut.
- P15 SM-lopputurnauksen Instagram.
Teksti ja kuvat: Mari Ukkonen
P17 päätti SM-alkusarjan vierasvoittoon Porvoossa
Kampparit P17 päätti SM-alkusarjan 7-12 (6-5) voitolla Porvoon Akilleksen vieraana. Ottelun lopputulos merkitsi sitä, että Kampparit järjestää SM-loppupelit Hänskissä 10.-11.3.2018.
Lauantaina 10.3. pelataan välierät ja sunnuntaina 11.3. mitaliottelut. Kahtena viikonloppuna peräkkäin pelataan SM-mitaleista Hänskissä, kun edellisenä viikonloppuna 2.-4.3.2018 pelataan P15 SM-lopputurnaus.
Torstai-illan peli Porvoon Pallokentällä oli hyvin kaksijakoinen. Ensimmäisellä puoliajalla vierasjoukkue katseli enemmän Pallokentän valoja kuin itse peliä… olisiko edellisen illan Hifk peli, asenne tai joku muu vaikuttanut pelin kulkuun.
Toiselle puoliajalle tuli määrätietoinen vierasjoukkue, jonka liike ja pallotempo puhkoi jatkuvasti Akilleksen sumppupuolutuksen. Liekö edustuksen valmentajan Antero Leväsen paikalle saapuminen toisen puoliajan alkuun herättänyt vierasjoukkueen. Hyvä tason nosto kaikilta, josta iso kiitos erityisesti joukkueen kokeneelle osastolle, jotka omilla hyvillä suorituksilla paketoivat Akilleksen rimpuilun.
Hifk pelistä muutettiin hiukan pelipaikkoja ja muutokset toimivat hyvin: pallotempo ja syöttöjen määrä kasvoivat. Nyt huilataan viikonloppu ja aletaan treenaamaan tiettyjä asioita pelin sisällä sekä erikoistilanteita ja nautitaan kevään hienoista peleistä!
Lisätietoja:
Teksti: Jukka Pulkkinen
P17 voittoputki katkesi keskiviikkona
P17 kohtasi SM-alkusarjan kärkikamppailussa keskiviikkoiltana Hänskissä Hifkin. Ottelun lähtöasetelmat olivat, että voitolla Kampparit varmistaisi SM-alkusarjan voiton ja SM-loppupelit Hänskiin.
Vierasjoukkueen kokoonpano oli muuttunut edellisestä kohtaamisesta paljon eli riviin palasivat maalivahti Eppu Talvinko, kiekosta Julius Huttula, Veeti Louhos, Kalle Ervasti sekä Nässjö IF:n Patrick Backman.
Kotijoukkue oli myös parhaalla nuorella rosterilla, kun sairastupa oli tyhjetynyt ja Aki Manninen palasi takaisin riviin. Hifk oli lukenut hyvin kotiläksynsä ja otti tilan pois kotijoukkueen pelinrakentelulta. Hifkin hyvä ohjauspeli ja tilannekovuus sekoittivat kotijoukkueen pelin. Puoliajalle mentiin 2-3 lukemissa.
Toisella puoliajalla mentiin pitkään samoissa lukemissa, kotijoukkueelle tarjottiin tasoitusmahdollisuutta rangaistuslaukauksen muodossa, mutta tällä kertaa ei saatu palloa maaliin. Myös ensimmäisellä jaksolla tuhlattiin rangaistuslaukaus, jonka maalivahti Talvinko torjui. Kotikoukkueen maalivahti Lasse Korhonen piti parilla hyvällä lähitorjunnalla isännät pelissä mukana loppuun asti.
Hifkin Leevi Laitinen teki 2-4, joka samalla katkaisi kotijoukkueen loppukirin. Hänskissä nähtiin vauhdikas P17 ottelu, mutta näitä otteluja on aivan liian vähän. Hifk oli tänään parempi ja ansaitsi voiton lisäksi myös vahvan suosikkiaseman Suomen mestariksi.
Kampparit pelaa viimeisen SM-alkusarjan ottelun tänään torstaina klo 20 Porvoon Pallokentällä.
Lisätietoja:
- Länsi-Savo: Kampparien P17 hävisi HIFK:lle — Lopputurnauspaikka katkolla torstaina
- Ottelun tiedot Jääpalloliiton tulospalvelussa.
- P17 sarjatilanne Jääpalloliiton tulospalvelussa.
Teksti: Jukka Pulkkinen
P21 kairasi pakkovoiton Varkaudesta
Kamppareilla oli tänään edessään pakkovoitto, mikäli joukkue halusi säilyttää toivonkipinän Nuorten bandyliigan mitalipeleihin. Loppulukemat 1-3 (0-0) osoitti, että Kamppareilla oli enemmän taistelutahtoa kuin isännillä Varkaudessa.
Peli käynnistyi kummankin joukkueen puolustaessa kurinalaisesti omaa maaliaan. WP3 5 oli tällä jaksolla pelillisesti parempi, mutta maalissa debyytin tehnyt Kampparien nuori Lasse Korhonen napsi varmasti muutamat vaaralliset tilanteet. Kumpikaan ei maalinteossa onnistunut ja näin ollen mentiin jännästä 0-0 tilanteesta puoliajalle.
Toisella jaksolla Kampparit alkoi pitämään enemmän palloa ja pallolliselle pelaajalle saatiin apuja. Ottelun ensimmäinen maali nähtiin Leevi Kukkasniemen toimiessa maalintekijänä 59. peliminuutin kohdalla – hyvä syöttö laitaan, siitä haasto keskelle ja pallo varmasti maaliin.
Minuutti ensimmäisestä maalista ja sama herra oli taas maalinteossa, tällä kertaa Kalle Lempisen laittaman millintarkan pitkän pallon tullessa lapaan. Viisi minuuttia myöhemmin vei Lempinen vieraat jo 0-3 johtoon oivallisen kulmakikan päätteeksi. WP kavensi muutama minuutti myöhemmin kulmalyönnistä, ja painoi kohti Kampparien päätyä hyvällä luistelulla koko loppupelin, mutta puolustus kesti. Näin ollen kaksi pistettä Mikkeliin.
Kampparit P21 pelasi siis tänään viimeisen runkosarjaottelunsa ja on nyt sarjataulukossa neljännellä sijalla. Porin Narukerä on mikkeliläisiä neljä pistettä jäljessä, mutta Narukerällä on vielä kolme runkosarjan ottelua jäljellä.
Teksti: Topi Rytkönen
P17 kaatoi Olsin hienossa pakkassäässä
P17 jatkoi tiivistä otteluputkea kohtaamalla Olsin sunnuntain päiväpelissä Hänskissä. Hienossa talvisäässä pelatussa ottelussa näkyi tiivis ottelutahti.
Luistelutempo ja syöttöpeli ei ollut samaa luokkaa kuin aikaisemmassa Hifk pelissä. Rutiinisuoritus riitti tällä kertaa mutta samanlaisessa pelillä kuin tänään tulee vaikeuksia keskiviikkona Hifkiä vastaan. Ottelun lopputulos 15-1 (7-0).
Alakerran kolmikko Topi Saukkonen, Juho Waris ja Jere Kupiainen pelaavat vahvaa kautta, eivät näy juuri tilastoissa mutta ovat todella tärkeitä puolustuspelaamisessa, joita on vastustajien vaikea ohittaa.
Lisätietoja:
Teksti ja kuva: Jukka Pulkkinen









