Arkisto: Juniorit
Tasainen P21 ottelu toistoa viikon takaisesta
Kampparit P21 pelasi eilen keskiviikkona 27.1. hyvin samanlaisen ottelun Helsinki YJ:tä vastaan kuin viikkoa aiemmin. Ensimmäistä jaksoa hallitsi Mikkeliin koronatilanteen vuoksi kotiotteluaan pelaamaan tulleet helsinkiläiset ja toinen jakso oli mikkeliläisten hallussa.
– Eka puoliaika hyvää peliä, mutta tauon jälkeen oma peli hajosi. Tasainen kamppailu kuten viikko sittenkin. Yhdistelmäjoukkue tuo mukanaan omat haasteensa, kun yhteisiä treenejä ei ole ja joka pelissä on vähän eri pelaajat, Helsinki YJ:n valmentaja Teemu Laitinen kertoi.
Kampparien kirin aloitti Marcus Ukkonen, joka yllätti laukauksellaan vastustajan maalivahdin, kun toista jaksoa oli pelattu minuutti. Karo Liimatainen iski 3-2 kavennusmaalin 76. peliminuutilla. Syöttöpisteitä ei Mustille tässä ottelussa jaettu.
– Päästettiin Helsinki ekalla jaksolla kolmen maalin karkumatkalle, jota lähdettiin tauon jälkeen kuromaan kiinni. Melkein siinä onnistuttiin, mutta melkein ei riitä. Ei oltu ekalla jaksolla tarpeeksi hereillä ja vaikka peli parani loppua kohden, se ei tällä kertaa riittänyt ja vastustaja oli maalin verran parempi, harmitteli Kampparien valmentaja Lasse Pulkkinen.
Kokonaisuudessaan ottelu oli melko sekavaa peliä molemmilta. Parannettavaa jäi ihan perusasioissa. Maanantaina on jälleen uusi mahdollisuus kehittää omaa peliä, kun Kampparien on tarkoitus suunnata Jyväskylään testaamaan JPS:n vire. Jos koronatilanne vaan suo.
Helsinki YJ – Kampparit 3-2 (3-0)
Ottelu pelattiin koronatilanteen vuoksi jälleen tyhjille katsomoille, mutta striimattiin suorana Meijän Mikkelin Youtube-kanavalle. Ottelun selostuksesta vastasivat Lauri “Luru” Tikanoja ja Jukka “Yyki” Pulkkinen. Ottelun kuvasi Kari Nuolinko. Kampparit P21 kiittää Lurua, Yykiä ja Karia Youtube-striimin mahdollistamisesta!
Helsinki vahvempi tasaisessa P21-taistossa
Kampparit P21 pelasi tiistai-iltana Hänskissä tasaisen ottelun tiiviisti ja uhrautuvasti puolustanutta Helsingin yhdistelmäjoukkuetta (YJ) vastaan.
Ensimmäinen jakso oli tasaista pelaamista. Helsinki oli kuitenkin jakson alussa hallitsevampi. Kun 15 minuuttia oli pelattu, pääsi Helsinki iskemään rangaistuslaukauksesta ja heti perään sama mies, kampparikasvatti ja Ruotsissa lukiota käyvä Eetu Pulkkinen iski vieraat jo kahden maalin johtoon. Jakson lopussa Kampparit hallitsi jo peliä ja maalipaikkoja oli molemmilla joukkueilla. Lisämaaleja ei ensimmäisellä jaksolla kuitenkaan nähty.
– Helsinki hyödynsi meidän virheet ja “oma koira puri” kahdesti. Ekalla jaksolla meillä oli liikaa harhasyöttöjä ja hyökkäykset tukehtui huonoihin syöttöihin, harmitteli Kampparien päävalmentaja Lasse Pulkkinen.
Toinen jakso oli melko selvästi Kampparien ja paikkoja oli useampaankin maaliin – kulmalyöntejä Mustille kirjattiin lähes 15. Viimeistely oli kuitenkin hieman huolimatonta. Karo Liimatainen iski kotijoukkueen ainokaisen, kun peliä oli pelattu 66 minuuttia.
– Vastustaja “ryysäsi” hyvin. Ennen seuraavaa peliä lienee syytä harjoitella kulmia… Tuolla kulmamäärällä pitäisi jo verkkokin heilua. Liekö eilinen peli painanut jaloissa, sen verran halutonta tekemistä oli aika ajoin ja väsyneellä jalalla mentiin. Viikon päästä kohdataan Helsinki uudestaan ja silloin lähdetään hakemaan revanssia uudella ilmeellä, valmentaja Pulkkinen toteaa.
Kampparit – Helsinki YJ 1-2 (0-2)
Ottelu pelattiin koronatilanteen vuoksi tyhjille katsomoille, mutta striimattiin suorana Meijän Mikkelin Youtube-kanavalle. Ottelun selostuksesta vastasivat Kampparien toiminnanjohtaja ja edustusjoukkueen kapteeni Kimmo Huotelin sekä Helsinki YJ:n joukkueenjohtaja Juha Hilmola. Ottelun kuvasi Kari Nuolinko. Kampparit P21 kiittää Kimmoa, Juhaa ja Karia Youtube-striimin mahdollistamisesta!
P21 piti pisteet kotona Akillesta vastaan
Hänskiin saapui vieraaksi tänään kautensa avauspelin pelannut Porvoon Akilles ja ottelu päästiin pelaamaan hyvissä olosuhteissa. Pakkasta oli -5 astetta, eikä aika ajoin satanut lumikaan haitannut peliä.
Ottelun kulku oli melko samanlainen kuin edellinen peli JPS:ä vastaan. Ensimmäiset 25 minuuttia Kampparit pelasi hyvin ja johti jo 4-0, mutta jakson loppu oli hieman löysää ja huolimatonta pelaamista. Tauolle mentiin kuitenkin kotijoukkueen 4-2 johdossa.
Toisen jakson alussa Akilles sai nopeasti kavennettua 4-3 ja sai hieman henkeä päälle, mutta ei Mustilla silti suurempaa hätää ollut.
– Saatiin luotua useita paikkoja, joista olisi kyllä pitänyt tehdä maalit. Viimeistely oli vaan heikkoa, mutta toki vastustajan maalivahti oli hyvä. Vaikka lukemat oli tiukat, niin oltiin kuitenkin aika hyvin kuskin paikalla pelissä. Ansaittiin voitto ja koko joukkue teki hyvin töitä voiton eteen, päävalmentaja Lasse Pulkkinen totesi tyytyväisenä.
Varusmiespalvelusta suorittava Vili Korhonen pelasi tänään kauden ensimmäisen pelinsä joukkueessa ja pääsi heti maalin makuun.
Maalintekijöinä tänään Aki Manninen, Vili Korhonen, Topi Saukkonen, Ville Särkkä, Vesa Jumppanen sekä Marcus Ukkonen. Syöttöpisteitä kirjattiin Karo Liimataiselle (3), Vesa Jumppaselle, Ville Särkälle ja Topi Saukkoselle.
Ottelu pelattiin koronatilanteen vuoksi tyhjille katsomoille, mutta ottelu striimattiin suorana Youtubessa. Ottelun selostivat Joonas Immonen ja Topi Rytkönen, toivottavasti heitä kuullaan myös jatkossa. Kuvauksesta vastasi Kari Nuolinko. Kampparit kiittää Joonasta, Topia, Karia, Meijän Mikkeliä sekä MPY:tä, että saimme tarjottua ottelun yleisölle verkossa. Striimillä oli yli 300 katsojaa!
Kampparien ottelut jatkuvat huomenna, kun Helsinki YJ saapuu Hänskiin. Luvassa tiukkaa vääntöä ja silloin on oltava hereillä koko 90 minuuttia. Ottelu pelataan jälleen ilman yleisöä, mutta striimiä on taas luvassa.
P21 kotiavauksessa voittoon JPS:stä
Kirpakassa -17 asteen pakkassäässä pelattua sarjan kärkikamppailua hankaloitti aavistuksen pieni lumisade molempien jaksojen lopussa, mutta muuten Hänskissä vallitsi mainio pelisää.
Kampparit aloitti pelin hyvin ja ensimmäiset 20-25 minuuttia oli hyvää peliä kotijoukkueelta. Musta sai hyviä hyökkäyksiä ja ne palkittiin maalien muodossa. Tauolle päästiin 4-2 johdossa.
– Ekan jakson lopussa passivoiduttiin liikaa ja annettiin peli Jipsille. Aika ajoin hieman huolimatonta pelaamista ja niistä tilanteista vastustaja pääsi iskemään. Tuukka Ässämäki oli Jipsille tänään kaikki kaikessa ja aina pallon saadessaan vaarallinen. Tuukka olisi pitänyt pitää tarkemmin kiinni, mutta nyt annettiin liikaa tilaa, Kampparien päävalmentaja Lasse Pulkkinen pohtii.
Toinen jakso oli melko tasaista pelaamista. Kampparit jaksoi puolustaa melko tiiviisti, mutta hyökkäysten rakentelussa ei päästy samalle tasolle kuin ensimmäisellä jaksolla.
– Enemmän pitäisi saada apuja pallolliselle pelaajalle. Lopussa JPS kiri ja meidän touhu meni vähän paniikin puolelle – roiskittiin palloa liikaa ja oma peli hajosi. Onneksi kestettiin ja puolustettiin uhrautuvasti. Hyvä, että saatiin voitto ja kauden toiseksi peliksi tämä oli ihan ok. Kupiaisen Jerelle pitää antaa kiitos, raatoi kentällä leijonan lailla, Pulkkinen totesi.
Kampparit – JPS 5-4 (4-2)
Maalintekijöinä tänään Elmeri Hämäläinen (2), Karo Liimatainen, Severi Noponen ja Aki Manninen. Syöttöpisteitä kirjattiin Karo Liimataiselle (2), Severi Noposelle ja Aapo Pulkkiselle.
Ottelu pelattiin koronaepidemiatilanteen vuoksi tyhjille katsomoille. Ottelu kuitenkin striimattiin suorana Meijän Mikkeli Youtube kanavalle. Tällä kaudella striimausta harjoittelevat Veeti Hölttä ja Samuli Pekonen, jotka vastaavat kotiotteluiden striimaamisesta. Kiitos Veetille ja Samulille!
Kamppareilla kotipelejä myös junioreissa!
Koronarajoitusten lieventyessä Kamppareissa päästään pelaamaan kotiotteluita kaikissa ikäluokissa. Ottelut pelataan toistaiseksi ilman yleisöä. Hänskissä pelataan viikolla 2 seuraavat ottelut:
Ke 13.1 klo 19.00 Kampparit/P21 – JPS, ottelu näkyy livenä täältä!
Pe 15.1 klo 18.00 Kampparit/P15M – JPS
La 16.1 klo 11.00 Kampparit/P15V – JPS
La 16.1 klo 13.00 Kampparit/P15M – Vesta
La 16.1 klo 15.00 Kampparit/P17 – Helsinki yj
La 16.1 klo 17.30 Kampparit/P15M – Vesta
Su 17.1 klo 10.30 Kampparit/P13M – WP 35
Su 17.1 klo 12.30 Kampparit/P13V – WP 35
Otteluiden tulospalvelua voit seurata jääpalloliiton sivuilta tästä!

