Arkisto: Yleinen
Kamppareilla täyden potin viikonloppu
Botnia kaatui hallituilla otteilla vierasottelussa sananmukaisesti kuusnolla
Rasmus Kettunen ja Kampparit olivat pari potkua Botnian edellä
Kampparit hoiti Bandyliigan otteluviikonvaihteen tyylikkäästi loppuun voittamalla sunnuntaina Helsingin Botnian vierasottelussa 0-6 (0-4).
-Ottelu oli meiltä hallittu esitys alusta loppuun saakka, tuumi päävalmentaja Olli Manninen.
Bandyliigan tyvipään joukkueisiin kuuluva Botnia ei etukäteen arvioiden ollut erityisen vaikea vastustaja, mutta vaikeaksi ottelun teki viikonvaihteen asetelma.
Kampparit pelasi ensin lauantaina kovan ottelun sarjakärki Porin Narukerää vastaan Mikkelissä ja matkusti sitten sunnuntaina Botnian vieraaksi. Kun Kerä kaatui Mikkelissä ja Botnia Helsingissä, Manninen oli erityisen tyytyväinen joukkueensa pelimoraaliin.
Muistissa oli edellinen vastaava kahden ottelun viikonvaihde, jossa JPS:n ottelun jälkeen matkattiin Porvooseen, eikä Akilleksen vieraana ottelu mennyt kehuttavasti.
-Nyt joukkueen kanssa puhuttiin etukäteen asetelma läpi ja tulos oli se, että joukkue tiedosti tilanteen, oli valmiina matkaotteluun ja hoiti myös ottelun, sanoo Manninen.
Ottelun keliolot olivat kehnoja Helsingin Oulunkylässä sunnuntaina.
Ensin ottelu alku viivästyi hieman kenttäkunnostuksen vuoksi ja sitten puoliaikakin venyi pitkäksi samasta syystä.
Kampparit joutui ensi jaksolla pelaamaan vastatuuleen ja kelin vuoksi joukkue varautui ottamaan alun maltilla. Kuitenkin Kampparit onnistui maalinteossa heti alkajaisiksi.
Rasmus Kettunen teki avausmaalin jo neljännellä minuutilla ja Santeri Laitinen jatkoi viittä minuuttia myöhemmin.
Kaksi maalia alkuun oli myrkkyä Botnialle.
-Varauduimme puolustamaan tuulen vuoksi, mutta kaksi maalia alkuun helpotti jatkoa. Koko ajan oli turvallinen olo, että ottelu oli meidän hallussamme, tuumi Manninen.
Laitinen ja Kettunen maalasivat vielä kertaalleen kumpikin, Laitinen ensi jaksolla ja Kettunen lopuksi.
Santeri Laitinen ja Rasmus Kettunen tekivät kumpikin kaksi maalia Botniaa vastaan.
Kampparien muut osumat iskivät Janne Hauska (0-3) ja Tuomas Liukkonen (0-5).
Botnialla ei ollut sunnuntaina juuri sanomista. Joukkueen tukikin näyttää kadonneen: ottelua seurasi Oulunkylässä vain 16 katsojaa.
Voitto Botniasta vahvisti Kampparien asemaa sarjan kärjessä, kun samaan aikaan sunnuntaina Narukerä kärsi tappion Jyväskylässä.
Kampparien seuraava ottelu on alkavan viikon lauantaina Oulussa. Vastaan tulee OLS.
OLS kuuluu myös tyvipään joukkueisiin, mutta Manninen ottaa silti joukkueen vakavasti. OLS-ottelua sävyttää sekin, että Manninen itse on samaan aikaan perjantaista sunnuntaihin A-maajoukkueen otteluturnauksessa.
Kovin vääntö on runkosarjan päätteeksi luvassa tammikuun viimeisellä viikolla, kun vastaan tulevat arki-illan vierasottelussa Veiterä ja kotona Porvoon Akilles.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat; Jukka Laitinen
Kampparit voitti kärkikamppailun – Pori kaatui play off-henkisessä ottelussa selvin numeroin
Kampparit – Narukerä 5-2 (2-1)
Santeri Laitinen oli lauantaina tehokkaalla tuulella: kaksi rankkarimaalia ja yksi pelimaali.
Olli Manninen: Tärkeä voitto. Hatunnosto pojille!
Mikkelin Kampparit järjesti Narukerälle porilaisten kauden ensimmäisen tappion Bandyliigan lauantaina ottelussa Mikkelissä.
Ennakkoon kovaksi veikatun ottelun voitti Kampparit 5-2 (2-1)
Ennen ottelua Pori oli Bandyliigan sarjakärjessä pisteen erolla ennen Kamppareita. Sarjakärkien kohtaaminen oli vesisateisessa Hänskissä tahto-ottelu, jossa Kampparit piti päänsä kylmänä ja teki sen mitä pitikin.
Kamppariryhmän päävalmentaja Olli Manninen oli ottelun jälkeen tyynenä ja tuumi, että normiottelu ja kaksi pistettä, ei sen kummempaa.
Manninen kuitenkin myönsi, että ottelu ja lopputulos oli merkittävä Kamppareille.
-Meille tämä oli tärkeä voitto sarjan kärkijoukkuetta vastaan, myös henkisesti.
-Kamppailuvoitto. Siitä hatunnosto pojille, sanoi Manninen.
Kampparien viides syntyi rankkarista. Viimeistelyn hoiti Santeri Laitinen.
Lauantaina Hänskin sateessa hieman pehmeällä jäällä oli vastakkain kaksi varsin samanoloista jääpalloa pelaavaa joukkuetta.
Kummallakin on ryhmässä leveyttä ja osaajia ja usein sama taktiikka turvata pallollista peliä alakerran kautta.
Lauantaina Narukerä yritti alusta saakka rynnätä Kampparit nurin, mutta tavoite tyrehtyi jo ensimmäisen jakson alkupuolella, kun Tomi Hauska tälläsi vartin kohdalla vauhdista pallon Porin verkkoon. Syötön antoi Rasmus Kettunen.
Tomi Hauska oli mainiolla pelipäällä tänään
Kerä tasoitti rangaistuslaukauksella heti perään ja sai toisenkin rankkarin, jonka hukkasi.
Tärkeä maali Kamppareille osui aivan ensi jakson yliajalle, kun Topi Saukkonen laukoi taukojohdon kulmurista.
Kamppareille kolme maalia iskenyt Santeri Laitinen tuumi, että se maali tuli ottelun kannalta oikeaan paikkaan.
Laitinen itse oli lauantaina tehokas, saaliina kaksi rankkarimaalia ja yksi pelimaali.
-Se oli huonoissa kelioloissa kamppailupeli, joka ei nyt ihan jääpalloa muistuttanut. Oli tässä vähän play off-henkeä.
Porilaiset tapansa mukaan hiilestyivät ottelun aikana milloin mistäkin ja ääntä riitti kentällä.
Laitista tämä lähinnä nauratti.
-Me keskityimme oleelliseen ja pidimme pään kylmänä. Olimme parempia silloin, kun piti ja varsinkin kaksinkamppailuissa. Puolustus hoiti osansa hyvin molemmilla jaksoilla.
Porin rynnistys tukahtui Kampparien kolmanteen maaliin 51. minuutilla. Karo Liimatainen kaadettiin läpiajossa, tuomio oli rankkari, jonka Laitinen iski sisään.
Porin valmentaja Tuomas Erkkilä tuumi, että se oikeastaan lamautti porilaisten pelin.
Laitinen teki vielä maalin kulman jälkitilanteesta ja loppunumeroiksi viidennen jälleen rankkarista.
Kerä pyrki aktiiviseen pelaamiseen, mutta painostus oli tehotonta. Harvoista maalipaikoista se ei onnistunut ja jos oli paikka, vastassa olivat Kampparien alakerta ja jälleen hyvin torjunut maalivahti Lasse Korhonen.
Kärkijoukkueiden molemmat valmentajat eivät halunneet nostaa lauantain ottelua muiden pelin yläpuolelle, vaan tähdensivät, että sarjassa kaikki on auki edelleen.
Manninen kyllä myönsi, että ilmassa oli poikkeuksellista sähköä. Porin valmentaja Erkkilä sanoi, että tulosta ei kannata selitellä.
-Vastakkain oli kaksi hyvää joukkuetta. Mielestäni me pelasimme hyvin, mutta varsinkin ensi jaksolla annoimme vastustajalle tilaa hyökätä. Lisäksi hukkasimme paikkoja, löysi Erkkilä kuitenkin selitykseksi.
Voitolla Kampparit nousi sarjan ykköseksi pisteellä ohi Kerän. Kun samaan aikaan Akilles ja Veiterä pelasivat tasan, Kampparit ja Narukerä ovat hienoisella karkumatkalla sarjan kärjessä.
Juniori-ikäinen Simo Huotelin pelasi lauantaina hyvän ottelun ja ajoittain laittoi porilaisia nippuun ihan aikamiehen lailla.
Otteluisäntä LähiTapiolan palkintoraati palkitsi joukkueidensa parhaina Kamppareiden Santeri Laitisen ja Narukerän Kristian Paukkosen.
Kampparit jatkaa Bandyliigaa sunnuntaina vierasottelulla Helsingissä, kun Oulunkylässä vastaan tulee Botnia.
-Kamppailuottelu tulee sielläkin. Botnia on taisteleva joukkue, sanoo Manninen.
Luvassa on lisäksi samanlainen sateinen nollakeli kuin lauantaina Mikkelissä.
Toisaalta Manninen laskee, että lauantain peli ei vastustajasta huolimatta ollut kovin raskas fyysisesti, joten palautumisessa sunnuntaita varten ei ole ongelmia.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen
Sarjajohtajat kohtaavat Hänskissä lauantaina
Sarjajohtajat kohtaavat Hänskissä lauantaina
Olli Manninen: Narukerä on laadukas joukkue, mutta meillä on ryhmässä leveyttä luomaan maalipaikkoa.
Kampparien edustusjoukkueella on edessä tiukka Bandyliigan kotiottelu, kun tämän hetken sarjajohtaja Porin Narukerä saapuu Mikkeliin lauantaina.
Runkosarjan kääntyessä loppusuoralle ottelulla on painoarvoa, sillä päävalmentaja Olli Mannisen mukaan ”tästä eteenpäin pelataan entistä enemmän play off-henkisesti”.
Manninen pitää Narukerää vaikeana vastustajana, mutta hän ei kuitenkaan lähde sen enempää dramatisoimaan ottelua.
-Ottelu ei lopullisesti ratkaise mitään, vaikka tiedossa onkin todella mielenkiintoinen ottelu. Jaossa on kaksi pistettä ja me lähdemme voittamaan, sanoo Manninen.
Narukerä on sarjajohdossa 19 pisteellään, Kampparit pisteen jäljessä. Molemmilla on sama määrä otteluita pelattuna.
-Sarja on jakautunut kahteen kastiin, ja ylempiin neljään paikkaan on kovaa painetta. On muistettava, että meillä on runkosarjassa vielä vastassa Veiterä ja Akilles.
Marraskuun lopulla Porissa Kerä ja Kampparit pelasivat tasapelin. Manninen lataa lauantain paineet vierasjoukkueelle.
-Onhan Narukerä sarjan ennakkosuosikki. Ryhmä on laadukas ja sillä on muutamia huippupelaajia.
Manninen kuitenkin luottaa omaan ryhmäänsä. Avainasemassa on tiivis puolustuspeli.
-Narukerää vastaan pitää puolustaa koko joukkueena. Kun nippu on tiivis ja puolustuspeli hyvää, taistelemme voitosta.
-Pallollisella pelillä saamme kyllä luotua omia maalintekopaikkoja. On meillä sen verran leveä ryhmä, että paikkoja tulee varmasti.
Kampparit-Narukerä pelataan lauantaina Hänskissä illansuussa. Ottelu alkaa klo 17.00.
Kotiottelun jälkeen Kampparit matkustaa sunnuntaina vierasotteluun Helsingin Botniaa vastaan.
Bandyliigan tyvipään tuntumassa liikkuva Botnia on luokkaa kevyempi vastustaja. Manninen ei vielä spekuloi vierasottelua.
-Ensin pelataan ottelu Narukerää vastaan. Vasta sitten mietitään Botniaa, sanoo Manninen
Tervetuloa Hänskiin kannustamaan Musta voittoon!
KAMPPARIT RY:N TOIMINNANJOHTAJA VAIHTUU
KAMPPARIT RY:N TOIMINNANJOHTAJA VAIHTUU
Mikkelin Kampparien toiminnanjohtajana yli 14 vuoden ajan toiminut ”seuraikoni” Kimmo Huotelin, 48, on uusien haasteiden äärellä siirryttyään 1.1.2023 alkaen uuden työnantajan, Administer Oyj:n palvelukseen tuotantopalvelupäällikön tehtävään.
Seuran toiminnanjohtajan vastuut ja työtehtävät on toistaiseksi jaettu seuran hallituksen kesken ja seura-arki pyörii normaalisti. Puhelin: 0440-176333. Uusi sähköposti: kampparitoimisto@gmail.com
Uuden toiminnanjohtajan haku käynnistetään talven ja tulevan kevään aikana.
KIITOS KIMMO!
Kampparit kiittää lämpimästi Kimmoa upeasta työstä seuran palveluksessa ja toivottaa onnea ja menestystä uuteen työhön.
Kimmo Huotelinin panos seuran kehityksessä ja nousemisessa suomalaisen jääpallon terävimmälle huipulle on ollut huikea.
Kimmo jatkaa edelleen seuran hallituksessa ja pelaa kuluvan kauden edustusjoukkueen kapteenina.
KIMMO KIITTÄÄ KULUNEISTA VUOSISTA
Haluan kiittää lämpimästi kuluneista, yli 14 vuodesta jääpalloväkeä, seuratoimijoita, yhteistyökumppaneita, pelaajia ja Eero Tikanojan johdolla koko ajan toiminutta hallitusta upeista vuosista. On ollut valtavan hienoa toimia ja työskennellä ja kanssanne!
Työelämää on vielä parisenkymmentä vuotta jäljellä ja kun tällainen tilaisuus yrityselämästä avautui, on aika tarttua uusiin haasteisiin.
Eräänlainen ympyräkin on sulkeutumassa; Viitisentoista vuotta sitten palasin Ruotsista ja aloitin seuran palveluksessa. Samoihin aikoihin syntyi ikäluokka uusia pelimiehiä, joista ensimmäiset treenaavat ja pelaavat jo edustusjoukkueen mukana Hienoja hetkiä on ollut paljon niin toimistossa kuin kentällä, kirkkaimpina suomenmestaruudet 2012 ja 2015 ja ikimuistoisiin kokemuksiin lukeutuu myös se, että olemme saaneet pelata poikani Simon kanssa samassa joukkueessa.
Hänskissä tavataan!
Kimmo Huotelin
15-vuotias Simo Huotelin tuntuvasti kokeneemman pelikaverinsa kainalossa
Teksti ja kuva: Kampparit/tiedotus
Kampparit hyvin edustettuna nuorisomaajoukkueissa
Tänään julkistetut jääpallomaajoukkueet pitävät sisällään vahvan mikkeliläisedustuksen.
P19- maajoukkueeseen on nimetty Aapo Pulkkinen ja Leevi Attenberg.
Joukkueen varamiehet: Jaakko Järvinen ja Topi Montonen.
P17- maajoukkueessa Iivo Korhonen, Simo Huotelin, Joonatan Hämäläinen, Jere Immonen ja Viljami Kumela
Varamiehinä: Touko Tähtinen ja Paavo Tapio
Kampparit onnittelee maajoukkueisiin valittuja ja toivottaa tsemppiä kisoihin!










