Arkisto: Etusivu

Fanibussi Jyväskylään lauantaina 23.2.

19.02.2019 | Bandyliiga, Etusivu, Yleinen

KAMPPARIT JÄRJESTÄÄ FANIBUSSIN 2. VÄLIERÄOTTELUUN JYVÄSKYLÄÄN

Lähde mukaan kannustamaan Kampparit voittoon välieräsarjan toisessa ottelussa Jyväskylän Viitaniemessä tulevana lauantaina 23.2.!

Bussi lähtee Hänskin yläpuolelta Linnankadulta (Päiviönkadun ja Linnankadun risteyksen tuntumasta) kello 12.00.

Paluumatkalle lähdetään pian ottelun päätyttyä.

Bussimatkan hinta 20 euroa/aikuinen, alle 15-vuotiaat 10 euroa.

Ottelulippu: Fanibussilla saapuva aikuinen 5 euroa (muuten 10€), Kampparien juniorit oma pelipaita päällä ilmaiseksi peliin.

Ilmoittautumiset torstai-iltaan 21.2. kello 22.00 mennessä sähköpostiin kimmo.huotelin@kampparit.fi

Kuva: Mari Ukkonen

Kamppareissa hyvä meininki, kevättä odotetaan innolla!

Kausi kääntyy kohti loppusuoraa ja seurassa odotetaan innolla kevään ratkaisupelejä.

Edustusjoukkue voitti tiukoissa puolivälierätaistoissa HIFK:n suoraan kahdessa ottelussa. Välierät JPS:ää vastaan käynnistyy keskiviikkona 20.2. kello 18.30 Hänskissä. Joukkue on pelannut hienoa nousujohteista peliä läpi kauden. Kauden aikana Esu Rytkönen, Topi Saukkonen, Lasse Korhonen ja Aki Manninen ovat saaneet ensimmäiset merkinnät bandyliigaotteluista. Heidän lisäksi monia muita nuoria pelaajia kolkuttelee edustuksen portteja, hienoa!

Naisten joukkue taisteli itsensä hienosti runkosarjan kolmanneksi. Kemissä pelatussa lopputurnauksessa sijoitus pysyi samana, joten mitaliputki sai jatkoa ja tuloksena oli pronssimitalit.

P21-nuoret ovat Topi Rytkösen johdolla pelanneet hienon runkosarjan ollen toisia JPS:n jälkeen. Joukkueessa on lukuisia tulevaisuuden bandyliigapelaajia. Yksiosainen välierä Akillesta vastaan pelataan Mikkelissä maanantaina 18.2 klo 19.00. Joukkueella on hyvät mahdollisuudet taistella aina kirkkaimmista mitaleista.

P17-nuoret on ollut toistaiseksi voittamaton tällä kaudella. Joukkue kuuluu ehdottomasti ikäluokkansa Suomen parhaimpiin. Runkosarjan voitosta palkintona on järjestelyvastuu neljän joukkueen välierille ja mitaliotteluille, jotka pelataan Hänskissä 2.-3.3.2019. Joukkue tulee taistelemaan kirkkaimmista mitaleista.

P15-junioreiden sarjassa Kamppareilla on kaksi joukkuetta. Musta joukkue kuuluu sarjan kärkikastiin ja valkoisen joukkueen otteet ovat olleet positiivisia. Pelaajat ovat kehittyneet kauden aikana huimasti. Musta joukkue osallistuu 8.-10.3.2019 Oulussa pelattavaan SM-lopputurnaukseen ja Valkoisen loppuhuipennus on Varkaudessa 16.-17.3.2019 pelattava haastajaturnaus.

Myös P13-junioreissa Kamppareilla on kaksi joukkuetta. Molemmat joukkueet ovat pelanneet itselleen paikan SM-lopputurnaukseen, joka pelataan Haaparannassa 1.-3.3.2019. Myös tässä ikäluokassa henkilökohtaiset taidot, sekä joukkuepelaaminen on kehittynyt huimasti kauden aikana.

P11-juniorit koostuu 2008-2010 syntyneistä pelaajista. Osa pelaajista pelaa P13 joukkueen mukana ja osa P10 joukkueen mukana. Kampparit/Musta ja Kampparit/Valkoinen ovat pelanneet itselleen paikan SM-lopputurnaukseen, joka pelataan Helsingissä 9.-10.3.2019.

P10-juniorit muodostuvat 2008-2010 syntyneistä pelaajista. Joukkue keskittyy jääpallon perustaitojen harjoitteluun sekä on pelannut harjoitusotteluita. Kauden päätösturnaus pelataan Mikkelissä 2.3.2019.

Seuran nuorimmat, eli Jääpallokoululaiset, ovat harjoitelleet luistelun ja jääpallon perusteita Joni Maarasen opein. Pelien makuunkin on päästy niin Mikkelissä kuin Jyväskylässäkin. Jääpallokouluun on ilmoittautunut jo yli 30 iloista jääpallonharrastajaa.

Tänäkin vuonna on ollut ilo seurata junioreidemme huimaa kehitystä. Tervetuloa Hänskiin seuraamaan kaikkien seuran ikäluokkien otteita. Näiltä pohjilta jääpallon tulevaisuus näyttää Mikkelissä erittäin valoisalta!

Hänskissä tavataan!

Teksti: Kimmo Huotelin
Kuva: Mari Ukkonen

Alkuperäinen artikkeli julkaistu Kamppariuutisissa 15.2.2019

Naiset SM-pronssille!

11.02.2019 | Etusivu, Naiset, Yleinen

Kampparien naiset päättivät jääpallokautensa hienosti pronssimitaleihin.

Kampparit kärsi hieman pelaajamenetyksistä viime kauteen nähden, mutta paluumuuttajina takaisin mustapaidan päälle vetivät Lempisen siskokset Iina ja Tytti, sekä Josefiina Voutilainen MV. Porvoon Akilleksen luovuttua sarjasta saimme myös kolme kovan luokan pelimimmiä vahvistamaan ohutta rinkiä: Mindi Nuutti, Janita Smidtslund ja Päivi Purokoski.

Kampparien naisten kausi alkoi kotiturnauksella joulukuun alussa, jossa pelasimme 2 tiukkaa ottelua Helsingin IFK.ta ja Veitsiluodon Vastusta vastaan, Wiipurin Susia vastaan pelattava ottelu jouduttiin pelaajapulan vuoksi siirtämään eteenpäin. Kausihan alkoikin kahdella voitolla, josta alettiin valmistautua kohti kolmea peräkkäistä viikonlopputurnausta Helsingissä, Lappeenrannassa ja Kemissä.

Tasaisten Helsingin ja Lappeenrannan turnauksien jälkeen Kampparit olivat lopulta runkosarjassa kolmas, joka tarkoitti sitä, että välierävastustajaksi tuli HIFK.

Kemissä järjestetyssä lopputurnauksessa naiset jatkoivat mitaliputkessa kaatamalla sunnuntain pronssiottelussa Veitsiluodon Vastuksen 10-2 (3-1) lukemin. Pelissä Kampparit oli selkeästi paremmalla luistelulla liikenteessä ja syötöt napsuivat oivasti omien lapoihin, eikä Vastus onnistunut omista paikoistaan Riina Hirvosen torjuessa mm. rankkarin ja pari pahaa maalinedusta tilannetta.

Kampparien maalintekijät pronssiottelussa: Tytti Lempinen 4, Iina Lempinen 3 ja Mindi Nuutti 3

Lauantain välierässä HIFK oli selkeästi nälkäisempi etenemään finaaliin ja kaatoi lopulta mustat 8-0 (6-0) lukemin.

Loppuottelussa Wiipurin Sudet ottivat kuudennen peräkkäisen suomenmestaruuden kaatamalla loppuottelussa helsinkiläiset 10-0, onnittelut!

Kiitos mimmeille hienosta kaudesta ja katseet kohti seuraavaa bandykautta!

Kiittäen Jyrki ja Topi

Joukkueessamme pelasivat: Wilma Jokinen, Johanna Hyvönen, Janita Smidtslund, Tiina Holappa, Saara Pirinen, Siiri Huotelin (C), Mindi Nuutti, Tytti Lempinen, Iina Lempinen, Päivi Purokoski, Anu Tillanen, Katja Ahonen, Elli Kärkkäinen, Laura Sysivirta, Johanna Riipinen, Netta Tuhkanen, Riina Hirvonen (MV) ja Josefiina Voutilainen (MV).

Joukkueenjohtaja: Jyrki Jokinen

Valmentaja: Topi Rytkönen

 

Kuva: Anu Kalmari

 

 

 

 

 

 

 

Onnistunut P13 Training Camp päättyi tasapeleihin

06.01.2019 | Etusivu, Juniorit

P13-ikäluokan Training Camp päättyi tänään Mikkelissä leiriryhmien päätösotteluihin. Hieno, kolmepäiväinen leiritys ja sen anti olivat kaikkien mieleen. Sekä pelaajat että koko valmennusryhmä olivat tyytyväisiä viikonloppuun:  64 ikäluokan 06-07 pelaajaa koko jääpalloilevasta Suomesta imi viikonlopun ajan lajioppia ja tutustui uusiin pelikavereihin. 

Valmennuspuolella tapahtui merkittävää tietotaidon vaihtoa eri seurojen valmentajien lyötyä päänsä yhteen ja rakentaessa harjoitteita, joista jokainen sai uutta tietoa ja vinkkejä omaan valmennukseen.

Leiriviikonloppu piti sisällään jääharjoituksia, oheisharjoituksia, teoriapuolta ja lopuksi molempien leiriryhmien (Hammarby ja Edsbyn) sisäiset ”loppuottelut”. Valmennusjohto oli todellakin onnistunut rakentamaan tasavahvat joukkueet, sillä molemmat ottelut päättyivät tasan, Hammarby/Musta – Hammarby/Valkoinen 5-5 ja Edsbyn/Musta – Edsbyn/Valkoinen 6-6!

Hänskin kenttä oli hyvässä kunnossa ja sää suosi leiriviikonloppua. Harjoitukset kuin pelit päästiin viemään lävitse hyvissä olosuhteissa.

Suomen Jääpalloliitto ja Mikkelin Kampparit kiittävät lämpimästi Training Camp-tapahtumaan osallistuneita pelaajia sekä kaikkia onnistuneen tapahtuman rakentamiseen eri tavoin osallistuneita!

”Team Edsbyn”

”Team Hammarby”

Lisää leirin tunnelmia löydät P13 Training Campin Facebook-tapahtumasta.

Päätösottelut striimattiin suorana Kari Nuolingon YouTubeen, josta ottelujen tallenteet on katsottavissa:

Teksti: Lauri Tikanoja
Kuvat: Mari Ukkonen

 

 

P13 Training Camp Mikkelissä 4.-6.1.

01.01.2019 | Etusivu, Juniorit

Mikkelin Kamppareilla on ilo ja kunnia olla järjestämässä yhdessä Suomen Jääpalloliiton kanssa tulevan viikonlopun P13 Training Camp-tapahtumaa Mikkelissä.  Training Campillä keskitytään opettelemaan treenaamista. 

Perinteinen P13-nuorten Training Camp saa tänä vuonna uutta muotoa. Aiemmin kunkin seuran valmennusryhmät ovat valinneet joukkueistaan leirille osallistuvat pelaajat, mutta tänä vuonna tapahtumaan saivat ilmoittautua kaikki halukkaat 2006-2007 -ikäluokan pelaajat, joilla on vahva tahto kehittyä jääpalloilijoina. Noin 70 ikäluokan pelaajaa saa tulevana viikonloppuna Mikkelissä mainion mahdollisuuden hankkia uusia kavereita ja työkaluja jääpalloilijana kehittymiseen.

Leirityksen perusajatuksena on lisätä yhteisöllisyyttä kaikilla tasoilla

Pelaajat tutustuvat leirin aikana toisiinsa ja saavat monipuolista tietoa jääpallosta, treenaamisesta, ravinnosta ja kehonhuollosta.

Leirin vastuuvetäjinä toimivat Kimmo Huotelin, Tero Kumela ja Joonas Immonen Kamppareista sekä Jon Salminen (JPS) ja Seppo Puhakainen (Veiterä). Lisäksi valmennukseen osallistuu lähes kaikkien seurojen vetäjiä. Näin saadaan kehitettyä yhteistyötä joukkueiden ja toimijoiden välillä, jaettua monipuolista lajioppia sekä saadaan uusia ideoita ja malleja omaan toimintaan.

Kaikki jäällä tapahtuva toiminta tapahtuu luonnollisesti Mikkelin Hänskissä, mutta kaikki oheisohjelma, majoitus ja ruokailut jne. tapahtuu Karkialammen entisellä kasarmialueella, jonka toiminta on hakemassa uusia muotoja taannoisen Savon Prikaatin lakkauttamisen jälkeen.

Osallistujat on jaettu kahteen ryhmään, jotka on nimetty menestyksekkäiden ruotsalaisseurojen mukaan; Edsbyn ja Hammarby. Leirin päätöspäivänä sunnuntaina nähdään Hänskissä miten uudet opit näkyy peliesityksissä, kun molempien leiriryhmien sisäiset joukkueet (musta ja valkoinen) pelaavat keskinäiset ottelunsa. Kello 10-12 kohtaavat Hammarby/musta ja Hammarby/valkoinen ja kello 12.30-14.30 ottavat Edsbyn/musta ja Edsbyn/valkoinen mittaa toisistaan. Ottelut ”striimataan” suorana nettiin, ja ovat seurattavissa YouTube-kanavalla Kari Nuolinko.

Leirin tapahtumia voi lisäksi seurata Jääpalloliiton Facebook-tapahtumassa. Leirin loppuraportti julkaistaan Kampparien ja Jääpalloliiton nettisivuilla.

Lisätietoja: