Arkisto: Bandyliiga
Fanibussi Lappeenrantaan lauantaina 25.2.
Fanibussi 2. välieräpeliin lauantaina 25.2.
Bussi starttaa Mikkelistä Lääninhallituksen edestä, torin laidan tilausajopysäkiltä klo 13.45.
Peli Lappeenrannan Kisapuistossa käynnistyy klo 16.00.
Bussimatkan hinta on 20 €/hlö, eläkeläiset ja juniorit alle 16v 10€/hlö.
Maksu joko Mobile Pay:llä 50511, Mikkelin Kampparit ry:n pankkitilille FI64 5271 0420 0569 06 tai käteisellä tasarahalla bussiin noustessa.
Ilmoittautumiset WhatsApp-viestillä 0440 755207 tai sähköpostilla totti.raittila@icloud.com to 23.2. klo 10.00 mennessä. Sitovaan ilmoittautumiseen lähtijän/lähtijöiden nimet ja puhelinnumero, mikäli ilmoittaudut sähköpostilla. Reissu toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on riittävä määrä.
Kerro tästä kavereillesikin ja houkuttele heidätkin mukaan.
Playoffit on penkkiurheilijankin parasta aikaa!
Kamppareiden välierävastustaja on Veiterä
Ottelusarjan ensimmäinen peli on keskiviikkona Hänskissä
Kampparit aloittaa Bandyliigan välierät keskiviikkona 22. helmikuuta kotiottelulla. Hänskissä vastaan tulee Lappeenrannan Veiterä.
Kampparien vastustajaksi Bandyliigan välieräotteluihin tulee Lappeenrannan Veiterä.
Joukkueiden ensimmäinen kohtaaminen on keskiviikkona 22. helmikuuta Hänskissä. Kampparit saa avaukseen kotiedun runkosarjan sijoituksensa ansiosta.
Veiterä tulee Kamppareita vastaan, sillä lappeenrantalaisjoukkue voitti Varkauden WP-35:n suoraan kahdessa ottelussa.
Ottelut pelataan systeemillä paras viidestä eli parhaimmillaan Kampparit ja Veiterä pelaavat viisi ottelua ennen kuin on selvillä jatkoon päässyt joukkue.
Veiterän kaataminen välieräotteluissa vaatii valmentaja Olli Mannisen mukaan hyvää puolustuspeliä ja rohkeutta pallolliseen peliin.
Kamppari-ryhmän päävalmentaja Olli Manninen sanoo, että odotettavissa on todella mielenkiintoinen otteluputki.
-Kyse on nimenomaan sarjasta. Otteluista tulee tiukkoja.
Kamppareilla on ollut aikaa valmistautua välieriin, sillä Bandyliigan ylempi jatkosarja päättyi 11. helmikuuta.
Veiterä on Kamppareille tuttu vastustaja. Jatkosarjan päätöstunnelmissa joukkueen kapteeni Kimmo Huotelin tuumi, että Veiterä ”on ollut meille aika mörkö”.
Tällä kaudella joukkueet pelasivat Mikkelissä tasan. Lappeenrannassa Veiterä voitti.
Manninen tietää tarkkaan, millainen ryhmä on tulossa vastaan. Veiterää on kauden aikana vahvistanut paluut tehneet Eetu Peuhkuri, Ere Verhelä ja Santtu Nurmi.
-Totta on, että Veiterän kanssa meillä on viime vuosina ollut hieman huono historia. Kisapuisto on ollut vaikea paikka, ja on ollut otteluiden siirtohäsäkkää, sanoo Manninen.
-On kuitenkin muistettava, että Kampparit on nyt eri joukkue ja myös Veiterä on eri joukkue.
-Luotan jatkoon ehdottomasti. Meillä on hyvä joukkue ja ryhmä on terveenä. Runkosarjassa sijoituimme Veiterän edelle, ja nyt meillä on kotietu, sanoo Manninen.
Veiterän saaminen kuriin vaatii Mannisen mukaan hyvää puolustus- ja maalivahtipeliä.
-Niihin on tähänkin saakka voinut luottaa. Pallolliseen peliin pitää saada voimaa ja rohkeutta. Tulevissa otteluissa on oltava vastuunkantajia.
Manninen sanoo, että luvassa on kovien vääntöjen ottelusarja.
-Veiterä sytyttää aina. Kampparit ja Veiterä on tasainen pari, tuumii Manninen.
Kampparit-Veiterä, keskiviikkona 22. helmikuuta Mikkelin Hänninkentällä alkaen klo 19.00.
Keskiviikon jälkeen joukkueiden seuraava kohtaaminen on lauantaina 25. helmikuuta Lappeenrannassa. Kampparit järjestää otteluun FANIBUSSIN.
Kolmas ottelu on jälleen Kamppareiden kotipeli. Joukkueet kohtaavat keskiviikkona maaliskuun ensimmäinen päivä. Ottelu alkaa Hänskissä klo 19.00.
Jos tarvitaan lisää otteluita, seuraavat pelit ovat 3. maaliskuuta Lappeenrannassa ja 5. maaliskuuta Mikkelissä.
Kausikortit on voimassa!
Pääsyliput kätevästi ennakkoon:
Teksti: Kampparit/tiedotus, Kuvat: Jukka Laitinen
Jatkosarjan ykköspaikka karkasi tasapelin vuoksi
Kärkijoukkueet Kampparit ja Narukerä väänsivät pistejaon Hänskissä.
Kampparit ei aivan saavuttanut tavoitettaan eli Bandyliigan ylemmän jatkosarjan voittoa.
Kampparit päätyi jatkosarjan kakkoseksi, sillä lauantaina sarjan viimeisestä ottelusta Porin Narukerää vastaan ei saaliiksi jäänyt kuin yksi tasapelipiste.
Ottelu päättyi tasan 3-3 (1-0).
-No onhan tämä tasapeli pettymys, sillä ei voitettu sarjaa, tuumi Kamppari-kapteeni Kimmo Huotelin ottelun jälkeen.
-Mutta ei kuitenkaan synkistellä liikaa. Kotona ei olla tällä kaudella hävitty kertaakaan. Nyt on viikko aikaa harjoitella ja valmistautua jatko-otteluihin.
Kamppari-ryhmää tasapeli jäi kaivelemaan, sillä käsissä oli ottelun voittokin. Kampparit oli kahden maalin johdossa vielä toisen jakson puolivälissä.
Ensijaksolla Severi Noponen tarjoili Santeri Laitiselle paikan (1-0). Tilanne syntyi Rasmus Kettusen esityöstä.
Toisella jaksolla nähtiin hienoista jääpallohistoriaa, kun Kampparien toisen maalin rakensivat isä ja poika Huotelin. Kippari Huotelin valmisteli ja syötti ja vielä juniori-ikäinen Simo Huotelin tinttasi häkin.
Simo Huotelin teki Kampparien toisen maalin isä-Huotelinin syötöstä
Ottelu oli hyvää jääpalloviihdettä ja Kampparit piti peliä hallussaan. Tyly vaihe ottelussa osui kuitenkin 60. minuutin tienoille, kun Narukerä teki kolme maalia kymmenessä minuutissa.
-Oli se musta kymmenminuuttinen, huokasi päävalmentaja Olli Manninen ottelun jälkeen.
Manninen ei eritellyt sen enempää vaikeaa jaksoa, mutta sanoi, että puolustuksessa sattui herpaantumista. Huotelin oli samaa mieltä.
-Tuossa hetkessä liike jotenkin loppui ja puolustus oli liian avonaista. Ehkä sitä alettiin jo varmistella voittoa.
Kampparit järjesti kuitenkin todella näyttävän loppukirin. Manninen antoi kehut joukkueelle lopun väännöstä ja pallollisesta pelaamisesta.
Puristus toi tekopaikkoja, joista Karo Liimatainen rutisti ruuhkasta tasoitusmaalin. Syötön tarjoili Aki Manninen.
Kampparien parhaana palkittiin nuori maalivahti Lasse Korhonen, joka pelasi taas kerran hyvän ottelun. Korhonen esitti muutaman tyylikkään kopin ja esti Poria karkaamasta.
Kampparien maalilla Lasse Korhonen pelasi jälleen hyvän ottelun. Korhonen piti torjunnoilla numerot kurissa Porin kovimman painostuksen aikana.
Mannista tasapeli sapetti siksikin, että Narukerän toinen maali syntyi rankkarista, jonka tuomitsemista kotijoukkue protestoi voimakkaasti.
Mikkeliläiskatsomoon tilanne näytti siltä, että Porin hyökkääjä ryntäsi omia aikojaan päin puolustusta ja kaatui, ja kun kaatuu tarpeeksi näyttävästi, tuomio tulee hyökkääjän eduksi.
Ottelun jälkeen Manninen tivasi tuomaristolta rankkariperusteita ja tuumi, että ottelun lopputulokseen oli tuomariratkaisulla iso rooli.
Tilanne, josta tuomaristo määräsi jupinaa aiheuttaneen rankkarin
Porin valmentaja Tuomas Erkkilä oli lauantaina tyytyväinen, sillä tasapelipiste riitti Porille ylemmän jatkosarjan ykköspaikkaan. Harvoin näkee, että tasapeliä tuuletetaan kentällä vihellyksen jälkeen.
-Numerot osoittavat, että ottelu oli kovaa vääntöä. Tosin aika odotettu ottelu. Siihen olen tyytyväinen, että nousimme kahden maalin takaa eikä hyydytty.
Kampparit aloittaa välierät 22. helmikuuta kotikentällä
Kun ylempi jatkosarjan päättyi lauantain otteluihin, Kampparit asettui toiseksi ja 28 pisteeseen. Pisteen edellä on Narukerä.
Lappeenrannan Veiterä voitti lauantaina Jyväskylän Seudun Palloseuran JPS:n, joten Veiterä on jatkosarjan kolmas ja JPS neljäs.
Porin Narukerä ja Kampparit menevät suoraan välieriin, joten kummallakin on edessä nyt puolentoista viikon tauko. Välierät alkavat keskiviikkona 22. helmikuuta. Jatkoon tarvitaan kolme voittoa eli välierät ratkotaan systeemillä paras viidestä.
Kampparit pelaa ensimmäisen välieräottelunsa kotona. Vastaan tulee voittaja otteluparista Veiterä-WP 35.
Porin Narukerä saa vastaansa voittajan otteluparista JPS-Akilles.
Manninen ei vielä lauantaina spekuloinut vastustajan nimellä.
Porin valmentaja Erkkilä tuumi lyhyesti, että vaikka Akillesta ei kannata aliarvioida, heidän vastustajansa on todennäköisesti JPS.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen
Panoksena ylemmän jatkosarjan ykköspaikka – Kampparit pelaa lauantaina Narukerää vastaan Hänskissä
Kampparit päättää Bandyliigan ylemmän jatkosarjan lauantaina kotikentällä Hänskissä, kun Mikkeliin vieraaksi saapuu tällä hetkellä jatkosarjaa johtava Porin Narukerä.
Narukerä on nyt ylemmän jatkosarjan kärjessä 28 pisteessä ja Kampparit pisteen takana.
Kumpikin on jo varmistanut asemansa kahden parhaan joukossa ja menossa suoraan välieriin, mutta merkitystä ottelulla silti on.
-Tietenkin haluamme voittaa ottelun ja päättää sarjan voittoon, mutta panosta on siinäkin, että voittaja saa kotiedun loppuun saakka, sanoo päävalmentaja Olli Manninen.
Tiedossa lauantaina on kova ottelu, jota Manninen luonnehtii ”runkosarjan finaalipeliksi”.
Porin Narukerä on ollut Bandyliigan ennakkosuosikki, ainakin sarjan alkutunnelmissa. Manninen pitää Poria vahvana joukkueena.
-Näitä pelejä on odoteltu. Ottelu on hyvä mittari meille. Kerä on laadukas ja hyvä joukkue.
Lääkkeet vastustajan kaatamiseen ovat selvät:
-Oman pään pelin on onnistuttava. Pelejä voitetaan puolustamalla hyvin. Se voittaa, joka pystyy pitämään oman pään ja luodaan samalla tarvittavat maalintekopaikat.
Manninen sanoo, että JPS-ottelussa tämä onnistui, mutta Veiterän pelissä sakkasi, sillä Veiterä-ottelussa vastustaja teki liikaa maaleja.
Kamppareiden ja Narukerän keskinäiset ottelut ovat mustapaidoille hienoisesti plussan puolella. Syksyllä joukkueet pelasivat tasan Porissa, Mikkelissä Kampparit voitti.
-Kotona emme ole hävinneet, mutta jokainen peli on uusi pelinsä. Koko joukkue on terveenä, pelifiilinki hyvä ja luvassa hieno kelikin. Tulkaa katsomaan, sanoo Manninen.
Kampparit-Narukerä alkaa Hänskissä lauantaina klo 16.00.
Tavallisuudesta poikkeava otteluaika johtuu siitä, että ylemmän loppusarjan ottelut pelataan samaan aikaan. Kampparit puolestaan tuli vastaan, kun Pori ehdotti hieman myöhennettyä alkamisaika
Lauantaille on luvattu hienoa talvisäätä – Tervetuloa kannustamaan Kampparit voittoon!
Liput ennakkoon:
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen
Veiterä oli tehokkaampi keskiviikon kamppailussa
Veiterä – Kampparit, Lappeenrannan Kisapuisto 5-2 (1-1)
Valtteri Hauska osui tänään kaarelta. Arkistokuva/ Jukka Laitinen
Veiterän toisen jakson tehokkuus oli Kamppareille myrkkyä ja pisteet jäivät Lappeenrantaan. Ottelu oli juoneltaan hyvin samanlainen kuin joukkueiden edellinen kohtaaminen muutama viikko sitten. Kamppareillakin oli paikkansa, mutta viimeistely oli hankalaa.
Emsimmäisellä jaksolla molemmilla joukkueilla oli hyvät jaksonsa. Kamppareiden Valtteri Hauska vei Mustan jo viidennellä peliminuutilla kulmaosumalla johtoon. Jakson puolivälissä osui Veiterä kulmalyönnissä Joonas Peuhkurin ollessa viimeistelijänä.
Puoliaikaa vieteltiin tasanumeroissa, 1-1.
Toisen puoliajan alussa Veiterä meni 2-1 johtoon Santtu Nurmen osumalla, mutta Kampparit oli hyvin pelissä mukana ja loi tukun hyviä tekopaikkoja. Reilun tunnin kohdalla Veiterä onnistui ensin kulmassa (Joonas Peuhkuri) ja pian sen jälkeen Eetu Peuhkuri vei omansa jo 4-1 johtoon. Topi Saukkosen kulmamaali ottelun 70. minuutilla herätteli vielä toiveita takaa-ajolle, mutta lisämaaleja ei Kampparit pystynyt tekemään ja Joonas Peuhkuri löi rankkarista 84. peliminuutilla ottelun loppunumeroiksi 5-2.
Kampparit onnistui tänään maalinteossa vain kulmalyönneillä, Topi Saukkonen iski Illan toisen Kamppariosuman
Kampparivalmentaja Alpo Kaartinen tuumaili pelin jälkeen illan olleen hankala
-Oltiin alussa hyvin mukana ja ensimmäinen jakso oli kokonaisuudessaan ihan hyvä. Toisella jaksolla ote lähti luistamaan ja vähän puristettiin taas liikaa. Meillä oli pelissä paljon tekopaikkoja, mutta niin oli kaverillakin. Veiterä on meille hankala vastustaja.
Käydään läpi peliä, nuollaan haavat ja käännetään katse lauantain Narukerä-peliin. Runkosarjan ykköspaikka on edelleen omissa käsissä.
Narukerän tämän iltainen kotivoitto JPS:stä vei porilaiset pisteellä Kamppareiden ohi sarjataulukossa, mutta varmisti toisaalta Kamppareille vähintään runkosarjan kakkossijan ja suoran välieräpaikan.
Kampparit ja Narukerä ratkaisevat lauantaina Hänskissä runkosarjan voiton.
Kampparit – Narukerä, lauantaina 11.2. Hänskissä klo 16.00
Tule kannustamaan Kampparit voittoon!
Teksti Lauri Tikanoja, kuvat Jukka Laitinen











