Arkisto: Bandyliiga
Yksi hyvä jakso ei riittänyt – Kerä vei pisteet
Kampparit – Narukerä 1-5 (1-2)
Olli Manninen: Otteissa on kuitenkin paljon hyviä asioita.
Kampparien edustusjoukkue joutui taipumaan kauden toisessa Bandyliigan kotiottelussaan viime kauden mestareille Porin Narukerälle sunnuntaina Hänskissä.
Narukerä jauhoi kokemuksellaan voiton 1-5 (1-2). Numerot kertovat pitkälti ottelun luonteen: toinen jakso oli vaikea Kamppareille.
-Ensimmäinen jakso oli meiltä hyvää peliä, mutta toisella sakkasi. Peli meni surffailuksi ja samaan aikaan Kerä puolestaan selkeytti peliään, tiivisti päävalmentaja Olli Manninen tunnelmat.
Samoilla linjoilla oli Kamppari-maalissa hyvän ottelun pelannut Eetu Sviili.
-Toisen jakson loppu oli jopa meidän peliämme, mutta toisella jaksolla joten löpähti. Oppirahoja tässä vähän varmaan maksellaan, mutta sanoisin kuitenkin, että yleisilme oli hyvä, sanaili Sviili.
Kokenut veskari joutui heti ottelun alussa melkoiseen tykitykseen, sillä Narukerä tuli heti alussa kovaa. Sviili torjui ensimmäisen kolmen minuutin aikana kolme selvää Kerän tekopaikkaa.
-No siinä alussa varmaan oltiin vähän äpsingillä. Oli varsin erilainen vastustaja, mutta päästiin mukaan hyvin, kun maali auttoi.
Eetu Sviili pelasi Kamppari-maalissa hyvän ottelun, loppunumeroista huolimatta. – Ottelun alku oli vähän opettelua, mutta petrattiin kyllä puolustusta, tuumi Sviili.
Narukerä ehti kahden maalin johtoon ennen kuin Kampparit sai numeroita taululle. Aivan jakson lopussa Leevi Kukkasniemi iski kulmurista kavennuksen.
Maali oli aiemmin kiekkoa pelanneen Kukkasniemen ensimmäinen Bandyliigamaali. Kukkasniemi myös palkittiin kotijoukkueen parhaana.
-Vähän peli on hakemista isolla kentällä, mutta joka kerta edetään. On jo iso ero cup-otteluihin, kun ollaan päästy pois hallista.
-Nyt olimme ekalla jaksolla mukana, mutta toisella repsahti. Tosin vastustajakin oli hyvä, tuumi Kukkasniemi.
Kampparit juhlii kavennusmaalia, jonka tehnyt Leevi Kukkasniemi palkittiin kotijoukkueen parhaana.
Toinen jakso oli sen verran Narukerän peliä, että tappiolle kotijoukkue ei voinut mitään. Kerän näkyvimpänä hääri Eero Paavola. Ronskiotteinen Paavola oli yleisön hampaissa, mutta Kerälle tärkeä.
-Paavolaa emme saaneet kuriin. Muutenkin hävisimme fysiikassa, pohti Manninen.
-Kuitenkin ekan jakson edetessä pääsimme paremmin peliin sisään. Mitenkään ei panna päätä pensaaseen. Otteissa on paljon hyviä asioita, sanoo Manninen.
Sekä Kampparit että Narukerä, viime talven hopea- ja kultajoukkueet, ovat muuttuneet viime talvesta merkittävästi. Kamppareilta lähti viime talven ryhmästä 14 pelaajaa, Kerältä seitsemän.
Kerän valmentaja Aleksi Vihtilä oli tyytyväinen viikonvaihteen otteluihin. Voitot Veiterästä ja nyt Kamppareista toivat neljä pinnaa.
-Nyt oli asiallinen peli meiltä ohuella ryhmällä. Kokonaisuutena hyvää jääpalloa, tuumi Vihtilä.
Kampparit jatkaa Bandyliigaa joulukuun alussa, kun edustusjoukkue matkaa Ouluun OLS:n vieraaksi. Lauantain ottelu 2. joulukuuta on viikonvaihteen ainoa.
-Erikoinen viikonvaihde, mutta minkäs mahtaa. Aamulla lähdetään varhain bussilla matkaan, tuumii Manninen.
Kotiottelut Hänskissä jatkuvat 9.-10. joulukuuta, kun Mikkeliin saapuvat Botnia ja HiFK.
Kampparit/tiedotus
Arto ”Peksi” Pekonen – 25 vuotta Kampparihuollossa
Kamppareiden fysioterapeutti-huoltaja Arto ”Peksi” Pekonen on toiminut Kamppareiden edustusjoukkueessa kunnioitettavat 25 vuotta!
-Ensimmäinen pääsarjaottelu lankulla oli 27.11.1998
Peksin meriitteinä mm. kaikki seurahistorian pääsarjamitalit, vain yksi punainen kortti (kaudelta -99)
Kampparit kiittää ja onnittelee Peksiä hienoista vuosista ja mikä parasta – yhteistyö jatkuu!
Teksti ja kuva: Lauri Tikanoja
Nuori Kampparit haastaa sunnuntaina mestari-Narukerän
Kampparit saa sunnuntaina hallitsevan mestarin vieraakseen Hänskiin
Kapteeni Sami Mikkola ja Karo Liimatainen kuuluvat joukkueen kokeneimpaan kaartiin
Kamppareiden rajusti nuorentunut edustusjoukkue saa sunnuntaina vieraakseen hallitsevan mestarijoukkueen, Narukerän Porista.
Viime kevään finaalijoukkueet kohtaavat
Lähtökohta viime kauden finalistien kohtaamiseen on muuttunut tuntuvasti. Kampparit menetti finaalijoukkueestaan peräti 14 miestä ja ainoastaan 4 tämänhetkisen kamppariryhmän pelaajaa oli mukana finaalijoukkueessa. Ennätysnuoren Kampparijoukkueen keski-ikä on vain 20 vuotta.
Narukerässä puolestaan vaihtuvuus oli pientä; valmennusvastuu vaihtui Tuomas Erkkilältä Aleksi Vihtilälle. Pelaajapuolella jokunen pelaaja lopetti peliuransa ja Joona Rajala siirtyi Ruotsiin.
Kamppareilla kaksijakoinen avausviikonloppu
Kampparit aloitti viime viikonloppuna kautensa mainiolla kotivoitolla WP35:stä, mutta väsähti lauantaina Botnian vauhdissa vieraspelissä. Nuori joukkue osoitti iskukykynsä ja sen, että liigavauhdissa pysytään mukana. Avausvoitto antoi paljon uskoa omaan tekemiseen.
Mikkeliläisjoukkueen rosteri on kapea ja päävalmentaja Olli Manninen toivoo hartaasti korona- ja influenssa-aaltojen kiertävän Hänskin pukukopin numero 2 !
Narukerä hävisi omassa avausottelussaan selvästi alkavan kauden mestarisuosikin viittaa sovittelevalle JPS:lle Jyväskylässä.
Sunnuntaipäivälle on luvattu hienoa bandykeliä – reilu kymmenen pakkasastetta ja selkeää. Päälle kannattaa panna kunnolla vaatetta! Tervetuloa Hänskiin kannustamaan nuori Kampparijoukkue kotivoittoon!
Kampparit – Narukerä sunnuntaina 26.11. kello 13.00
Pääsyliput ennakkoon:
Ottelusta suora Live-Stream:
Kuva: Pekka Huovila
Väsy iski Kamppari-ryhmään
Botnia riepotteli toisella jaksolla, kun väsymys alkoi hallita otteita
Kaksi kovavauhtista peliä peräkkäisinä päivinä oli liikaa nuorelle Kamppari-ryhmälle.
Vierasottelu lauantaina Helsingin Botniaa vastaan Oulunkylässä päättyi tylyihin kotijoukkueen numeroihin 6-0 (2-0).
Kampparien päävalmentaja Olli Manninen tuumi ottelun jälkeen, että tappio oli selvä, mutta ”silti ei vaivuta synkkyyteen”.
-Joukkueeseen yksinkertaisesti iski väsymys. Meillä oli viikolla kaksi ison kentän jääharjoitusta, ensimmäiset omalla kentällä Hänskissä, ja päälle siihen perjantain ottelu ja sitten heti bussimatka vierasotteluun.
Perjantainen kauden avausottelu, joka päättyi Kamppari-ryhmän voittoon, oli vauhdikas ja näkyi lauantain puolella matkaottelussa. Ensimmäisellä jaksolla Kampparit pysyi pelissä mukana ja haastoi täysin Botnian kahdesta takaiskusta huolimatta, mutta toisella jaksolla paineet kävivät liian suuriksi.
Ensi jaksolla Botnia pääsi kahden maalin johtoon, ja Manninen otti aikalisän, ja otteet saatiin rauhoittumaan. Toisella jaksolla vaikea hetki osui 60. minuutin pelin jälkeen. Botnia sai kaksi maalia muutaman minuutin sisään.
-Pojat olivat poikki. Väsy iski sekä keskittymisessä että luistelussa. Botnia onnistui maalinedustilanteissa. Jos Botnia laskee sellaisiin, se on niissä vahva, tuumi Manninen.
Loppujen lopuksi Botnia repi kokoon kuusi maalia. Maaliluku ei lauantaina ollut poikkeus. Numerot repesivät muuallakin. JPS voitti Porin 13-1 ja Akilles OLS:n 8-0.
-Kauden alussa maalierot menevät helposti isoiksi, sanoo Manninen.
Manninen kiitteli ryhmäänsä siitä, että paineessakaan ei kukaan pettänyt. Kampparien parhaana palkittiin maalissa pelannut Iivo Korhonen, joka numeroista huolimatta pelasi hyvän ottelun.
Pelivuorossa ollut Iivo Korhonen pelasi hyvin ja palkittiin joukkueensa parhaana pelaajana
Kampparit saa nyt vetää henkeä ja treenata arkiviikon rauhassa, sillä seuraava ottelu on viikon kuluttua sunnuntaina. Hänskiin vieraaksi 26. marraskuuta saapuu Narukerä Porista.
Kampparit/tiedotus
Riemastuttava avausvoitto!
Nuori Kamppari-ryhmä näytti varkautelaisille luisteluvauhtia Hänskin perjantai-illassa
Olli Manninen: Ei tämä voitto suuri yllätys ollut
Viime kaudesta nuorentunut Kampparien edustusjoukkue ei kuvia kumartanut, vaan otti kauden avausottelussa riemastuttava voiton.
Bandyliigan perjantai-illan pelissä kaatui WP 35 maalein 3-2 (0-0). Kampparit nokitteli jo kolmen maalin johdossakin ennen kuin WP pääsi rankkarin ja puolituurilaukauksen avulla maalin päähän.
Edustusjoukkueen kapteenin hihamerkkiä tällä kaudella kantava Sami Mikkola kiteytti ottelun selkeästi:
-Ennen ottelua puhuttiin porukalla, että uskalletaan pelata. Ja kyllä uskallettiinkin. Tiedetään, että pystytään haastamaan vastustajaa.
Mikkola on ryhmän kokeneimpia. Liigadebytantteja on peräti seitsemän. Mikkola tuumi ottelun jälkeen, että voitolla oli suuri merkitys ryhmälle.
-On hienoa johtaa tällaista porukkaa, joka on sitoutunut.
WP:lle Mikkola antoi hieman pisteitä, mutta tuumi, että ”taisi jäädä heiltä yritys vähän piippuun”.
-Loppu meni vähän tiukoille, mutta me jaksoimme luistella. Kunto on hyvä ja vauhti pysyi.
Sami Mikkola on Kamppari-ryhmän kokeneimpia. Kapteeni tuumi, että avausvoitolla on iso merkitys nuorelle joukkueelle.
Ensimmäinen jakso oli maaliton, mutta todella viihdyttävää jääpalloa.
Kamppariryhmä piti yllä vauhtia niin, että ensimmäiseen puoleen tuntiin WP ei käynyt mikkeliläismaalilla kuin oikeastaan kuin kerran. WP keskittyi enemmän mussuttamiseen ja jäähyihin.
Kamppareilla sen sijaan oli tekopaikkoja ainakin muutamaan osumaan. Paras paikka syntyi, kun Leevi Kukkasniemi tarjoili paikan Simo Huotelinille. Viimeistely epäonnistui hieman.
Huotelin paikkasi toisella jaksolla, kun hän hoiti Anssi Mokon syötön maaliin 53. minuutilla.
Toinen maali syntyi 59. minuutilla kulmurista, joka tinttasi Anssi Mokko. Maalin jälkeen WP keräsi rivejään aikalisällä, mutta turhaan. 75. minuutilla Kampparien vyörytykset toivat maalin, kun Karo Liimatainen laukoi komeasti häkin kattoon.
WP yritti loppukiriä. Pari minuuttia Kamppari-maalista WP sai rankkarin, kun WP törmäili muuten hyvän ottelun pelanneen Kamppari-maalivahti Eetu Sviilin kanssa. Toinen WP-maali syntyi vain pari minuuttia ennen loppua.
Päävalmentaja Olli Mannisen oli ottelun jälkeen maltillinen kommenteissaan, mutta silti oli vähän vaikea peitellä tyytyväisyyttä.
Manninen kehui nuorta ryhmäänsä. Uskoa ja luottamusta nuorten tekemiseen on.
-Ei tämä avausvoitto niin suuri yllätys ollut. Kyse oli siitä, että uskallettiin pelata.
Nuoren ryhmä teemana oli Mannisen mukaan ”taistele, reagoi ja uskalla”, ja näin tapahtuikin.
-Asenne ja pelirohkeus olivat kohdallaan. Voitimme palloja kaksinkamppailuissa, eikä kaveri päässyt kontraamaan. Pojat huomasivat, että pärjätään, kun uskalletaan.
WP:n valmentaja Juha Järveläinen oli perjantaina todella pettynyt.
Järveläinen antoi täyden tunnustuksen nuorelle Kamppari-ryhmälle ja moitti omaa porukkaansa.
WP:n otteissa tuntui vaikutelma, että tultiin Mikkeliin hakemaan junioreilta pisteet pois. Järveläinen kielsi kuitenkin tämän asenteen.
-Ei tultu noin, mutta meidän joukkue ei muistanut, että jääpallo on luistelupeli. Jäälle on päästy vain vähän ja on ollut sairasteluja, mutta en selittele, vaan parempaan pitää pystyä.
Perjantai-illan ottelu oli Bandyliigan ainoa, joten katsomossa lohkottiin, että Kampparit johtaa sarjaa.
Avausvoitto oli hyvää jäääpalloviihdettä katsojille, joita Hänskin laidoille oli tullut liki 400. Määrä oli hieno kausiavaus ottaen huomioon, että samaan aikaan telkkarissa oli tarjolla Huuhkajien ottelu.
Kampparien viikonvaihde jatkuu lauantaina vierasottelulla Botniaa vastaan. Manninen tuumii, että tämän kauden Botnia ei ole kovin tuttu ryhmä.
-Nyt ei muuta kuin jalat maahan ja vierasotteluun.
-Meille ei tällä kaudella ole luvattu paljon pisteitä, ja hyvä, että saatiin näin aluksi, eikä ollenkaan syyttä. Ja saadaan kyllä jatkossakin.
Ottelun parhaina pelaajina palkittiin Karo Liimatainen (Kampparit) ja loistavan pelin varkautelaisten maalissa pelannut Jere Korhonen.
Kampparit jatkaa pelejään heti huomenna kun mikkeliläiset matkaavat Helsinkiin Botnian vieraaksi. Botnia-Kampparit-ottelu käynnistyy Oulunkylässä kello 15.00.
Kamppareiden seuraava kotiottelu pelataan sunnuntaina 26.11. klo 13.00, Kampparit-Narukerä(Pori)
Kampparit/tiedotus







