Arkisto: Yleinen
Kamppareiden tavara-arpajaiset arvottu!
Kamppareiden perinteiset tavara-arpajaiset junioritoiminnan hyväksi on arvottu.
Voittoja saivat tällä kertaa:
- Jimmy Kuitunen, Fernandon lahjakortti
- Gas Sport KY, Graft huppari
- Kirsti Rouhiainen, Graft huppari
- Elias Tikanoja, pikeepaita
- Antti Eklund, pikeepaita
- Niko Kuitunen, pikeepaita
- J & R Laatikainen Ky, jääpallomaila
- Elias Säynäjoki, jääpallomaila
- Jarkko Tapio, tuotekassi
- Elias Tikanoja, tuotepaketti
- Jyrki Seppänen, puunkantoteline
- Jarmo Jäppinen, Lintupuu, Pauliina Rundgren
- S. Pöyry Ky, Lautaslahjasetti
- Anniina Laaksonen, Jääpallohistoriikki
- Raija Majanen, Jääpallohistoriikki
- Heli Eklund, Jääpallohistoriikki
- Jyrki Kuivisto, Jääpallohistoriikki
- Heikki Majanen, Jääpallohistoriikki
- Urpo Manninen, CCM-lippis
- Miia Herranen, CCM-lippis
- Simo Huotelin, CCM-lippis
- Seppo Jussila, tuotepalkinto
- J & R Laatikainen Ky, toiletlaukku
- J & R Laatikainen Ky, Kampparit kaulahuivi
- Kalle Lång, Kampparit kaulahuivi
- J & R Laatikainen Ky, Kampparit kaulahuivi
- Reino Rouhiainen, Kampparit kaulahuivi
- J & R Laatikainen, Kampparit kaulahuivi
- Elias Tikanoja, puinen astia
- Pasi Putkonen, puinen astia
- Mirja Kaltto, vieraskirja
- Etelä-Savon Paloturva Oy, tuoksukynttilät
- Elias Tikanoja, veitsi/haarukkasarja
- Kyllikki Hänninen, muistivärityskirja
- Etelä-Savon Paloturva Oy, muistivärityskirja
- Ovi ja Asennuspalvelu Ripa, muistivärityskirja
- Nelli Pursiainen, muistivärityskirja
- J & R Laatikainen Ky, muistivärityskirja
- Teemu Tontti, Pyyhe
- Merja Manninen, taulu
- J & R Laatikainen Ky, löylymittari
- Eero Turkia, Kampparisukat
- Hannu Korhonen, Kampparisukat
- Olli Kumela, Kampparisukat
- J & R Laatikainen Ky, Kampparisukat
- Etelä-Savon Paloturva Oy, Kampparisukat
- Janita Korhonen, Kampparisukat
- Etelä-Savon Paloturva Oy, Kampparisukat
- Elias Tikanoja, Kampparisukat
- J & R Laatikainen Ky, Kampparisukat
- Ulla Herranen, Kampparisukat
Palkinnot lunastetttavissa Kampparitoimistolta!
Onnittelut voittajille!
Jääpallokausi pakettiin perinteisellä palkintosateella!
Mikkelin Kampparit juhli tänään hiljattain päättynyttä jääpallokautta perinteisillä, koko seuran yhteisillä kauden päättäjäisjuhlilla yhteistyökumppani- Länsi-Savon tiloissa.
Seuran harrastajamäärä kasvaa tasaisesti ja eri ikäluokissa tehty ahkera työ on kantanut hedelmää myös tuloksellisesti. Puheenjohtaja Emppu Tikanoja kiitteli seuraväkeä hyvin tehdystä työstä.
Kaikissa ikäluokissa kulunut kausi oli hieno. SM-sarjoissa oltiin mukana, kolmessa nuorimmassa ikäluokassa jopa kahdella joukkueella. Tuloksellisesti ennätyksellinen kausi tuotti edustusjoukkueen hopean, naisjoukkueen pronssin ja peräti kolmen ikäluokan (P11, P15 ja P17) suomenmestaruudet.
Päättäjäisissä palkitut:
Edustusjoukkue:
Paras pelaaja: Kimmo Huotelin
Tahtopelaaja: Santeri Laitinen
Työmyyrä: Kasperi Hirvonen
Suomi-sarjajoukkue:
Vuoden pelaaja: Jouni Lahtinen
Naiset:
Paras pelaaja: Riina Hirvonen
Taistelijan malja: Katja Ahonen
Kauden kehittynein pelaaja: Laura Sysivirta
P21, nuorten bandyliigajoukkue:
Paras pelaaja: Henrik Honkanen
Luottopelaaja: Vili Korhonen
Kauden kehittynein pelaaja: Severi Noponen
P17-nuoret:
Esimerkillinen pelaaja: Jere Kupiainen
Koko joukkue palkittiin suomenmestaruudesta
P15-nuoret (2003):
Joukkuepelaaja: Veeti Hölttä
Positiivinen pelaaja: Perttu Jokinen
Kauden kehittynein: Nestori Tuhkanen
P15-nuoret (2004)
Puolustuksen luottopelaaja: Iiro Juutilainen
Positiivinen pelaaja: Tytti Lempinen
Kauden kehittynein pelaaja: Vili Varis
P13-nuoret (2005):
Kauden kehittyjä: Rene Kukkonen
Ahkerin harjoittelija: Luukas Luoma
Varma suorittaja: Otto Tiitinen
P13-nuoret (2006)
Taistelija: Touko Tähtinen
Kehittynein pelaaja: Eemeli Krivetz
Paras pelaaja: Niilo Himanen
P11-nuoret – koko joukkue palkittiin
P10-joukkue – koko joukkue palkittiin
Jääpallokoulu – kaikki palkittiin
Kotan Kannu: Aapo Pulkkinen
Reilun pelin junioripelaaja: Juho Waris
Pekan Pytty: Aki Manninen
Joken Pytty: Lasse Korhonen
Vuoden Toimija: Keijo Heikkinen
Kampparit kiittää seuraväkeä, kannattajia ja yhteistyökumppaneita hienosta kaudesta. Tulevaan kauteen 2018-19 valmistautuminen on jo alkanut!
-LT-
Upean jääpallokauden päättäjäistilaisuus torstaina 5.4.
Mikkelin Kampparit järjestää perinteiset kauden päättäjäiset TORSTAINA, 5.4. alkaen kello 18.00.
Paikkana on totuttuun tapaan yhteistyökumppanimme Länsi-Savon tilat Kirjalassa, osoite Teollisuuskatu 2-6.
Koko seuraväki toivotetaan lämpimästi tervetulleeksi juhlistamaan hienosti sujunutta jääpallokautta!
Kampparien P15 pelaajille MM-pronssia

Viisi Kampparien junioripelaajaa ja valmentaja osallistui 22.-24.3. Ruotsin järjestettyihin jääpallon P15 MM-kisoihin. Suomi sai kisoissa MM-pronssia. Mestaruuden vei Venäjä ja hopeaa Ruotsi. USA sijoittui neljänneksi.
Söderhamnin uusi Helsingehus Arena jääpallohalli tarjosi MM-kisoille hienot puitteet. Suomi pelasi turnauksessa viisi ottelua. Kampparien P15 ja P17 suomenmestarit Elmeri Hämäläinen, Lasse Korhonen (mv), Aki Manninen, Aapo Pulkkinen ja Marcus Ukkonen olivat Suomen joukkueen kantavia voimia.

Turnauksen ensimmäisessä ottelussa Suomi kohtasi Ruotsin, joka oli tammikuussa pelatuissa tuplamaaotteluissa pelillisesti selvästi Suomea vahvempi. MM-kisojen avausottelu näytti, että Suomi oli mennyt pelillisesti eteenpäin ja pelissä oli paljon positiivisia elementtejä. Varsinkin ensimmäinen puoliaika oli hyvää peliä ja Suomi kesti hyvin pelissä mukana. Kovemmalla pallotemmolla ja vastustajan paremmalla merkkaamisella alakerrassa lukemat olisivat olleet toiset. Ottelun loppulukemat Ruotsille 7-2 (2-0).

Suomi – USA ottelun lähtökohdat olivat aika selvät. MM-kisoihin ensimmäistä kertaa osallistuva USA oli reissussa hakemassa kokemusta ja oppia. Suomi lähtikin otteluun kehittämään pallollista peliään. Ensimmäisellä puoliajalla Suomen peli ei pysynyt kasassa, vaikka tauolle mentiinkin 6-0 johdossa. Omia pelipaikkoja ei pidetty, eikä syöttöpeliä saatu käyntiin.
– Ensimmäisellä puoliajalla pallotempo oli huono ja mietittiin liikaa maaleja, joten joukkuepelaaminen kärsi. Se oli vähän sellaista höntyilyä. Toiselle puoliajalle lähdettiin petraamaan näitä asioita ja siinä onnistuttiin – saatiin hyviä koko joukkueen hyökkäyksiä ja pelattiin muutenkin fiksummin, kertasi Suomen joukkueen päävalmentaja, Kampparien Lasse Pulkkinen 12-0 päättyneen ottelun jälkeen.

Lauantain viimeiseen alkusarjan otteluun lähdettäessä oli jo tiedossa, että Venäjä on turnauksen kovin joukkue. Vaikka Venäjä otteluun lähdettiinkin taistelemaan, oli Suomen joukkueen päätavoite kuitenkin jo illan välierässä, joten pelitaktiikkana oli vahva puolustuspelaaminen ja puolipitkät pallot, jotta voimia säästyi illan otteluun.
– Venäjä otti ylhäältä kiinni, joten omaa peliä ei kannattanut alkaa tekemään kovin alhaalta. Alkuun ei kuitenkaan pelattu sillä taktiikalla mitä sovittiin. Piti avata ylös, mutta ei siinä oikein onnistuttu. Oma peli oli vähän sekavaa ja aikalisällä selkeytettiin taktiikkaa, jotta avauksia saatiin ylemmäs. Kohtuullisesti oltiin kuitenkin pelissä mukana. Ainahan maalit tulee virheistä, mutta nyt ne tuli vähän liian helpoista virheistä, harmittelu Pulkkinen.
Suomen pelaajat taistelivat kuitenkin ottelussa hyvin, vaikka väsymys alkoikin jo painamaan jaloissa. Pelaajille annettiinkin tasaisesti peliaikaa ja huolehdittiin, että kaikki huilaavat illan välierää silmällä pitäen. Venäjä vei ottelun 7-1 (3-0).
Mitalijärjestys oli selvä

Välierä Ruotsia vastaan ei jättänyt jossiteltava, sillä ruotsalaisten tasainen ja pallollisen pelin taitava joukkue oli selvästi Suomea parempi. Suomi taisteli kuitenkin hyvin molempien puoliaikojen alut, mutta tosiasia oli se, että voimat ei riittänyt loppuun asti, koska alla oli kova peli Venäjää vastaan.
– Pelirohkeutta ja -kovuutta sekä huolellisuutta vaan meidän pojille lisää. Nyt mennään vielä vähän tilanteista ohi. Se vähän harmittaa, kun näissä kovissa otteluissa tulee niin helpoista omista virheistä maaleja. Näistä pitää vaan ottaa oppia ja kehittää omaa peliä. Pojat tietysti ottivat tappion raskaasti, mutta oli tämä meiltä hyvä taistelu ja jokainen antoi kaikkensa. Tulosta pitää kuitenkin kunnioittaa ja myöntää vastustajan hyvyys, totesi päävalmentaja Pulkkinen 8-1 (4-1) päättyneen välierän jälkeen.

Välieräpettymyksen jälkeen Suomi kokosi rivinsä pronssiotteluun ja taisteli peruspelillä pronssimitalit kotiin lukemin 7-2 (3-0). Joukkue kehitti edelleen omaa peliä ja pelasi hyvällä positiivisella ilmeellä. USA:n joukkueen peli oli kehittynyt turnauksen aikana ja se taisteli hienosti. USA:n maalivahti pelasi loistavan ottelun ja torjui kaksi rangaistuslaukaustakin. USA:n joukkueen positiivinen olemus kentällä ja kentän ulkopuolella oli kisojen piristysruiske.
Loppuottelussa Venäjä kaatoi Ruotsin 5-2 (2-0) ja vei mestaruuden.
– Me joudutaan vähän pelien kustannuksella hiomaan kuvioita, koska kovia pelejä on liian vähän. Tällaiset turnaukset ovat tärkeitä, koska näissä kovissa peleissä meidän pelaajat kehittyvät yksilöinä ja oppivat joukkuepelaamisen tärkeyden. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hieno kokemus pojille ja mukava huomata hyvä joukkuehenki Suomen poikien keskuudessa. Ikimuistoisia kokemuksia kaikille pojille. Rankat viisi päivää, mutta MM-turnaus oli hieno kauden huipennus, totesi Pulkkinen pronssiottelun jälkeen.
- Suomen maalit tekivät Kampparien Aki Manninen ja Aapo Pulkkinen.
- Suomen joukkueen parhaana pelaajana palkittiin Aapo Pulkkinen.
- Kampparien pelaajien maalit ottelussa: Aki Manninen (2), Aapo Pulkkinen (1) ja Elmeri Hämäläinen (1).
- Suomen maalin viimeisteli kulmalyönnistä Kampparien Aki Manninen.
Välierä Ruotsi – Suomi 8-1 (4-1)
- Suomen maalin iski rangaistuslaukauksesta Kampparien Elmeri Hämäläinen, joka palkittiin joukkueen parhaana pelaajana.
Pronssiottelu Suomi – USA 7-2 (3-0)
- Kampparien pelaajien maalit ottelussa: Elmeri Hämäläinen (3), Marcus Ukkonen (1).
- Suomen joukkueen parhaana pelaajana palkittiin Marcus Ukkonen
Teksti ja kuvat: Mari Ukkonen
Kampparit ja Levänen sopivat jatkosta
Bandyliigan hopeajoukkue Mikkelin Kampparit jatkaa päävalmentaja Antero Leväsen komennossa myös kaudella 2018-19.
Kampparit ja Levänen solmivat tänään totutun yksivuotisen jatkosopimuksen.
Tuleva kausi on Leväselle jo 15. perättäinen kausi edustusjoukkueen päävalmentajana. Leväsen aikakaudella Kampparit on noussut tukevasti Bandyliigan kärkikastiin, mistä parhaana osoituksena on se, että kuluneella kaudella Kampparit oli yhdeksättä vuotta peräjälkeen mukana Bandyliigan mitalipeleissä, eli neljän parhaan joukossa.
Leväsen aikakaudella Kamppareiden liigajoukkue on saavuttanut 2 kultaa, kaksi hopeaa ja 2 pronssia.
Kamppareiden Bandyliigajoukkueen pelaajasopimusneuvottelut ovat niin ikään käynnistymässä. Pelaajasopimuksista tietoa luvassa lähiviikkoina!
Lauri Tikanoja


