Arkisto: Yleinen

Kampparit nousi voittoon Botniasta

Kampparit palasi parin viikon tauon jälkeen tositoimiin saaden vieraakseen helsinkiläisen Botnian.

Kampparit – Botnia 6-3 (0-2)

Isäntien peli oli ensimmäisellä jaksolla hiukan sekavaa, eikä tekopaikoissa oltu terävinä. Kampparivalmentaja Antero Levänen harmitteli ettei joukkueensa ollut ”pelivalmiina” avausjaksolla. Osaltaan pelin kulkua vaikeutti hiljalleen satanut lumi. Botnia onnistui puolestaan jakson kolmessa maalipaikassaan kahdesti ja tauolle mentiin vähän yllättäenkin 0-2 vierasjohdossa.

Toisella jaksolla Kampparit nousi Artem ”Arttu” Shekhovtsovin johdolla rinnalle ja ohitse. Kamppariryhmän luistin liikkui ja maalipaikoissa onnistuttiin.

Arttu iski nopeaan tahtiin kolme hienoa maalia tehden puhtaan hattutempun. Santeri Laitinen osui kahdesti ja Iisakki Kaivola kerran. Iso osuutensa Kamppareiden toisen jakson nousuun oli kokeneen Kimmo Huotelinin panoksella. Ensimmäistä kertaa kokoonpanossa ollut kapteeni teki peliä, loi painetta ja maalipaikkoja.

Varsin pirteästi ensimmäisen jakson pelanneen Botnian valmentaja Jussi Tapio kiitteli omiensa esitystä.

– Ensimmäinen jakso oli meiltä kauden parasta. Toisella jaksolla toki tiedettiin erityisesti Shekhovtsovin vaarallisuus, mutta emme keksineet lääkkeitä estämään Mustien nousua. Jakson alkuun sattui pari pahaa virhettä ja vastustaja tuli rinnalle ja ohi. Olen kuitenkin tyytyväinen, että pystyttiin vielä toisellakin jaksolla haastamaan ja pelaamaan omaa peliä, Jussi Tapio kertoi.

Otteluisäntä Sersa-Groupin palkintoraati palkitsi Kamppareiden parhaana vahvan pelin pelanneen Kasperi Hirvosen ja Botniasta Artem Lapshinin.

Teksti: Lauri Tikanoja
Kuvat: Hamid Al-Sammarraee

Hänski täyttyi viikonloppuna P15 jääpalloilijoista

11.12.2017 | Juniorit, Yleinen

Jääpalloliiton P15 Training Camp järjestettiin Mikkelissä 8.-10.12.2017. Leirille osallistui yhteensä 50 kenttäpelaajaa ja kahdeksan maalivahtia ympäri Suomen. Kampparipelaajia leirillä oli mukana 12.

Training Camp (TC) on yksi P15 jääpallokauden päätapahtumista. Jääpalloseurat asettivat leirille omat ehdokkaansa, joista P15 maajoukkuevalmentajat Lasse Pulkkinen, Timo Tiusanen ja Jari Hattunen tekivät lopulliset valinnat. Vaikka leirin osallistujamäärä olikin suurempi kuin maajoukkueringin kokoonpano, oli leiri yksi maajoukkueen kauden tarkkailutapahtumista.

Leirin pääpaino oli leirijoukkueiden välisissä otteluissa ja jäällä tapahtuvassa toiminnassa. Leiriläiset tutustuivat lauantaina myös Jalkaväkimuseoon, joka oli ilmeisen mielenkiintoinen vierailu niin pelaajille kuin leirille osallistuneille aikuisillekin. Kampparien edustusjoukkueen maalivahti Juuso Tervonen piti leirin maalivahdeille luennon lauantaina.

– Leiri meni jälleen kaikin puolin oikein mainiosti. Sää suosi ja olosuhteet olivat muutenkin hyvät. Isommilta loukkaantumisilta vältyttiin ja kaikki osallistuivat leirille iloisella ilmeellä. Maajoukkueen joukkueenjohtaja Lauri Jolula oli tehnyt jälleen jämptiä työtä leirijärjestelyissä, maajoukkueen päävalmentaja Lasse Pulkkinen kiitteli.

Maajoukkueringissä kamppariväriä

Kamppareista P15 maajoukkuerinkiin kuuluvat kenttäpelaajat Aki Manninen, Elmeri Hämäläinen, Aapo Pulkkinen ja Marcus Ukkonen sekä maalivahti Lasse Korhonen. Maajoukkueen päävalmentajana toimii Kampparit P15 mustan valmentaja Lasse Pulkkinen. Heidän lisäkseen Training Campille osallistuivat kampparipelaajat Veeti Hölttä, Ville Kuitunen, Lauri KärkkäinenSamuli Pekonen, Leevi Attenberg, Jaakko Järvinen, Jiri Kukkonen ja Akseli Väisänen. Aapo Pulkkinen joutui tällä kertaa jättämään varsinaiset leiritapahtumat väliin sairastumisen vuoksi. Leirillä nähtiin kamppariväriä myös valmentajien, tuomareiden ja huoltajien joukossa.

Training Campin merkitys on todennäköisesti suurempi niille, jotka eivät kuulu vielä maajoukkuerinkiin, sillä varsinkin heille leiri oli näytön paikka. Training Campin tarkoitus on olla kannustava tapahtuma, jossa pelaajat pääsevät myös viettämään aikaa yhdessä ja tutustumaan toisiinsa.

– Ihan samalla tavalla ei näistä leiripeleistä saa irti kuin oman joukkueen kanssa pelatessa. Peli vähän hakee täällä, kun on erilaiset kuviot kuin omassa joukkueessa. Kiva kuitenkin viettää aikaa yhdessä. Olisi hienoa tulla valituksi maajoukkueeseen, mutta kamppailu paikoista on kova, kertoivat maajoukkuerinkiin kuuluvat Aapo Pulkkinen, Marcus Ukkonen ja Lasse Korhonen.

Maajoukkue alkaa muodostumaan

Aiemmin tällä kaudella maajoukkueringin pelaajat ovat leireilleet Mikkelissä heinäkuussa ja Oulussa marraskuussa.

– Maajoukkueen runkopelaajiksi ajatellut pelaajat täyttivät nytkin paikkansa, mutta muuten joukkueeseen tuli lisää ehdokkaita, kun otos oli näin kattava. Hyvää harjoitusta tämä joka tapauksessa oli kaikille ja joidenkin pelaajien osalta kehitystäkin nähtiin jo viikonlopunkin aikana, päävalmentaja Pulkkinen pohti.

Lopullisen MM-kisajoukkueen valinnat tehdään kisojen siirtymisen vuoksi vasta tammi-helmikuussa. Joukkueeseen tullaan nimeämään 16 pelaajaa, joista kaksi on maalivahteja. Leirien lisäksi valmentajat tarkkailevat pelaajia SM-sarjapeleissä sekä jo pelatussa SM-alkuturnauksessa. Toivomuksena on, että maajoukkueelle saadaan vielä jokin leiritapahtuma ennen viikolla 12 Ruotsin Vetlandassa pelattavia MM-kilpailuja. MM-kisojen ajankohta ja paikka siirtyivät Kansainvälisen jääpalloliiton jouduttua perumaan USA:ssa pidettäväksi suunnitellut MM-kisat, koska Venäjän joukkueelle ei myönnetty viisumeja.

Training Campin järjestäjät kiittävät Sokos Hotelli Vaakunaa, Jalkaväkimuseota sekä Mikkelin Kamppareita tuesta leirin toteutuksessa.

Lisää kuvia Kampparit 15 mustan Instagramissa.

Teksti ja kuvat: Mari Ukkonen

Kampparit SS aloitti pirteästi kauden Lappeenrannassa

11.12.2017 | Harraste, Yleinen

Kampparit aloitti Suomi-Sarjakauden Lappeenrannan Kisapuistossa viikonloppuna.

Ensimmäisessä ottelussa vastassa oli mikkeläislähtöinen Kamppi Veikot Helsingistä. Ottelu oli Kampparien hallintaa ja loppulukemat 6 – 2 (4-0). Toisessa ottelussa vastaan asettui Porvoon Akilles, ottelu päättyi 10 – 3 (5-1) Kampparien voittoon. Viimeisessä ottelussa vastassa oli kotijoukkue Veiterä, joka osoittautui liian kovaksi. Alkoi jalat ja pääkin olla jo väsynyt  alkukaudesta kolmannessa pelissä ja Veiterä takoi 13 – 2 lukemet. Videovalmentaja Jari Purovirta ei kyennyt löytämään viimeiseen peliä sopivia kikkoja, jotka olisivat auttaneet.  Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa SS – kautta!

Kampparit SS – ryhmä toivottaa rauhallista joulua ja hyvää uutta vuotta 2018!

Kampparit joutui tyytymään pisteeseen Porissa

Narukerä – Kampparit 6-6 (3-2)

Kampparit pelasi tänään Narukerän vieraana Porissa. Sää oli sateeton, mutta kostea. Pelikeli oli tahmean jään vuoksi nihkeä.

Kampparit sai otteluun hyvän alun nopean avausmaalin muodossa. Kasperi Hirvonen syötti Kalle Lempisen maalintekoon minuutin pelin jälkeen. Narukerä kuitenkin rankaisi Mustien virheistä ja taukonumerot oli lopulta Narukerälle 3-2.

Toisen jakson alussa Kampparit jäi jo kahden maalin taakse, Narukerän mentyä 4-2 johtoon. Kampparit sai kuitenkin pelinsä kulkemaan ja loi toisella jaksolla hirvittävän määrän ”varmoja tekopaikkoja”. Neljästi Kampparit kuitenkin vain osui, ja oli reilu 10 minuuttia ennen pelin loppua jo 6-4 johdossa, ja voitossa kiinni. Pelin viiime minuuteilla pitkää palloa lyönyt ja koko joukkueella puolustanut Narukerä oli kuitenkin kahdesti tehokkaampi Kamppareiden kaaren kakkospalloissa ja Narukerä kipusi näin tasanumeroihin 6-6.

Kamppareiden maalit tänään: Kalle Lempinen 3, Santeri Laitinen 2 ja Artem Shekhovtsov.

Kampparivalmentaja Olli Manninen oli harmissaan pelin jälkeen;

– Kyllä me hävittiin tänään piste. Tehtiin alakerrassa paljon virheitä, oltiin huonoja kaksinkamppailuissa ja hävittiin liikaa kakkospalloissa.  Tehottomuus harmittaa myös, luotiin paljon hyviä tekopaikkoja, mutta ei saatu niistä sisään. Lopussa päästettiin vielä Narukerä tasoihin, kun ei oltu terävänä omalla maalilla ja tottakai se harmittaa älyttömästi kun vastustaja tulee viimeisellä minuutilla rinnalle. Toki täytyy antaa tunnustusta vastustajalle, Keränen on parantanut otteitaan viime kaudesta tuntuvasti.

Kamppareiden ”rosteri” on kapea, ja kuluneen viikon rankka sarjaohjelma näkyi tänään otteissa. Väsymys ja viikon varrella saadut kolhuja näkyivät Mustien otteissa.

– Oli vähän vaisua tekemistä tänään ajoittain, onneksi seuraava peli on vasta ensi lauantaina, niin päästään palautumaan ja parantelemaan vähän vaivoja, tuumi Ola.

Kampparit pelaa siis seuraavan kerran ensi viikon lauantaina 2.12. kun Hänskiin saapuu Helsingin IFK. Ottelu alkaa kello 14.00 – Tervetuloa!

Teksti: Lauri Tikanoja

Kamppareille selvä voitto Varkaudesta

WP 35 – Kampparit  3-8 (0-2) 

Kampparit haki pinnat Varkaudesta

Kampparit matkasi perjantai-illan bandyliigavääntöön Varkauteen WP 35:n vieraaksi. Ottelu käynnistyi kohtalaisella, joskin tahmealla, jäällä sumuisessa säässä parin lämpöasteen ”syyskelissä”.

Kamppareiden alku oli Kamppareilta hiukan haparoiva, mutta ensimmäisen jakson mittaan Kampparit otti koko ajan selvemmin pelistä otetta itselleen. Kampparit osui ensi jaksolla kahdesti; Santeri Laitinen täräytti rankkarista 0-1 pelin 22. minuutilla ja viitisen minuuttia tästä, syötti pirteästi pelannut Kalle Lempinen Artem Shekhovtsovin maalintekoon ja ta jatauolle mentiin Mustien kahden maalin johdossa. Kamppareilla oli avausjaksolla paikkansa karata selvempäänkin johtoon, mutta tehot jäivät maalipaikoissa puuttumaan.

Ottelun toista jaksoa mentiin nelisen minuuttia, kunnes hyvässä vireessä oleva Santeri ”Ässä” Laitinen onnistui maalinteossa vieden Esko Liukkosen syötöstä Mustat kolmen maalin johtoon. Ottelun 56. peliminuutilla puolestaan aukesi varkautelaisten maalit ilmi,  kun toinen Varkauden maahan päässeiden venäläispelureista, Vladislav Borovkov, kavensi tilanteeksi 1-3. Sama mies teki vielä toisenkin kavennuksen, tosin paitsioasemasta, mutta toiselle jaksolle peliään parantanut WP tuli näin jo maalin päähän ja Kampparivalmennus päätti käyttää aikalisän. Aikalisän ohjeet tuottivat kaksi nopeaa Kampparimaalia Kalle Lempisen ja Ässä Laitisen (illan kolmas osuma) vietyä Kampparit 2-5-johtoasemaan. WP ei kuitenkaan vielä luovuttanut, Niko Nissinen kavensi kulmasta pelitilanteeksi 3-5. Kampparit kuittasi jälleen kun mainion pelin pelanneet Kalle Lempinen ja Kasperi Hirvonen veivät Kampparit jälleen kolmen maalin johtoon (3-6). Artem ”Arttu” Shekhovtsov teki 83. peliminuutilla illan toisen maalinsa ja syötti vielä ottelun loppuhetkillä Kalle Lempisen tekemään komeat loppunumerot 3-8.

Kampparimaalissa pelasi tänään vaihteeksi Eetu Sviili. Eetu teki tärkeillä hetkillä muutamia tärkeitä pelastuksia ja onnistui muutoinkin hyvin.

Kampparit jatkaa sunnuntaina varsin hyvin kauden aloittaneen Narukerän vieraana Porissa. Seuraava kotiottelu Kamppareilla on 2.12. Kun Hänskiin saapuu HIFK.

Teksti: Lauri Tikanoja
Kuva: Keijo Heikkinen