Arkisto: Yleinen
Menestyksellistä uutta vuotta 2018🎆
Mikkelin Kampparit kiittää yleisöä, yhteistyökumppaneita ja isolla sydämellä mukana olevaa seuraväkeä kuluneesta vuodesta ja toivottaa heille sekä ihan kaikille jääpallon ystäville iloa, onnea ja menestystä alkavalle vuodelle 2018 🏁
Edustusjoukkue ja juniorit lähtevät uuteen vuoteen hyvässä iskussa ja pyrkivät olemaan terävimmillään, kun kauden tärkeimmät ottelut koittavat.
Edustusjoukkueen esittelyvideo on yhteistyökumppanimme Kontrastian Pihla Liukkosen käsialaa.
Kampparipeliin ePassilla
Kamppareiden kotiotteluihin voi hankkia lipun myös ePassilla. Liput tulee lunastaa etukäteen seuran toimistolta, Nuijamiestenkatu 21.
Lisätietoja ePassista
Alpo Kaartinen palaa perjantaina riviin!
Kampparit ja Alpo Kaartinen 1,5 vuoden sopimukseen. Viime kaudella joukkueen parhaana pelaajana palkittu Kampparilibero Alpo Kaartinen tekee huomenna perjantaina 29.12.2017 odotetun paluun liigajäille.
Alpo on harjoitellut joukkueen mukana alkusyksystä saakka ja on valmiina palaamaan tutulle paikalleen Kampparipuolustuksen pohjalla.
Alpo on paluusta innoissaan:
”Kyllähän tämä on elämäntapa, hyvältä tuntuu päästä takaisin pelihommiin. Viime keväänäkään en varsinaisesti ollut lopettamassa, mutta kroppa oli niin väsynyt, että harkitsin jatkoa pitkään. Kotoa on myös kannustettu lähtemään mukaan, niin mikäpäs tässä. Treenasin alkuun Suomisarjajoukkueen mukana ja viime kuukaudet on menty edustuksen mukana.”
Kamppareiden päävalmentaja Antero Levänen iloitsee tervetulleesta vahvistuksesta ja on mielissään myös siitä, että nyt tehty sopimus ulottuu myös kuluvaa kautta pidemmälle – Kamppareiden ja Alpon solmima tuore sopimus kattaa myös seuraavan 2018-19 kauden.
Asiasta tarkemmin päivän Länsi-Savossa: Länsi- Savo 28.12.
Alpon näet tositoimissa Hänskissä jo huomenna perjantaina klo 18.30 kun Kampparit saa vieraakseen JPS:n!
Teksti: Lauri Tikanoja
Kuva: Jaakko Avikainen/Länsi-Savo
Hyvää joulua🎄
Mikkelin Kampparit toivottaa hyvää joulua kaikille seuran jäsenille, yhteistyökumppaneille, tukijoukoille, jääpalloilijoille ja faneille 🎅
Kampparit önskar God Jul till alla som gillar bandy🎄
Merry Christmas everybody🎄
Kiitos Kampparit P10, P11 ja P13 valkoinen tonttukuorolle 🎅
Naiset aloittivat kautensa Lappeenrannassa

Viikonloppuna 16.-17.12.2017 pelattiin ensimmäinen naisten SM-osaturnaus Lappeenrannassa, jossa Kampparit pelasi neljä hyvää jääpallo-ottelua uudistuneella joukkueella.
Wiipurin Sudet (WiSu) – Kampparit 10-0 (8-0)
Kampparien kausi alkoi heti lauantaina sarjan ennakkosuosikkia WiSua vastaan. Ottelussa päästiin kokeilemaan hieman pelipaikkoja ja puolustamista koko joukkueen voimin. Ensimmäinen puolituntinen oli WiSulta erittäin vahvaa, kun mustat hieman hakivat omaa peliään ja joutuivat kaivamaan pallon peräti kahdeksan kertaa omasta maalista. Toisella jaksolla kentälle luisteli sisuuntunut kamppariryhmä ja puolustus alkoi toimimaan – muutama hyvä hyökkäys toi kulmalyöntejä ja yhden rankkarinkin, jonka kotijoukkueen maalivahti torjui hienosti. Tulos ei ollut tässä pelissä tärkein, vaan oman pelin kehittäminen ja yhteishengen luominen!
Kampparit – Veitsiluodon Vastus 10-2 (7-1)
Päivän seuraavassa ottelussa oli vastassa Kemin perinteikäs seura Vastus, joka oli ohuella ringillä liikkeellä ja hyvän hengen mukaisesti ottelu pelattiin 9 vs 9 kokoonpanolla. Kampparit otti pelin hallintaansa ensi hetkistä lähtien vyöryttäen hyvällä luistelulla ja syötöillä palloa kohti Vastuksen maalia. 1-0 maali nähtiin noin 10 minuutin kohdalla hienon hyökkäyksen päätteeksi. Harmillisesti Vastuksen hyvin pelannut maalivahti loukkantui melkein heti tämän jälkeen käteen saadusta osumasta ja maalille luisteli nuori lainamaalivahti. Kampparit ei antanut armoa ensimmäisellä jaksolla ja taululla 7-1 lukemat. Toisella jaksolla ehkä alkoi jo luistin painamaan pitkän päivän päätteeksi, mutta hieno voitto mustilta 10-2 lopputuloksella.
Lauantain peleistä pakko nostaa esille nuoren Tytti Saukkosen varma työskentely alakerrassa. Tytti oli pelkästään lauantaina mukana, kun sunnuntaina piti edustaa Kampparien P15 valkoinen -joukkuetta Jyväskylässä.

Akilles – Kampparit 3-1 (3-1)
Sunnuntain ensimmäinen peli oli kahden hyvin puolustavan joukkueen kamppailu, jonka vei lopulta Akilles 3-1 lukemin. Hyvin luisteleva Akilles meni 1-0 johtoon hieman onnekkaastikin pallon kimmotessa parin pelaajan kautta alakulmaan. Kampparit tuli tasoihin vahvalla maalinedustapelaamisella hyökkäyspäässä, kun maalinteossa onnistui Piia Niemi. Tilanteita tuli molempiin päihin paljon. Kampparien loistavasti pelannut maalivahti Riina Hirvonen torjui muun muassa rankkarin ja pari läpiajoa, kun taas vastustajan puolustus ja viimeisenä lukkona ollut maalivahti pitivät loppupelin maalinsa puhtaana. Mustille siis toinen tappio turnauksessa ja katseet kääntyivät viimeiseen koitokseen.
HIFK – Kampparit 2-6 (0-2)
Viimeinen peli SM-sarjaan palanneita helsinkiläisiä vastaan oli tiukkaa taistelua HIFK:n yrittäessä pelata enemmän pitkää palloa ja legendaarisen pelaajan, Hanna Teerijoen tuodessa palloa vahvasti läpi mustien puolustuksen. Tämäkin ottelu pelattiin 9 vs 9 kokoonpanoilla. Tästä huolimatta tarkalla pelaamisella mustat siirtyivät 0-2 johtoon ensimmäisellä puolituntisella. Toinen jakso jatkui hyvinkin samanlaisena Kampparien saadessa pelata enemmän omaa peliään ja taululla oli 1-4 lukemat. HIFK:n aikalisästä huolimatta loppulukemat 2-6 ja mustat pääsi kotimatkalle erittäin hyvin sujuneen turnauksen päätteeksi.
Ketään yksittäisiä pelaajia ei voi viikonlopulta nostaa erityisesti esille. Koko joukkue taisteli hyvällä hengellä ja jokainen pelasi loistavasti! Tästä on hyvä jatkaa.
Kampparien maalintekijät viikonloppuna: Alisa Vainio, Siiri Huotelin, Anu Tillanen, Johanna Rapo, Piia Niemi, Sonja Nivamo, Katja Ahonen ja Johanna Riipinen
Teksti: Topi Rytkönen
Kuvat: Perttu Jokinen


