Arkisto: Etusivu

Kampparinuoret finaaliotteluun – JPS kaatui välierässä Hänskissä

Kampparit-JPS 9-2 (3-2)

 

 

 

Kampparien nuorten Bandyliigajoukkue pelaa sarjansa mestaruudesta.

 

 

Kampparien nuorten joukkue selvitti tiensä nuorten Bandyliigan finaaliin. Välierä maanantaina Hänskissä oli vahvaa tekemistä (Kuva: Sami Häkkänen)

 

 

Finaalipaikka varmistui, kun joukkue voitti Jyväskylän Seudun Palloseuran maanantain iltaottelussa kotikentällä Hänskissä. Viime vuoden finaalivastustaja JPS antautui Kamppareille suurinumeroisesti 9-2 (3-2).

 

Kampparien vastustaja finaalissa on Helsingin yhdistelmäjoukkue, joka on koottu HiFK:n ja Botnian pelaajista. Helsingin joukkue voitti maanantaina omassa välieräottelussaan Porin Narukerän, mikä tiesi samalla myös sitä, että nuorten Bandyliigan finaaliottelu pelataan Helsingissä.

 

 

Joonatan Hämäläinen (71) oli jyväskyläläisille hankala pideltävä välieräottelussa (Kuva Sami Häkkänen)

 

Antero Levänen Kampparinuorten valmennuksesta tuumi maanantaina kotiottelun jälkeen, että finaalivastustajista Narukerä olisi ollut tutumpi vastustaja.

-Kerä olisi ollut tavallaan mukavampi vastustaja, sillä sen tunnen. Helsingin joukkue ei ole tuttu.

 

Maanantaina JPS:llä ei ollut jatkopaikkaan mitään sanomista. Ensi jakson jälkeen JPS ei pysynyt mitenkään Kampparien kyydissä. Kampparit ratkaisi ottelun toisen jakson hyvällä pelaamisella.

-Ottelu oli kaksijakoinen. Ensimmäisellä jaksolla emme päässeet sille tasolle, jonka yksittäisen ja ratkaisevan ottelun voittaminen vaatii. Fokus oli liikaa hyökkäyksessä ja puolustaminen oli aika heikkoa, sanoo Levänen.

-JPS pysyi tästä syystä pelissä mukana. Puhuttiin tilanteesta tauolla. Pojat skarppasivat, puolustaminen oli nöyrempää ja peli kontrollissa. Saimme tauolta otteluun uuden lähdön, ja JPS alkoi taipua.

 

Simo Huotelin ja Oskari Kokko onnistuivat molemmat kahdesti maalinteossa (Arkistokuva Sami Häkkänen)

 

Toinen jakso oli täysin Kampparien hallinnassa. JPS ei päässyt kuin muutaman kerran uhkaamaan Iivo Korhosen vartioimaa maalia. JPS pysyi jotenkin mukana tuntiin saakka, mutta kypsyi sitten kokonaan.

-Kokemuksesta tietää, että tunnin verran sitä jaksaa painaa ja on helppo pelata, mutta viimeinen puoli tuntia ratkaisee ottelun. Me pelasimme laajalla rosterilla; ei loppunut bensa, selvitti Levänen.

Maalintekokin onnistui ja vieläpä useammalta pelaajalta. Ensi jaksolla maalit iskivät Simo Huotelin, Joonatan Hämäläinen ja Oskari Kokko.

Kaikkiaan maaleista tekivät Huotelin ja Kokko molemmat kaksi. Toisella jaksolla maalasivat Viljami Kumela, Joonatan Alho, Touko Tähtinen ja Topi Montonen.

 

Kampparinuoria luotsaavat kokeneet jääpallokonkarit Levänen ja Kimmo Huotelin.

Levänen tuumii, että finaaliin mennään takana ”kohtuuhyvä runkosarja”.

-Antaisin runkosarjasta arvosanan kahdeksan plus. Meillä oli oikein hyviä pelejä, mutta oli pari heikompaakin.

 

Kampparien edustusjoukkueessa pelasi kuluvalla Bandyliigakaudella useita nuorten joukkueen pelaajia.

-Nuorten liigakausi oli siinä mielessä tasapainoilua. Oli kuitenkin sovittu pelisäännöt ja niistä pidettiin kiinni, tuumi Levänen.

 

Nuorten Bandyliigan loppuottelu pelataan sunnuntaina 2. maaliskuuta kello 13.00 Helsingissä Kallion kentällä

 

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Sami Häkkänen/arkisto

Nuorten Bandyliigan välieräottelu maanantaina Hänskissä

 

Nuorten Bandyliigan välieräottelu Kampparit – JPS Hänskissä maanantaina

 

Kamppareiden tie Bandyliigassa pysähtyi jatkosarjaan, mutta pelit Nuorten Bandyliigassa jatkuvat ja sarjan ratkaisuottelut pelataan alkavalla viikolla.

 

Kampparit kohtaa maanantaina 24.2. kello 19.00 Hänskissä alkavassa välieräottelussaan viime vuoden finaalivastustajan, JPS:n Jyväskylästä. Ottelun voittaja jatkaa sunnuntaina 2.3. pelattavaan finaaliin ja häviäjä pelaa tuolloin pronssista. Finaalin ja pronssiottelun pelipaikat ratkeavat välieräotteluiden tulosten myötä.

Toinen välieräottelu pelataan maanantainailtana Helsingissä, Helsinki ja porilainen Narukerä pelaavat finaalipaikasta.

 

Runkosarjassa Kampparit sijoittui toiseksi.

 

Ottelusta lähetetään suora lähetys YouTube-kanavalla Mikkelin Kampparit. 

 

Otteluun on vapaa pääsy, Kampparikioski palvelee.

 

Tervetuloa!

 

 

Koululaisjääpalloa Hänskin täydeltä auringon paistaessa

19.02.2025 | Etusivu, Juniorit, Yleinen

Mikkelin Koululaisjääpalloturnauksen 2025 toinen päivä sujui upean aurinkoisissa merkeissä 5.-6. luokkalaisten pelatessa sarjansa.

 

 

Turnausjärjestelyistä vastannut Kamppareiden Jarkko Vahvaselkä kiittää kaikkia osallistuneita

 

Lämpimät kiitokset kaikille osanottajille, yleisölle, talkooväelle ja turnauksen järjestämisen  mahdollistaneille OP Suur-Savolle sekä Mikkelin Kaupungille!

Oli hienoa nähdä ja kuulla sitä liikunnan, onnistumisten iloisia ja välillä epäonnistumisienkin surullisiakin ääniä ja kiljahduksia. Kaikki olivat todella hienosti mukana tapahtumassa. Uskoakseni kaikilla oli todella mukava ulkoilupäivä jääpallon parissa. Ensi vuonna uudelleen. Tervetuloa Hänskiin!

 

Keskiviikkopäivänä pelattiin 5.-6.luokkalaiset tyttöjen ja poikien sarjat 

 

5.-6.luokat
Tytöt
  1. Päämaja
  2. Otava
  3. Rantakylä

 

Päämajakoulu, tyttöjen voittajajoukkue
5.-6.luokat, Pojat
  1. Lähemäki 1
  2. Lähemäki 2
  3. Rantakylä

Lähemäki 1, poikien voittajajoukkue

 

Kampparit/tiedotus

Koululaisturnaus käynnistyi 3.-4.luokkien sarjoilla

18.02.2025 | Etusivu, Juniorit, Yleinen

Kamppareiden järjestämä perinteinen koululaisjääpalloturnaus käynnistyi tänään Hänskissä.

OP Suur-Savo palkitsi kaikki mukana olleet kunniakirjoilla ja Mikkelin Kaupunki lahjoitti kolmelle parhaalle joukkueelle mitalit.

 

 

Aamun lumisateen lakattua, 3.- ja 4.-luokkien sarjat saatiin pelattua mainioissa olosuhteissa ja kentillä nähtiin peli-iloa, vauhdikkaita otteluita ja huimia suorituksia!

 

 

3.-4. luokat, tyttöjen sarjan mitalistit

  1. Saimaanportti
  2. Otava
  3. Tuppurala 

 

Tyttöjen voittajajoukkue Saimaanportti

 

3.-4. luokat, poikien mitalijoukkueet

  1. Kalevankangas
  2. Saimaanportti
  3. Päämajakoulu 2

 

Poikien 3.-4. luokkien mestarit, Kalevankangas

 

Turnaus jatkuu huomenna keskiviikkona Hänskissä kello 9-14.00 5.-6. luokkien sarjoilla.

 

Tervetuloa!

 

Hänskin kahvio palvelee

 

 

Edustusjoukkueen kausi päättyi – voitosta huolimatta pudotuspelipaikka karkasi

 

Kampparit-OLS 12-1 (5-0)

OLS kaatui viimeisellä kierroksella murskalukemin, mutta Botnia pysyi sittenkin pisteen edellä

 


OLS ei kyennyt vastaamaan Kampparien vauhtiin. Kuvassa Leevi Kukkasniemi ohittamassa oululaispuolustusta

 

Kampparien edustusjoukkueen tämän talven Bandyliigan ottelut päättyivät sunnuntaina melkoiseen pettymykseen.

 

Kampparit voitti alemman loppusarjan viimeisellä kierroksella Oulun Luistinseuran 12-1 (5-0) kotikentällä Hänskissä. Helsingin Botnia kuitenkin onnistui kaatamaan Porvoon Akilleksen ja pysymään pisteen edellä Kamppareita.

Botnia ja Akilles jatkavat pudotuspeleissä, mikä tietää Kampparien edustusjoukkueelle kesälomaa.

 

Sunnuntain ottelun jälkeen Hänskissä oli vaisu tunnelma.
-Olihan tämä katkeraa kalkkia, tuumi Kamppariryhmän päävalmentaja Olli Manninen.

 

Mikkeliläiselle pääsarjajääpallolle sunnuntain vaiheet olivat kipeitä sikälikin, että Kampparit pelasi viimeisessä ottelussa todella tyylikästä jääpalloa.
OLS ei pystynyt missään vaiheessa uhkaamaan Kampparien tulosta. Manninen korosti jo ennen ottelua, että oma tontti pitää hoitaa.
-Tarkoitus oli keskittyä omaan suoritukseen. Pojat pelasivatkin hyvin, ei mitään moittimista. Me hoidimme oman osuutemme.

 

Kun tieto Botnia-tuloksesta oli saatu, ottelun jälkeen lankulla oli hiljaisia Kampparipelaajia. Kippari Sami Mikkola tuumi, että alakulo painaa.
-Voitto ei auttanut. Hoidettiin tämä ottelu ja toivottiin Kallion kentältä myönteistä tulosta.
Mikkola sanoo, että tulosta pitää kunnioittaa, eikä lähdetä jossittelemaan.
-Ei jossitella, mutta se piste piti saada lauantaina Akilleksen ottelusta.

 

-Kyllä me parhaamme tehtiin. Lauantain Akilles-peli ratkaisi homman, kertasi Joonatan Hämäläinen.

 

Joonatan Hämäläinen oli sunnuntaina Oulua vastaan vauhdissa: viisi maalia ja kotijoukkueen parhaan palkinto.

 

Kampparit tarjosi sunnuntaina katsojille maalinteon mallia. Kymmenessä minuutissa ottelu oli 3-0. Joonatan Alho osui kerran, Hämäläinen kahdesti. Alho teki 37. minuutilla Kampparien neljännen ja Karo Liimatainen viidennen juuri ennen taukoa.

 

Sama tahti jatkui toisella jaksolla. Kampparit puhkoi OLS:n puolustuksen repaleiksi.
Maaleja tekivät Jaakko Järvinen (6-0), Joonatan Hämäläinen (7-0 ja 8-0), Oskari Kokko maalivahti Iivo Korhosen hienosta avauksesta (9-0), Joonatan Hämäläinen (10-1),Kokko (11-1) ja Leevi Kukkasniemi (12-1).

 

Kauden edetessä Kampparit oppi maalintekoa. Mannisen mukaan aktiivinen puolustaminen ja nopeat hyökkäykset loivat tilanteita, jotka johtivat maalintekopaikkoihin.

– Siinäkin mielessä kauden päättyminen oli harmi, kun juuri olimme saaneet uudet ryhmitykset toimimaan. Se tapahtui vain vähän turhan myöhään, sanoo Manninen.

Manninen ei ryhtynyt sunnuntaina mitenkään spekuloimaan tai jossittelemaan.

-Alempi jatkosarja pelattiin hyvin. Lauantainakin (Akilles-Kampparit) oli meiltä hyvä peli, mutta ei vain saatu edes sitä yhtä pistettä, joka olisi tarvittu.

 

Joonatan Hämäläinen kuuluu siihen edustusjoukkueen pelaajaryhmään, jolla on edessään vielä nuorten Bandyliigan otteluita.

-Nyt keskitytään niihin. Innolla mennään, vakuutti Hämäläinen.
Kampparien nuorten ryhmä aloittaa sarjansa välieräottelut 24. helmikuuta maanantaina. Ottelu pelataan iltaotteluna Hänskissä. Vastustaja tulee ottelusta JPS-WP35.

Nuorten otteluita odotellaan nyt, mutta muuten Hänskissä liikkui ottelun jälkeen hiljaista porukkaa.

-Ilmapiiri ja tekeminen joukkueessa paranivat hienosti talven edetessä ja siksikin tässä on tunnelma, että kausi loppui kesken. Onneksi nuorten ottelut jatkuvat vielä, tuumi seuran toiminnanjohtaja Jarkko Vahvaselkä.

 

 

Otteluisäntä Saimaan Takkakeskus palkitsi parhaina pelaajina Marcus Ukkosen (OLS) ja peräti viisi maalia tänään hurjastelleen Joonatan Hämäläisen

 

 

Ouluun Luistinseuran Juha Väistö (keskellä) palkitsi seuransa puolesta pelaajauransa päivän otteluun päättävät Antti Pesosen ja Matti Immosen.

Kampparit kiittää huikeita pelimiehiä hienoista hetkistä ja toivottaa heille kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

 

 

Teksti ja kuvat: Kampparit/tiedotus ja Sami Häkkänen