Arkisto: Bandyliiga

Kampparit haki pisteet Helsingistä

Kamppareille arvokas vierasvoitto Botniasta!

Botnia – Kampparit 0-4 (0-1)

Kampparit pelasi lauantaina toisen runkosarjaottelunsa Helsingissä Botnian vieraana ja haki hienot vieraspisteet.

Ensimmäinen jakso oli tasainen. Kampparit pelasi vastatuuleen, mutta piti Botnian pois hyviltä tekopaikoilta. Janne Hauska iski puolen tunnin pelin jälkeen taukonumerot 0-1 rankkaripisteen kohdalta pallon kattoon Mustien karvattua pallon Botniapuolustukselta.

Toisella jaksolla peli pysyi tasaisena, Botnialla oli hyvät jaksonsa mutta Kampparit puolusti hyvin. Janne Hauska jatkoi maalitehtailuaan iskemällä kahdesti ja loppuhetkillä hyvän pelin pelannut Elmeri Hämäläinen viimeisteli Tomi Hauskan esityöstä loppunumerot 0-4.

Kamppareiden parhaana pelaajana palkittiin komean hattutempun iskenyt Janne Hauska.

Janne Hauska iski komean hattutempun

Kampparivalmennuksen Alpo Kaartinen kiitteli joukkuetta tasapainoisesta suorituksesta ja arvokkaista sarjapisteistä.

”Meidän pojilta tosi hyvä peli tänään. Ensimmäisellä jaksolla pidettiin navakasta vastatuulesta huolimatta oma pää puhtaana ja toisella jaksolla pelattiin tarkasti. Toisella jaksolla parannettiin loppua kohti ja saatiin mitä haettiin, hyvät voitto vieraspisteet.

Kampparit jatkaa pelejään ensi sunnuntaina kotiottelulla Hänskissä

SUNNUNTAI 28.11. KLO 13.00 KAMPPARIT – NARUKERÄ (Pori)

Tervetuloa!

Teksti: Lauri Tikanoja, kuva: Kontrastia/Pihla Liukkonen

 

Kampparit aloitti kotivoitolla

Bandyliiga-avaus, Hänski

Kampparit – WP35 9-1 (4-0)

Kampparit ja WP35 avasivat Bandyliigakauden keskiviikkoillan arkiottelussa.

5 lämpöastetta ja tihkusade tekivät kentästä ajoittain tahmean, mutta kenttä oli varsin pelattava koko ottelun ajan. Yleisöä Kamppareiden  yhteistyökumppaneiden tarjoamassa ottelussa oli vajaa 600 henkeä.

Ensimmäinen puolituntinen pelattiin maaleitta. WP:n puolustus tukki Kamppareiden  väylän maalille tehokkaasti ja piti puolisen tuntia. Illan tehopelaaja Tomi Hauska (2+4) aloitti maalinteon ohjaamalla pirteästi pelanneen ikinuoren Kimmo Huotelin laukauksen WP-vahti A-P Ahon nenän edestä sisään. Avausmaalista parin minuutin välein Tomi oli syöttäjänä Mustien karatessa kolmen maalin johtoon. Viimeistelijöinä Karo Liimatainen ja Kimmo Huotelin.  Minuutti ennen taukoa viimeisteli Aki Manninen kulman jälkitilanteesta taukonumerot 4-0.

Tomi Hauska oli tehokas (2+4) ja rytmitti mainiosti Mustien peliä

Toinen jakso jatkettiin vahvasti Mustien komennossa WP:n taistellessa mainiosti. Kamppareista Elmeri Hämäläinen (5-0), Santeri Laitinen 6-0 ja 7-0, Janne Hauska 8-1 ja Tomi Hauska 9-1 kaunistelivat numeroita ja  Kampparikasvatti Jimi Siiteri onnistui iskemään  kulmalyönnillä varkautelaisten kavennuksen.

Loppunumerot Kamppareille hyvinkin selvin numeroin, 9-1, mutta pelin jälkeen molempien joukkueiden valmentajat olivat kohtalaisen tyytyväisiä joukkueidensa suorituksiin.

Otteluisäntien raati palkitsi joukkueidensa parhaina Kamppareista Karo Liimataisen ja WP35:stä  Kamppareista lainalla olevan Marcus Ukkosen.

WP35:n valmentaja Juha Järveläinen kehui omiaan loppuun saakka taistelemisesta;

Lähtökohdat alkavaan kauteen on tosi haastavat. Meillä on koossa joukkue joka koostuu paljolti nuorista pelaajista. On paljon poikia apuna Jyväskylästä ja Mikkelistä. Joukkueena ei olla päästy paljoakaan olemaan yhdessä ja treenaamaan. Pojat saa joka hetki arvokasta kokemusta ja tavoite on oppia koko ajan ja mennä eteenpäin peli peliltä. Tämän päivän esitys oli pojilta hyvä, taisteltiin hienosti loppuun asti vaikka peli oli ratkennut. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin ja seuraaviin peleihin.

Olli Manninen kiitteli omiaan pelin parantamisesta loppua kohden

Voitto ja pisteet tuntuvat aina hyvältä. Alussa ei oikein päästy hyville maalipaikoille, kun vastustajan puolustus tukki tehokkaasti paikat. Pelin edetessä kuitenkin parannettiin ja toisella jaksolla oli jo ajoittain tosi hyvää tekemistä. Toki meillä on pelissä vielä paljon parannettavaa monella osa-alueella. Vähän aktiivisempaa syöttöpeliä toivoisin meiltä jatkossa. Jatkoa ajatellen toki tämän illan maalien merkitys on kiistaton. Pelaajat jotka elävät maaleista, saavat varmasti onnistumisista potkua jatkoon.

Kampparit matkustaa tulevana lauantaina Helsinkiin Botnian vieraaksi.

Seuraava kotiottelu pelataan Hänskissä ensi viikon sunnuntaina 28.11. kello 13.00 alkaen. Vieraaksi saapuu Narukerä Porista. Tervetuloa!

Teksti: Lauri Tikanoja, kuva: Kontrastia/Pihla Liukkonen

 

 

Kamppareille voitto ja tappio Cup’issa

Kamppareilla oli sunnuntaina  Jyväskylän Suomen Cup-turnauksessa kahden ottelun päivä.

Kampparit – Akilles 0-6 (0-2)

Ensimmäisessä pelissään Kampparit kohtasi hallitsevan Cup- ja Bandyliigamestarin ja alkavan kauden ylivoimaisimman mestarisuosikin, Porvoon Akilleksen. Akilles oli ottelussa selkeästi niskan päällä, vei ensimmäisen jakson 0-2 ja lopulta koko ottelun selvin numeroin 0-6.

WP35 – Kampparit 1-11 (0-9)

Toisessa ottelussa Kampparit kohtasi WP35:n. Kampparit hallitsi peliä alkuvihellyksestä lähtien ja takoi ensimmäisellä jaksolla taululle numerot 0-9. Toinen puoliaika oli niin ikään selvästi Kamppareiden, mutta maaleja ei tehtailtu ensimmäisen jakson tahtiin, vaan ottelun lopputulos oli 1-11.

Kamppareiden maalit:

Karo Liimatainen 2, Topi Saukkonen, 2, Janne Hauska 3, Santeri Laitinen 3 ja Aki Manninen.

WP:n maalin löi kulmalyönnistä Kamparikasvatti Jimi Siiteri.

Liiga-avaus Mikkelissä keskiviikkona!

Bandyliiga pyörähtää käyntiin tulevana keskiviikkona Mikkelin Hänskissä kello 18.30 ku  WP35 saapuu Kamppareiden vieraaksi. Kamppareiden yhteistyökumppanit tarjoavat otteluun ilmaisen sisäänpääsyn, Tervetuloa!

Kamppareiden kausikortit on myynnissä seuran toimiston lisäksi Hockey Base-myymälästä Carlsonin tavaratalon pohjakerroksessa sekä Patteri-Baarissa – hanki omasi hintaan 50 euroa!

-LT-

JPS Kamppareita vahvempi Cup’issa

13.11.2021 | Bandyliiga, Yleinen

Suomen Cup, Jyväskylä

JPS – Kampparit 10-1 (5-1)

Kampparit jäi päivän toisessa ottelussaan JPS:n yliajamaksi.

Ensimmäinen merkittiin Jipsille numeroin 5-1 ja toisella jaksolla punapaidat takoivat toiset viisi maalia. Loppunumerot tylysti 10-1 kotijoukkueelle.

Kampparivalmentaja Alpo Kaartinen myönsi jyväskyläläisten ansainneen voittonsa;

”Oltiin ensimmäinen kymmenminuuttinen hyvin pelissä mukana, mutta sen jälkeen JPS vei peliä. On sanottava rehellisyyden nimissä, että Jipsi oli tänään merkittävästi energisempi ja luistelevampi joukkue kentällä ja ansaitsi voittonsa.

Huomenna ”uutta matoa koukkuun” kun pelit Viitaniemessä jatkuvat;

Kello 12.00 Kampparit-Akilles ja kello 17.00 WP35-Kampparit.

-LT-

 

 

 

Kampparit avasi Cup’in voitolla

Suomen Cup, Jyväskylä

Kampparit – Botnia 5-3 (2-0)

Kampparit aloitti urakkansa Jyväskylän Suomen Cup-turnaksessa helsinkiläistä Botniaa vastaan.

Ensimmäinen jakso pelattiin nihkeällä jäällä pelillisesti suht’ tasaisissa merkeissä. Kampparit vei jakson nimiinsä 2-0 Aki Mannisen ja Sami Mikkolan maaleilla.

Toisen jakson alkuun Botnia kavensi Mikko Tammilehdon kulmaosumalla, mutta Kampparit karkasi Janne Hauskan ja Santeri Laitisen (rl) maaleilla 4-1 johtoon. Botnian Pekka Niskan kavennettua 4-2:een, löi Janne Hauska kulmasta päivän toisen osumansa. Botnian Lasse Tammilehto kavensi loppunumeroiksi 5-3.

Sami Mikkola pelasi totuttuun tapaan hyvän pelin puolustuksessa ja onnistui myös maalinteossa.

Kampparivalmennuksen Alpo Kaartinen oli tyytyväinen avausvoittoon.

”Alku nihkeää osin jäänkin takia. Hyvä tasainen peli, josta ansaittiin voitto. Välillä oltiin vähän huolimattomia ja vastustajan maalit tuli meidän virheistä. Harmittava loukkaantuminen sattui Särkän saatua törmäystilanteessa osumaa”

Kampparit jatkaa urakkaa jo klo 17.30 saaden vastaansa uusitulla, hienolla kotiareenallaan pelaavan JPS:n.

-LT-