Arkisto: Bandyliiga

Kampparit kohtaa Veiterän Tapanina Hänskissä – U16-juniorit jatkavat joulunviettoa Ruotsin turnauksessa

25.12.2022 | Bandyliiga, Etusivu, Yleinen

Kampparien ja Veiterän kohtaaminen tapaninpäivänä on jääpallon klassikoita.

 

Jääpallon Bandyliiga herää kinkunsyönnistä tapaninpäivänä, kun Lappeenrannan Veiterä saapuu maanantaina Kampparien edustusjoukkueen vieraaksi Hänskiin.

 

Perinteinen tapaninpäivän ottelu on joukkueiden kohtaamisista tämän talven ensimmäinen. Sarjaohjelma sattuu kaiken lisäksi olemaan sellainen, että joukkueet pelaavat uudelleen saman viikon perjantaina ja tällä kertaa Lappeenrannassa.

Kampparit lähtee Veiterä-otteluun Bandyliigan sarjajohtajan paikalta. Veiterä on sarjataulukossa viides, mutta kaksi ottelua mikkeliläisiä vähemmän pelanneena.

 

Kampparit-Veiterä alkaa tapaninpäivänä Hänskissä klo 15.00. Tervetuloa!

Kampparien juniorit puolestaan ovat joulun tienoilla ottelumatkalla, sillä U16-juniorit lähtivät joulupäivänä Ruotsin Vetlandaan Mini World Cupiin.

Suomesta samalla matkalla ovat Vesta ja HiFK. Kaikkiaan joukkueita on turnauksessa Suomesta, Ruotsista ja Norjasta yhteensä 16.

Kampparijunioreiden avausottelu on tapaninpäivänä maanantaina kello 20.30 kun vastaan asettuu norjalainen Stabaek IF.. Turnaus päättyy keskiviikkoiltana. Kaikki turnausottelut lähetetään suorana osoitteessa www.bandyplay.se

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen

Kampparit juhli ilotulituksella ja selvällä voitolla HIFK:sta

 

Mikkelin Kampparit juhli tänään seuran 50-vuotista taivalta ”työn merkeissä”

 

Juhlaotteluna pelattiin Hänskissä liigaottelu johon Kampparit sai vieraakseen Helsingin IFK:n.

 

Ennen ottelua nähtiin palkitsemistilaisuus, jossa ansioituneet mikkeliläiset pitkän linjan jääpallotoimijat Antero Levänen ja Reijo Himanen palkittiin Jääpalloliiton kultaisilla ansiomerkeillä. Kuvassa mukana sankareita onnittelemassa Kamppareiden Kimmo Huotelin ja Eero Tikanoja

Kampparit ja suomalainen jääpalloväki onnittelevat Anteroa ja Reijoa!

 

Kampparit – HIFK 10-3 (4-0)

 

Kuvassa Rasmus Kettusen 6-1 osuma, joka syntyi väkivahvan läpiajon päätteeksi

 

Ottelu käynnistyi tasaisissa merkeissä. Kampparit hallitsi pallollista peliä, mutta IFK iski muutaman vaarallisen vastaiskun. Ottelun 14. peliminuutilla iski huimassa pelivireessä oleva Kampparikapteeni Kimmo Huotelin pelin kolmannesta kulmalyönnistä komeasti Kampparit 1-0 johtoon.

Kampparit sai hyvän otteen pelistä ja loi lukuisia paikkoja, mutta seuraavaa maalia odoteltiin parikymmentä minuuttia, kunnes 15-vuotias Simo Huotelin seurasi kulman jälkitilanteen tarkasti ja viimeisteli ensimmäisen Bandyliigaosumansa – Onnea Simo!

 

Simon ensimmäinen Bandyliigaosuma on syntynyt

 

Kampparit jatkoi tehokkaana kulmalyönneissä ja Tuomas Liukkonen vei Mustat 41. minuutin kohdalla kaarelta jo 3-0 johtoon. Hetki ennen taukoa iski Santeri Laitinen taukojohtonumerot 4-0.

Heti toisen  jakson alkuun Kampparit karkasi kulmalyönnistä jo 5-0 johtoon Janne Hauskan toimesta. HIFK kavensi 49. minuutilla kulmasta 5-1:een, mutta Rasmus Kettunen karkasi heti aloituksesta läpiajoon kuitaten tilanteeksi 6-1. Niittylä osui toistamiseen kulmasta ja kavensi tilanteen 6-2:een, mutta Kampparit lisäsi johtoaan;  7-2 merkittiin omaksi maaliksi, 8-2 ja 9-2 maalit taituroi Santeri Laitinen.

IFK:n Iiro Väkiparta oli toinen tänään ensimmäisen maalinsa Bandyliigassa tehnyt pelaaja onnistuessaan kulman jälkitilanteessa. Onnittelut Iirollekin!

Ottelun loppunumerot 10-3 teki Tuomas Liukkonen.

 

Ottelun yleisölle tarjonneen Rhomberg Sersan palkintoraati palkitsi parhaina pelaajina HIFK:n maalivahdin Eelis Laitisen ja Kamppareiden Aki Mannisen.

 

HIFK-valmentaja Juuso Pyysing antoi omilleen kehuja tappiosta huolimatta

”Alusta oltiin oikein hyvin mukana, mutta omat virheet kostautui ja mustat maalasivat tehokkaasti. Ihan pirteä esitys meiltä kaiken kaikkiaan. Pallotempoa pitäisi saada kehitettyä paremmaksi. Nyt päästään onneksi jo treenaamaan Kallion kentällä ja ihan hyvällä mielellä tässä katsotaan jatkoon”

Kamppareiden Olli Manninen yhtyi kollegansa näkemykseen;

”Olen ihan samaa mieltä, IFK otti alussa hyvin ylhäältä kiinni ja oltiin alussa vaikeuksissa. Jaksettiin kuitenkin uskoa omaan tekemiseen ja onnistumisia tuli taas laajalla rintamalla. Ilahduttavimpana tietenkin Simo Huotelinin ensimmäinen osuma juhlaottelussa. Molempien puolien kulmat on meillä vahvat ja kiva että on tullut onnistumisia niissäkin”

Joukkueensa parhaana pelaajana palkitun Aki Mannisen isä-Ola suostui pienen houkuttelun jälkeen kehumaan myös poikaansa;

”Aki onnistui tänään hienosti ja pelasi tosi hyvän pelin haastavalla sivutuen paikalla”

 

Vaikka saman aikaisesti pelattiin jalkapallon MM-pronssiottelua, oli Hänskin juhlaottelussa paikalla lähes tuhat katsojaa.

 

Ottelun jälkeen Hänskin valot sammutettiin ja kentän päällä nähtiin upea ilotulitus joka kruunasi hienon juhlapäivän

 

Kampparit  pääsee nyt huilaamaan hetkeksi ja palaa tositoimiin Tapaninpäivänä kun vieraaksi saapuu Lappeenrannan Veiterä.

Mikkelin Kampparit kiittää kaikkia 50-vuotispäivän huomioineita!

 

Teksti: Lauri Tikanoja, Kuvat: Jukka Laitinen

 

 

 

Juhlat ovat alkaneet!

17.12.2022 | Bandyliiga, Yleinen

Mikkelin Kampparit juhlii tänään seuran 50-vuotista taivalta.

Juhlat käynnistyivät juhlavieraiden, sveitsiläisten yhteistyökumppaneiden, Schnyderin perheen saapumisella Mikkelin lentokentälle.

Rhomberg Sersa-yhtiön omistajaperhe saapui syntymäpäiväjuhlan kunniaksi lyhyelle visiitille Mikkeliin. Kuvassa Konrad Schnyderia vastaanottamassa Kampparipuheenjohtaja Eero Tikanoja.

 

 

Tervetuloa – Herzlich Willkommen!

 

Juhlat jatkuvat Hänskissä kello 17.00 alkavalla ottelulla Kampparit – HIFK

Heti ottelun jälkeen, kello 17.00 järjestetään pelikentän kaupungin puoleisessa päädyssä juhlailotulitus!

Otteluun on yleisöllä ilmainen sisäänpääsy, yleisölle on tarjolla myös 1000 ilmaista grillimakkaraa.

 

Kampparit takoi tusinan maaleja

Vaisu WP-35 kaatui isonumeroisesti Hänskissä

 

Kampparien kokeneet pelaajat tiesivät keinot WP:n kaatamiseen. Tomi Hauska pelasi hyvän ottelun.

 

 

Otteluputken väsymyksestä ei ollut tietoakaan, kun Kampparien edustusjoukkue komensi Warkauden Palloa Bandyliigan arkiottelussa keskiviikkoiltana Mikkelissä.

Ensi jakson verryttelyn jälkeen Kampparit takoi voiton varkautelaisista 12-1 (3-1).

-Sunnuntaina Akilleksen ottelussa väsymys painoi, mutta nyt ei. Pelejä oli aika paljon, mutta kun saatiin huilata hieman ja alle vielä hyvä harjoitus, ei ollut ongelmia, kertasi illan ottelua keskiviikkona hattutempun tehnyt Santeri Laitinen.

Laitinen oli tyytyväinen voitosta, mutta hyvän tunteen toi ennen muuta joukkueen peliesitys.

-Joukkue pääsi pelaamaan omalla tasollaan. Kun alkuun tuli osumia, WP:n selkäranka katkesi. Meiltä hyvä peli, tuumi Laitinen.

 

 

Tyytyväinen oli myös päävalmentaja Olli Manninen.

-Ottelu oli meiltä tason nosto verrattuna viime sunnuntain Akilles-otteluun. Olen todella tyytyväinen poikien pelaamiseen.

Manninen teki hieman säätöjä ryhmään ja tuloksena oli hyvä pelitempo ja vastustajan haastaminen.

WP ei pystynyt keskiviikkona pelaamaan kuin ensi jakson. Kampparit kuitenkin piti varkautelaiset kurissa ja teki taukojohdoksi 3-1 Janne HauskanTopi Saukkosen ja Laitisen maaleilla.

Ottelu ratkesi toisen jakson alussa. WP jäi täysin telineisiin, ja Kampparit teki jakson alussa viidessä minuutissa kolme maalia. Laitinen hoiti niistä kaksi ja Elmeri Hämäläinen kolmannen.

 

Elmeri Hämäläinen onnistui maalinteossa kahdesti

 

Loppu oli Kampparien maalintekoharjoitusta, jossa onnistui melkein kaikki.

Loput maalit hoitivat Rasmus Kettunen (7-1), Kimmo Huotelin kulmasta (8-1), Aki Manninen (9-1) hienolla kaukolaukauksella, Tuomas Liukkonen (11-1) ja Hämäläinen (12-1). Kymmenes häkki merkittiin WP:n omaksi maaliksi, mutta senkin pohjusti mustien hyvä hyökkäys.

Maaleja teki usea pelaaja, mutta keskiviikkona roolia kentällä ottivat Liukkonen sekä Tomi Hauska, joka pelasi hyvän ottelun. Kun konkarit onnistuivat, onnistui myös ryhmän nuorempi kaarti. Juniori-ikäinen Simo Huotelin täytti paikkansa.

 

 

Manninen lohdutti ottelun jälkeen mediatapaamisessa WP:n valmentajaa Juha Järveläistä toteamalla, että jääpallon luonteeseen kuuluvat tuollaiset numerot, ainakin siinä vaiheessa, kun ottelu ratkeaa selvästi.

Numerot olivat isot, mutta pahempaa oli se, että WP ei pystynyt kentällä juuri mihinkään. Kampparit oli parempi ottelun kaikilla osa-alueilla.

-Ensi jakso pelattiin siten kuin olen odottanut, mutta toisella jaksolla joukkue lopetti pelaamisen. Olimme selvästi huonompia, myönsi Järveläinen.

 

Santeri Laitinen oli jälkeen maalintekotuulella. Tuloksena hattutemppu.

 

Otteluisäntänä toimineen Suur-Savon Osuuspankin palkintoraati palkitsi joukkueidensa parhaina Kamppareiden Santeri Laitisen ja WP:n Ari-Pekka Ahon.

 

 

’Kampparit jatkaa Bandyliigaa ja 50-vuotisjuhlaviikkoaan lauantaina kotiottelulla.

Juhlaottelu alkaa Hänskissä klo 17.00. Vastaan tulee Helsingin IFK.

Rhomberg Sersa tarjoaa otteluun ilmaisen sisäänpääsyn – Välittömästi ottelun jälkeen ILOTULITUS!

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen

 

Kampparien loppukiri ei riittänyt

Akilles kuittasi sarjapisteet Porvoossa. Poikkeava otteluohjelma painoi väsymyksenä Kamppari-ryhmää

 

Tiivis otteluputki näkyi Kampparien edustusjoukkueen otteissa Bandyliigan jatkuessa sunnuntaina vierasottelulla Porvoossa.

Muutenkin vaikeaksi ennakoitu Porvoon ottelu kääntyi kotijoukkue Akilleksen voittoon niukasti maalein 4-3 (2-1).

Kamppareilla on ollut poikkeuksellinen otteluohjelma, sillä sunnuntainen Akilles-ottelua oli määrä pelata kauden alussa. Siirto sunnuntaille ei ollut Kamppareille eduksi, sillä mustilla oli matkaottelu myös lauantaina.

Päävalmentaja Olli Manninen sanoo, että ”olimme vähän väsyneitä”.

-Takana oli lauantain vierasottelu ja sen matkat, ja nyt sama uudelleen. Fyysisen väsymisen lisäksi tilanne taisi vaikuttaa myös korvien välissä, pohti Manninen.

-Tämä selittää varsinkin ensi jakson peliä. Akilleksella oli isku päällä ja tulosta pitää kunnioittaa, vaikka karvashan se oli, kommentoi Manninen sunnuntaina Porvoon ottelun jälkeen.

 

Akilles onnistui ensi jakson alkupuolella pääsemään kahden maalin etumatkaan.

 

Kampparien Santeri Laitinen kavensi, syöttäjänä Tuomas Liukkonen, mutta samanlainen Akilleksen tehohetki osui myös toiselle jaksolle. Kaksi maalia muutaman minuutin sisään nosti porvoolaiset 4-1-johtoasemaan.

-Annoimme liikaa eteen. Jäimme vähän telineisiin. Vastustajan maalit olivat meiltä nukahduksia, sanoo Maninen.

Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin. Kamppari-ryhmä heräsi pelaamaan toisella jaksolla ja nousi kovalla tempolla maalin päähän.

-Ottelun loppu oli vahvaa tekemistä. Pyöritimme peliä hyvin. Olen iloinen siitä, että pojat ottivat loppukirin, sanoo Manninen.

 

Rasmus Kettunen ja Santeri Laitinen osuivat molemmat kerran maalinteossa

 

Kampparien painostaessa Akilles väsyi selvästi, mutta mustien loppukiri ei kuitenkaan ihan riittänyt.

Tilanteessa 4-1 Rasmus Kettunen kavensi ensin 68. minuutilla kulmurista, ja viisi minuuttia myöhemmin Kimmo Huotelin teki Kampparien kolmannen, senkin kulmurista. Kulmurit tarjoili Aki Manninen.

Kamppareilla oli vielä viimeisen viiden minuutin aikana kolmekin kulmalyöntiä, mutta niistä ei saatu osumia.

-Tilanteita oli hyvin, mutta ei saatu maaleja. Se jäi vähän kaivelemaan, kuittaa Manninen.

Kamppareille tappio oli kauden ensimmäinen.

Mustat piti sunnuntaina paikkansa Bandyliigan kärjessä, tosin yhden ottelun enemmän pelanneena kuin sarjakakkonen Akilles.

 

Vierasotteluiden viikonvaihteen jälkeen pitempää lepoa Kamppari-ryhmälle ei anneta, sillä Bandyliigan ottelut jatkuvat 14.12. keskiviikkona.

Kotiottelun vastustajaksi Hänskiin saapuu WP-35 Varkaudesta.

Sarja jatkuu tulevana viikonvaihteena lauantaina, jolloin Hänskissä pelataan Kampparit ry:n 50-vuotisjuhlaottelu. Ottelu alkaa Hänskissä klo 17.00.

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen