Arkisto: Bandyliiga

Perinteinen ”Tapanin Derby” Kampparit – Veiterä Hänskissä 26.12.

20.12.2016 | Bandyliiga

Tapaninpäivänä 26.12. Joulut on juhlittu, kinkut syöty ja Bandyliiga jatkuu perinteisellä Tapaninpäivän ”Derbyllä” Mikkelin Hänskissä.

JanneLasseLipi

Kuva: Kari Nuolinko, Hänski 2015

Kampparit saa totutun tavan mukaan Tapaninpäivänä Bandyliigassa vastaansa Veiterän Lappeenrannasta. Ottelu käynnistyy poikkeuksellisesti jo kello 12.00.

YLE televisio ottelun suorana lähetyksenä TV2:lla kello 12.00 alkaen, joten peli on kätevästi seurattavissa myös kotikatsomoissa!

Kuten kaikki tiedämme, peli ja tunnelma on kuitenkin parasta paikan päällä… Niinpä Mikkelin Kamppareiden yhteistyökumppanit Suur-Savon Osuuspankki, Mikkelin Kaupunki, HK Scan/UkkoPekka sekä Honkarakenne tarjoavat kaikille otteluun saapuville ILMAISEN SISÄÄNPÄÄSYN!

Lisäksi tuhannelle ensimmäiselle on luvassa ilmainen maukas Ukkopekka-makkara grillistä.

Tapaninpäivän ottelusta on luvassa kahden hyvin toisensa tuntevan joukkueen tasainen vääntö. Kamppareiden peli on kulkenut mallikkaasti ja tappiollisen avauskierroksen jälkeen kaikki 7 pelattua ottelua on päättynyt Mustien voittoon, tosin välillä hyvinkin värikkäiden vaiheiden jälkeen. Kampparit porskuttaa Bandyliigan sarjataulukon kärjessä, tosin kaksi peliä tappiotonta Akillesta enemmän pelanneena. Veiterä puolestaan on viime kierroksilla hivuttautunut taulukossa jo neljännelle sijalle.

Uudistunut Kampparijoukkue on hitsautunut yllättävänkin hyvin yhteen ja viime kierroksilla peli on kulkenut pääsääntöisesti hyvin. Kamppareiden tehomiehiä ovat olleet Juho Liukkonen, Santeri Laitinen, Tuomas Liukkonen, Kalle Lempinen ja mainiosti joukkueeseen kotiutunut venäläisvahvistus Artem Shekhovtsov.

Veiterässä pelaa kuluvalla kaudella koko Hauskan veljeskolmikko Janne, Tomi ja Valtteri. Huipputaitavan veljes-trion mainioista otteista on saatu vuosien varrella nauttia Kamppareissakin. Veiterän tämän kauden tehomiehinä ovat hääränneet Janne ja Tomi Hauska sekä huippuvaarallinen Tero Liimatainen.

Kampparit ja Veiterä kohtasivat marraskuussa Lappeenrannassa ja tuolloin vielä pelinsä kanssa ajoittain takellellut lappeenrantalaisjoukkue menetti viimeisen puolen tunnin aikana neljan maalin johtonsa Kamppareiden kiilatessa loppuhetkillä niukkaan 6-5-voittoon. Edellisissä peleissään Veiterä on saanut rivinsä kuntoon  ja viime viikonloppuna se kukisti Kamppareiden tapaan sekä OLS:n ja Narukerän.

Luvassa on hieno suomalainen – ja vieläpä ilmainen – talviurheilutapahtuma raikkaassa ulkoilmassa. Mikkelin Kampparit toivottaa omat kannattajansa, lappeenrantalaiset Veiterä-fanit sekä kaikki kynnelle kykenevät lämpimästi tervetulleiksi Tapaninpäivänä Hänskiin!

 

 

Kampparit kaatoi Narukerän

18.12.2016 | Bandyliiga

Kampparit – Narukerä 7-2 (3-1)

Kampparit jatkoi voittoputkeaan tänään ottamalla kotivoiton Narukerästä numeroin 7-2.

Kamppareiden lähtö otteluun oli tehoton. Liekö eilinen suurvoitto OLS:sta aiheuttanut terävyyden puutetta, sillä ottelun avausosumasta vastasi vierasjoukkue Tomi Mustosen vietyä Kerä 0-1 johtoon 10. peliminuutin kohdalla. Johtomaalin jälkeen porilaisilla oli hyviä paikkoja lisätä johtoaan, mutta Kampparipuolustus selvisi, välillä onnenkin avustamana.

Kampparit pääsi pikkuhiljaa paremmin peliin mukaan ja 25 minuutin kohdalla päivän parhaana Kampparipelaajana palkittu ”Tumppu” Liiukkonen vapautti Santeri Laitisen maalintekoon ja peli oli tasan. Vain viitisen minuuttia tasoituksesta tälläsi Kampparikapteeni Huotelin kulmasta omansa johtoon. Jakson viimeisestä, 3-1 osumasta vastasi jälleen vahvan pelin pelannut Juho Liukkonen.

Toisen jakson 7. peliminuutilla Liukkoset tehtailivat 4-1 maalin Lipin viimeistellessä Tumpun syötöstä. Reilun tunnin kohdalla Narukerä pääsi taas peliin mukaan ja hyvän jaksonsa aikana nuori Joona Rajala kavensi kulmasta tilanteeksi 4-2. Näissä numeroissa mentiin pelin viime minuuteille saakka kunnes Kampparit tehtaili 3 maalia Santeri Laitisen, Artem Shekhovtsovin ja Tuomas Liukkosen toimesta. Loppunumerot täten 7-2 Kamppareille.

Antero Levänen oli tyytyväinen pisteisiin. – Eilinen OLS-peli tuntui selvästi meidän liikkeessä tänään, oltiin matkassa ajoittain vähän puolivaloilla. Pikkuisen flunssaa ja pieniä vaivoja on ryhmässä liikkeellä, joten pikku tauko tulee hyvään paikkaan.

Kampparit pelaa seuraavan kerran Tapaninpäivänä poikkeuksellisesti jo kello 12.00 Hänskissä käynnistyvässä perinteisessä ”Tapaninderbyssä” kun Hänskiin saapuu Lappeenrannan Veiterä. Suorana lähetyksenä televisioitavaan otteluun on luvassa ilmainen sisäänpääsy ja pientä lisäyllätystäkin…

Tapaninpäivän ottelusta kerromme tarkemmin lähipäivinä!

Kampparit toivottaa kaikille hyvää ja mahdollisimman leppoisaa Joulunodotusta!

Lauri Tikanoja

Kampparit jatkoi vahvasti kotonaan

17.12.2016 | Bandyliiga

Kampparit -OLS 9-1 (4-0)

Kampparit ja OLS pääsivät lauantai-iltapäivän liigavääntöön loistavissa olosuhteissa. Hänskissä lämpötila oli 1-2 pakkasastetta ja sää oli kirkas ja melko tyyni.

Kampparit lähti otteluun vahvasti, mutta palloa ei saatu sisään hyvistäkään paikoista. OLS-vahti Pertti Virtasen pelastukset pitivät alun Kampparirynnistyksessä. Virtasen taika piti kuitenkkin vain vartin. Lipi Liukkonen tälläsi vartin kohdalla kulmasta Mustat 1-0 johtoon. Kampparipainostuksen jatkuessa onnistui Tuomas Liukkonen puolestaan kulmalyönnissä pelin 24. minuutilla ja tilanne oli 2-0.

Kampparit jatkoi hallintaa ja vähän ennen puolen tunnin täyttymistä luikerteli jälleen vahvasti pelannut Artem Shekhovtsov läpi OLS-puolustuksen ja siirsi pallon Santeri Laitiselle joka viimeisteli Mustien 3-0-osuman.

Juho ”Lipi” Liukkosen onnistuessa vielä tekemään päivän toisen osumansa, mentiin tauolle Mustien selvässä 4-0 johdossa.

Ottelun toinen jakso alkoi varovaisella tarkkailulla. Kuitenkin jo viiden minuutin pelin jälkeen Iisakki Kaivola onnistui Lipin syötöstä, ja kotijoukkue oli karannut jo 5-0 johtoon.

Eemi Dolk vastasi oululaisten 5-1 kavennuksesta, mutta loppu oli Kamppareiden parhaana palkitun Artem Shekhovtsovin näytöstä. Kampparit karkasi lopulta 9-1 voittoon Artemin kahdella, Iisakki Kaivolan ja Santeri Laitisen maaleilla.

Otteluisäntä Honkarakenteen raati palkitsi vieraiden parhaana maalivahti Pertti Virtasen.

Kampparivalmentaja Antero Levänen oli tyytyväinen joukkueensa esitykseen. ”Pitkähkön tauon jälkeen on haastavaa päästä hyvään pelirytmiin, mutta tänään onnistuttiin siinä. Hyvä voitto. Huomenna uutta matoa koukkuun, uskon että huomenna tulee äkäinen ja vaarallinen Narukerä vastaan”

Kampparit jatkaa siis huomenna koti-Hänskissä kello 13.00 alkaen kun vastaan luistelee Narukerä Porista.

Lauri Tikanoja

 

Kampparit kaatoi mestari-Botnian

06.12.2016 | Bandyliiga

Kampparit – Botnia 5-3 (3-0)

Kampparit kohtasi päivän ottelussaan hallitsevan Suomenmestari-Botnian. Peli pelattiin mainiossa, lähes tuulettomassa 12 asteen pakkassäässä.

Ottelun ensimmäinen jakso oli selvästi isäntien. Peli oli hyvin kontrollissa ja Kalle Lempisen, Santeri Laitisen ja Juho Liukkosen maaleilla mentiin tauolle Kamppareiden 3-0 johdossa.

Toisella jaksolla Kampparit päästi vieraat peliin mukaan. Kun Kamppareille ei maalinteko onnistunut edes rankkarista, tuli Botnia jakson mittaan tasoihin Josua Erosen, Jimi Heinosen ja Juri Schreckin maaleillla pelin 75. minuutille tultaessa 465-päinen yleisö huokaisi jännityksestä peläten vierailijan nousevan ohi. Rutinoitu isäntäryhmä uskoi  tekemiseensä ja Kamppareiden mainon pelin pelannut kaksikko Artem Shekhovtsov-Kalle Lempinen ratkaisi pelin maaleillaan – ottelun lopputulos Kamppareille 5-3.

Otteluisäntä Bubbles’in raati palkitsi parhaina pelaajina Botnian maalivahtina hienon pelin pelanneen Juuso Tervosen ja ottelun voittomaalin tehneen Artem Shekhovtsovin.

Kampparivalmentaja Antero Levänen oli tyytyväinen pisteisiin ja joukkueensa nousuun ottelun tiukalla viimeisellä vartilla.

Kampparit jatkaa kotiotteluitaan lauantaina 17.12. (OLS) ja sunnuntaina 18.12 kun Mikkeliin saapuu Narukerä Porista.

Kampparit toivottaa kaikille Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Lauri Tikanoja

Muhkea voitto Oulusta!

03.12.2016 | Bandyliiga

OLS-KAMPPARIT 0-8 (0-3)

Otsikon sanat laukoi Elias Tikanoja seuratessaan netin tulospalvelusta Kamppareiden tämänpäiväistä vierasottelua Oulussa.

Kampparit ei antanut tänään vastustajalle eteen, vaan hallitsi tasapainoisesti esityksellä pelin kulkua alusta asti. Puoliaikatilanne oli 3-0, ja toisella jaksolla Mustat vain lisäsivät vauhtia.

Kampparivalmentaja Olli Manninen allekirjoitti pelin jälkeen otsikon;

– Joo oli kyllä muhkea voitto ja mainio peli meiltä tänään!. Puolustettiin koko joukkueena loistavasti ja onnistuttiin maalipaikoissa aika hyvin. Jonkin verran hukattiinkin läpiajoja ja erikoistilanteita ,  mutta koko joukkueelle iso kiitos tasapainoisesti pelistä!

Ola toi hyvin pelanneesta ryhmästä esiin mainiosti suomalaiseen pelirytmiin ja kamppariryhmään sopeutuneet Artem ”Arttu” Shekhotsovin. ”Arttu oli taas tänään tosi hyvä, teki hurjasti töitä, loi paljon paikkoja ja hankaloittaa oululaisten päivää”.

Artun (2+2) lisäksi Kamppareiden maaleista vastasivat Santeri Laitinen 2, Juho Liukkonen 2, Kimmo Huotelin , Kalle Lempinen ja ensimmäisen pääsarjamaalinsa läpiajolla viimeistellyt nuori Ville Särkkä. Onnittelut Villelle!

Mustien maalilla nollan piti tänään Eetu Sviili – Hyvä Eetu!

Kampparit pelaa seuraavan kerran tulevana tiistaina, itsenäisyyspäivänä, kun Hänskiin vieraaksi saapuu mestari-Botnia – tervetuloa!

Lauri Tikanoja