Arkisto: Bandyliiga

Veiterä tasasi voitot välierissä

25.02.2017 | Bandyliiga

Veiterä – Kampparit 5-3 (2-0)

Kampparit ja Veiterä pelasivat toisen välieräkamppailun tänään Lappeenrannassa.

Kampparit joutui päivittämään lauantaille pelisysteemiään jouduttuaan lähtemään otteluun ilman keskiviikkona telottua Juho Liukkosta. Ensimmäinen jakso oli Mustilta tehoton. Janne ja Tomi Hauska osuivat kertaalleen ja tauolle mentiin Veiterän 2-0 johdossa.

Toisen jakson alkuun Veiterä sai Emil Fedorovin toimesta kolmannen maalinsa karaten kolmen maalin karkumatkalle. Jälleen kerran, Kampparit aloitti tunnin pelin jälkeen kirinsä ja Kalle Lempinen, Artem Shekhovtsov toivat Kampparit tasoihin.

Nelisen minuuttia ennen varsinaisen peliajan päättymistä iski Janne Hauska 4-3 voittomaalin ja sama mies illan kolmantensa ottelun loppuhetkillä. Ottelu Veiterälle numeroin 5-3.

Tilanne voitoissa on 1-1, finaalipaikkaan vaaditaan 3 voittoa. Välieräsarja jatkuu tulevana keskiviikkona 1.3. kello 18.30 Mikkelin Hänskissä – Tervetuloa!

Myös toisessa välieräsarjassa voitot tasoittuivat JPS:n lyötyä kotonaan Akilleksen rankkareilla!

-LT-

Kamppareille maukas voitto ensimmäisessä välieräottelussa

22.02.2017 | Bandyliiga
  1. Välieräottelu Kampparit – Veiterä 7-5 (2-4)
    Kampparit ja Veiterä aloittivat välieräsarjansa tänään Mikkelin Hänskissä.

Ottelu käynnistyi myötätuulessa ensimmäisen jakson purjehtineen Veiterän väkevällä näytöksellä. Veiterä oli paremmin valmiina ja aloitti maalinteon jo 4. peliminuutilla Veiterän parhaana palkitun Aleksi Seppäsen toimesta ja heti perään sama mies oli asialla ja Veiterä kahden maalin johdossa ennen kuin peli ehti kunnolla alkaa.

Veiterä vyörytti vahvasti ja Kamppareiden liike oli hiukan hakusessa. Ennen 10 minuutin täyttymistä illan ehdottomiin hahmoihin kuulunut Tuomas Liukkonen purjehti läpi Veiterän ja kavensi pelin 1-2:een. Veiterä iski kuitenkin jo seuraavasta hyökkäyksestään 1-3-osuman Janne Hauskan toimesta. Puolen tunnin kohdalla Janne Hauska vapautti paitsioasemassa olleen Emil Fedorovin viimeistelemään jo 1-4 maalin.

Hetki ennen taukoa viimeisteli  illan paras pelaaja, Kalle Lempinen äärimmäisen tärkeän illan ensimmäisen maalinsa Alpo Kaartisen syötöstä ja näin tauolle mentiin vieraiden johtaessa numeroin 2-4.

Toisella jaksolla käsikirjoitus muuttui. Kampparit pääsi paremmin peliin mukaan ja Veiterän intensiteetti jostakin syystä laski tuntuvasti. Ensimmäisellä jaksolla tuomarilinja oli sallinut lähes mitä vaan ja peli oli karata lapasesta. Toisella jaksolla pilli soi helpommin ja tuomariston linja kiristyi.

Kampparit uskoi omaan tekemiseensä ja piti Veiterää paremmin päänsä kylmänä. Tuomas Liukkonen kavensi numerot 3-4:ään kulmasta 52. minuutin kohdalla ja parisenkymmentä minuuttia myöhemmin Kalle purjehti läpi Veiteräpuolustuksen ja riemastutti n. 700-päistä yleisöä laukomalla Mustat tasoihin 4-4. Sama mies iski Kampparit ensimmäisen kerran 5-4 johtoon kun pelikello näytti 78 minuuttia. Veiterän toiveet kohosivat vielä kerran kun Hauskan veljeksistä nuorin, Valtteri toi vieraat 5-5 tasanumeroihin.

Aikalisästä määrätyllä lisäajalla Kalle Lempinen kuritti vielä kerran Veiteräpuolustusta ja iski illan neljännen maalinsa jolla Kampparit vei ensimmäisen välierän nimiinsä. Hetki ennen loppuvihellystä ottelussa hurjan määrän töitä tehnyt, moneen otteeseen rumasti hakattu koukittu Luho Liukkonen viimeisteli kulmalyönnillä Kamppareiden 7-5 voittonumerot.

Kamppareiden päävalmentaja Anteo Levänen oli tyytyväinen avausvoittoon.

”Ei oltu alussa jostakin syystä ihan valmiita ja Veiterä oli myötätuuleen pelatessaan hyvä. Uskottiin kuitenkin omaan tekemiseen ja päästiin peliin mukaan. Hieno voitto tänään, mutta välieräsarja on vasta alussa. Lauantaina jatketaan Lappeenrannassa ja tottakai, lähdetään hakemaan toista voittoa”.

Otteluisäntä Suur-Savon Osuupankin raati palkitsi siis joukkueidensa parhaina vierasjoukkueesta varsinkin ensimmäisellä jaksolla loistaneen Aleksi Seppäsen ja Kamppareista neljällä hienolla maalillaan Veiterän upottaneen Kalle Lempisen.

Ottelusarja jatkuu tulevana lauantaina Lappeenrannan Kisapuistossa kello 17.00 käynnistyvällä 2. välieräottelulla. Kolmas vääntö pelataan Hänskissä ensi viikon keskiviikkona 1.3. kello 18.30.

Antero Leväsen ja Lauri Segermanin tunnelmat pelin jälkeen

-LT-

 

Fanibussi Lappeenrantaan lauantaina

21.02.2017 | Bandyliiga, Yleinen

Kampparit järjestää fanibussin toiseen välieräotteluun Lappeenrantaan lauantaina 25.2! Ottelu alkaa klo 17.00! Lähtö on Linnankadulta Vankilanmyymälän edestä klo 14.30! Paluu on n. klo 21.00. Matkan hinta on 15€/aikuinen ja 10€/lapset alle 15v. Seuran toimijat sekä jäsenet 5€. Ottelulippu ei sisälly hintaan(liput 10€/5€)!

Ilmoittautumiset torstai-iltaan mennessä tekstiviestillä numeroon 0440 176 333!

Tervetuloa mukaan kannustamaan Kampparit finaaliin!

Välierät käyntiin keskiviikkona, Kampparit-Veiterä Hänskissä klo 18.30

20.02.2017 | Bandyliiga

 

Edellä Antero Leväsen ja Kalle Lempisen ajatuksia alkavasta välieräsarjasta

Bandyliigan puolivälierät on pelattu. Kampparit kohtaa välieräsarjassaan tutun Lappeenrannan Veiterän.

Ottelusarja käynnistyy Hänskissä keskiviikkona kello 22.2. kello 18.30 ja jatkuu lauantaina 25.2. klo 17.00 Lappeenrannan Kisapuistossa. Kolmas välierä pelataan taas Hänskissä ensi viikon keskiviikkona 1.3. alkaen kello 18.30.  Tarvittaessa pelataan vielä 3.3. Lappeenrannassa ja 5.3. Mikkelissä. Finaalipaikkaan tarvitaan kolme voittoa.

Maanantain treeneissä Hänskissä luisteli hyvin puolivälieristä palautunut hyvähuumorinen Kamppariryhmä. Terveystilanne vaikuttaa viime viikkoa paremmalta ja kippari-Kimmokin nähtiin taas joukkueen mukana treenaamassa!

Kampparit toivottaa kaikki kannattajansa ja tietysti myös kaikki Veiteräfanit tervetulleiksi Hänskiin rakentamaan hienoa pudotuspelitunnelmaa…

  1. VÄLIERÄOTTELU KAMPPARIT – VEITERÄ Hänskissä keskiviikkona 22.2. kello 18.30

Pääsyliput 10/5€, KAUSIKORTIT 2016-17 OVAT VOIMASSA!

Tuttuun tapaan ottelu on seurattavissa suorana lähetyksenä netissä. Kari Nuolinko kuvaa pelin YouTube-kanavalleen:

https://www.youtube.com/channel/UCRd0y1inepj47XsyOZ7A_5Q

-LT-

”Lipi” ja Kalle johdattivat Kampparit mitalipeleihin

17.02.2017 | Bandyliiga

OLS – Kampparit 1-5 (0-1)

Kamppareiden ja Oulun Luistinseuran välinen toinen puolivälieräottelu pelattiin tänään Oulussa.

OLS jatkoi keskiviikon ensimmäisen osaottelun tapaan kauden parhaita esityksiään. Vain minuutin pelin jälkeen Juho Liukkonen vei vieraat 0-1 johtoon, mutta sen jälkeen mentiin tunnin verran maaleitta. Molemmilla joukueilla oli maalipaikkoja ja saumansa, mutta Markus Hartikainen Kamppareiden, ja Pertti Virtanen OLS:n maalissa pitivät pintansa.

Toiselle jaksolle OLS tuli päättäväisesti ja loi useamman hyvän tekopaikan ilman tulosta. Tunnin kohdalla OLS vihdoin onnistui Antti Pesosen toimesta kulmalyönnistä ja peli oli tasan 1-1. Tasoitus herätti Kampparit ja muutamassa minuutissa se teki voittoon ja välieräpaikkaan riittäneet osumat. Lipi Liukkonen vei illan toisella maalillaan Kampparit 1-2 johtoon ja Artem Shekhotsov syötti hetkeä myöhemmin Kalle Lempisen maalintekoon ja Kampparit karkasivat kahden maalin johtoon 1-3:een.

OLS taisteli vielä tiukasti luoden lukuisia pahoja tilanteita, mutta Kampparipuolustus ja mainio Markus Hartikainen kestivät.

Pelin loppuminuuteilla Lipi syötti vielä kahdesti Kallen maalintekoon, ja illan tehokaksikko viimeisteli loppunumerot 1-5.

Kampparivalmentaja Ola Manninen kiitteli paitsi OLS:n loistavaa vastusta, omiensa tasapainoista esitystä.

”Pelattiin pieniä jaksoja lukuunottamatta aika hyvä ja tasapainoinen peli. Koko joukkue ansaitsee isot kiitokset, etenkin Kalle ja Lipi olivat tänään jäätävän tehokkaita tiukassa paikassa. Nyt saadaan hyvä huili, levätään ja aletaan valmistautumaan ensi  keskiviikkona alkaviin välieriin. OLS:n peliesitykset puolivälierissä yllättivät, kiitokset upeasta taistelusta!”

Kampparit jatkaa siis neljän joukkoon ja mitalipeleihin! Välieräsarja käynnistyy Hänskissä tulevana keskiviikkona, 22.2. Hänskissä kello 18.30 saaden vastaansa voittajan otteluparista Botnia – Veiterä.

Panokset kasvaa!

Lauri Tikanoja