Arkisto: Bandyliiga
Kamppareille komea avausvoitto Suomen Cupissa
Kotimainen jääpallokausi on käynnistynyt tänään Oulussa Suomen Cup’in merkeissä.
Botnia – Kampparit 2-7 (1-5)
Pienehköllä ryhmällä kauteen lähtevä Kampparit joutui matkaamaan Ouluun ilman selkävaivaansa parantelevaa Kimmo Huotelinia ja työesteen takia poissa olevaa Jari Purovirtaa. Niin tänä viikonloppuna Oulussa, kuin alkavalla kaudella muutoinkin Kampparivalmennus tulee ajamaan sisään nuoria pelaajiaan varsin vastuullisiinkin rooleihin.
Kausi ja Suomen Cup käynnistyivät mainiosti. Ensimmäisessä cup-väännössä Kampparit sai vastaansa helsinkiläisen Botnian, jonka kovasti uudistunut ja nuorentunut ryhmä joutui taipumaan Mustien tylyssä käsittelyssä selvin numeroin 7-2 (5-1).
Tunnin (2x30min) mittaisen ottelun ensimmäinen kymmenminuutinen oli maaliton ja peli tunnustelevaa, mutta sen jälkeen Kampparit onnistui hyvällä prosentilla maalipaikoissaan ja meni menojaan. Ensimmäisen puolituntisen jälkeen peli oli Kamppareille 5-1, ja toisella jaksolla Mustat karkasivat jo 7-1 johtoon, kunnes Botnia kavensi loppunumeroiksi 7-2 pari minuuttia ennen loppua.
Kamppareiden tehomiehinä hääräsivät odotetusti Kalle Lempinen (3+1), Artem Shekhovtsov (2+1) ja Santeri Laitinen (2+1). Nuori Ville Hämäläinen antoi syötöt kahteen maaliin.
Päävalmentaja Antero Levänen oli varsin tyytyväinen koko joukkueensa otteisiin avauspelissä.
– Vähän tuo pitkä bussimatka näkyi liikkeessä, mutta kyllä joka mies lähti peliin hyvällä asenteella ja saatiin aikaan ihan hyvä peli ja lopputulos. Avausjakson myötätuulestakin saatiin vähän toki apuja. Henkisellä puolella avausvoitto on todella tärkeä. Tästä on hyvä jatkaa huomiseen, uskoisin että ollaan aika hyvin sillä tiellä, mitä täältä joukkueena lähdettiin hakemaan, totesi Levänen ensimmäisen pelin jälkeen.
Kampparit jatkaa Cup-urakkaansa huomenna aamulla kello 9.00 kohtaamalla tänään LRK:lle tiukan vastuksen antaneen WP-35:n. Lauantai-iltana kello 19.00 vastus oletettavasti kovenee vielä tuntuvasti kun Kampparit kohtaa hallitsevan Suomen mestari Veiterän.
Sunnuntaina iltapäivällä (klo 16.20) Kampparit kohtaa vielä ilahduttavasti kotimaiseen liigaan ”palanneen” torniolaisryhmän. Tornio palaa liigaan perinteikkään LRK:n (Länsirajan Konkarit) kelta-mustissa peliasuissa. LRK on perinteikäs torniolainen kasvattajaseura jossa useampi nyt kotimaiseen liigaan palaaja pelimies on saanut jääpallo-oppinsa.
Turnauksen otteluita voit seurata liveseurannasta tästä: www.finbandy.torneopal.fi
Kampparinetti kertoo Mustien kuulumisia viikonlopun mittaan.
Teksti: Lauri Tikanoja
Emppu jatkaa puheenjohtajana
Kamppareiden vuosikokous pidettiin tiistaina 26.9. Kokous aloitetiin hiljaisella hetkellä Mr jääpallo Martti Räsäsen poismenon johdosta.
Eero ”Emppu” Tikanoja valittiin jatkamaan seuran puheenjohtajana. Kausi tulee olemaan Empulle 14. tässä tehtävässä.
Muut hallituksen jäsenet ovat: Tero Kumela, Lauri Tikanoja, Antero Levänen, Erja Hoberg, Keijo Heikkinen, Reijo Himanen, Aimo Hokkanen, Jarkko Haajanen ja Kimmo Huotelin.
Treenit pyörii täysillä kaukalossa, isolle jäälle mieli
Treenit pyörii täysillä
Kamppareiden kesäharjoittelukausi on edennyt tiiviiseen kaukalotreenivaiheeseen. Mikkelin jäähalleissa on päästy kohtalaisesti painamaan harjotteita ja meininki on mainio.
Nuorille pelaajille tarjolla haastavia rooleja joukkueessa
Viime talven joukkueesta on lähtenyt peräti 5 kovan luokan pelimiestä. Liukkoset Juho (Vänersborg) ja Tuomas (Kalix) siirtyivät Ruotsin pääsarjaan, ja Jaakko puolestaan Helsinkiin. Kokeneet maalivahdit Markus Hartikainen ja Erkki Koivuranta ovat näillä näkymin päättämässä komeita peliuriaan.
Lämpimät kiitokset kaikille edellämainituille Herroille upeista hetkistä Mustassa paidassa ja isot onnenpotkut matkalle kohti uusia haasteita!
Tulopuolella joukkueessa on Botniasta tulleet Kasperi Hirvonen ja mainio veskari Juuso Tervonen – Tervetuloa Mikkeliin stadilaiset! Lisäksi harjoituskauden aikana joukkueen mukana treenanneesta oman seuran junioriporukasta useampaa tultanee ajamaan sisään joukkueeseen ja Bandyliigan vauhtiin.
Päävalmentaja Antero Levänen olisi mielissään saadessaan joukkueeseen vielä 1-3 uutta pelaajaa. Verkot on vesillä. Virityksiä on ollut moneen suuntaan ja tarjokkaita olisi ollut Venäjältäkin, mutta alkavalla kaudella joukkueessa nähtänee vain yksi venäläispelaaja, viime kaudella mainiosti joukkueeseen kotiutunut Artem ”Arttu” Shekhovtsov. Arttu palaa joukkueen vahvuuteen syyskuun alussa treenattuaan kesäkauden kotikaupungissaan Arkhangelissa.
Tämänhetkinen joukkue
Tällä hetkellä Kampparijoukkue näyttää seuraavalta:
Maalivahdit:
25 Eetu Sviili, 27 Juuso Tervonen ja 32 Jere Korhonen
Kenttäpelaajat:
2 Joni Maaranen, 4 Sami Mikkola, 6 Joonas Janhunen, 7 Kasperi Hirvonen, 8 Ville Hämäläinen, 9 Mikko Pulkkinen, 10 Kalle Lempinen, 11 Henrik Honkanen, 12 Iisakki Kaivola, 14 Kimmo Huotelin, 22 Esko Liukkonen, 66 Jari Purovirta, 77 Artem Shekhovtsov, 93 Santeri Laitinen sekä Vili Korhonen ja Jimi Siiteri
Vauhtia Edsbyn’in isosta hallista kahteen otteeseen
Kampparit reissaa syksyn aikana Ruotsin Edsbyn’issä kahdesti, 22.-24.9. sekä 13.-15.10. Lisäksi syksyn ohjelmaan kuuluu totutusti Suomen Cup 27.-29.10.
Lisää Kamppareiden kauteen valmistautumisesta ja joukkueen kuulumisista lähiaikoina!
-LT-
Maajoukkueringeissä mukana hienosti kampparipelaajia
Bandy-kausi 2017/18 lähenee kovaa vauhtia ja jääpalloilijat ovat paiskineet kesän töitä alkavan kauden eteen.
Eri maajoukkueikäluokat alkavat seurajoukkueiden tapaan hahmottua, ja viime ja tällä viikolla joukkueiden nimilistoja on julkaistu laajalla rintamalla. Nimilistoilta löytyy totuttuun tapaan runsaasti mikkeliläisiä.
A-Maajoukkue
Suomen A-maajoukkue esiintyy ensimmäistä kertaa alkavalla kaudella Vetlandan turnauksessa 7.-10. syyskuuta. Päävalmentaja Antti Parviaisen nimeämässä ryhmässä ei ole varsinaista Kamppariedustusta, mutta Mustista alkavalle kaudelle Ruotsin pääsarjaan siirtyvät Juho Liukkonen (Vänersborg) ja Tuomas Liukkonen (Kalix) ovat odotetusti joukkueessa mukana. Myös kampparikasvatti Kimmo Kyllönen (Vänersborg) on totutusti ryhmässä mukana.
Tsemppiä alkavaan kauteen Lipi, Tumppu ja Kimmo!
Nuorisomaajoukkueet
Kamppareilla on komea edustus viime ja tällä viikoilla nimetyissä nuorisomaajoukkueissa.
P21-maajoukkue
Kampparipelaajista A-maajoukkueen tapaan kautensa Vetlandassa syyskuussa käynnistävään Ari Holopaisen ja Jari Kettusen luotsaamaan P21-maajoukkueeseen on valittu Kamppareiden Kalle Lempinen, Esko Liukkonen sekä Botniasta Kampparipaitaan siirtynyt Kasperi Hirvonen.
Onnentoivotukset herroille alkavaan kauteen niin mustassa kuin maajoukkueen sinivalkoisessa peliasussa!
P17-maajoukkue
P17-ikäluokkaa valmentaa tässä ikäluokassa tuttu parivaljakko Teemu Laitinen (HIFK) ja Jukka ”Yyki” Pulkkinen (Kampparit)
Joukkueen kausi huipentuu Uljanovskissa pelattaviin MM-kisoihin.
35 pelaajan tarkkailulistalle on nimetty viisi lupaavaa mikkeliläispelaajaa: Jere Kupiainen, Leevi Kukkasniemi, Karo Liimatainen, Eetu Pulkkinen ja Topi Saukkonen.
Tsemppiä pojille alkavaan kauteen!
P15-maajoukkue
Nuorimmassa maajoukkueikäluokassa P15-pojissa nähdään P17:n tavoin mikkeliläisväriä niin valmennuksessa kuin pelaajaosastolla.
Lasse Pulkkinen (Kampparit), Jari Hattunen ja Timo Tiusanen muodostavat joukkueen valmennustrion ja joukkueen leiriryhmään on valittu kampparipelaajista Aki Manninen, Marcus Ukkonen, Lasse Korhonen ja Aapo Pulkkinen.
Onnea alkavaan kauteen Pojat!
-LT-
21-vuotiaiden tarkkailuringissä kamppariväriä
Arska Holopaisen luotsaaman 21-vuotiaiden maajoukkueen (1996-98 syntyneet) tarkkailuryhmään on valittu 4 kampparipelaajaa; Esko Liukkonen, Iisakki Kaivola sekä A-maajoukkueenkin tarkkailurinkiin kuuluvat Kasperi Hirvonen ja Kalle Lempinen.
Ikäluokan MM-kisat pelataan alkavalla kaudella poikkeuksellisesti jo joulukuussa, 8.-12.12. Ruotsin Vetlandassa.
Onnittelut ja tsempintoivotukset rinkiin valituille Kampparipelaajille!
Finbandyn uutisen löydät täältä: Finbandy tiedote 21v
-LT-

