Arkisto: Bandyliiga
Veiterä tehokkaampi Tapanin Derbyssä

Veiterä – Kampparit 6-3 (5-1)
Kampparit matkasi vuorollaan perinteiseen Tapaninpäivän kohtaamiseen Veiterän vieraaksi Lappeenrannan kisapuistoon.
Veiterä sai otteluun hyvän alun ja karkasi ensimmäisen jakson alkupuoliskolla nopeahkosti 3-0 johtoasemassa hyödyntämällä paikkansa tehokkaasti. Ensimmäisen latasi Valtteri Hauska kulmasta, toinen maali syntyi onnekkaiden pumppujen jälkeen maalin edustan sumasta ja kolmas, päivän komein maali oli Janne Hauskan huima laukaus Kampparimaalin oikeaan yläkulmaan.
Kampparit kavensi hienolla kulmakikalla pelin 39. minuutilla ja Mustilla oli hyvä muutoinkin hyvä jakso pelissä, kunnes omissa kolisi. Artem Shekhovtsovia rikottiin rangaistusalueella ja rankkaria purnaamaan jääneiden Kamppareiden omassa päässä heilahti verkko, vieläpä kahdesti peräjälkeen aivan jakson loppuhetkillä.
Toiselle jaksolle Kampparit oli jo tuttuun tapaansa koonnut rivinsä ja sai pelinsä kulkemaan ajoittain varsin mallikkaasti. Kampparit vyörytti hyökkäyksiä Vihreiden maalille, ja tänään hirmuisen määrän kolhuja ja iskuja vastaanottanut Arttu Shekhovtsov onnistui vielä kahdesti kaventamaan hyvillä yksilösuorituksillaan, mutta hyvin puolustanut Veiterä ja ajoittain varsin erikoinen tuomarilinja olivat Kamppareiden lisäosumien esteenä.
Loppunumeroiksi 6-3 löi taululle Tomi Hauska rankkarista.
Tappiosta huolimatta Kamppareiden peli oli varsinkin toisella jaksolla toiveita herättävää, eikä päivän esityksessä ollut hävettävää, päinvastoin. Luisteluvoimainen Veiterä on tällä hetkellä Bandyliigan ehdoton kärkipaikkaa ja näytti tänäänkin, ettei sen sarjasijoitus liigan piikkipaikalla ilman tappioita ole sattumaa.
Molempien joukkueiden parhaina palkittiin tänään oikeutetusti joukkueidensa maalivahdit, Kamppareiden Juuso Tervonen ja Veiterän Topi Peuhkuri.
Kampparit jatkaa tämän viikon perjantaina kotiottelu laadun Hänskiin saapuu JPS.
Kampparit – JPS Hänskissä perjantaina 29.12. kello 18.30. Tervetuloa kannustamaan!
Lisätietoja:
- Bandyliigan sarjatilanne Jääpalloliiton tulospalvelussa.
Teksti: Lauri Tikanoja
Hyvää joulua🎄
Mikkelin Kampparit toivottaa hyvää joulua kaikille seuran jäsenille, yhteistyökumppaneille, tukijoukoille, jääpalloilijoille ja faneille 🎅
Kampparit önskar God Jul till alla som gillar bandy🎄
Merry Christmas everybody🎄
Kiitos Kampparit P10, P11 ja P13 valkoinen tonttukuorolle 🎅
Kampparit nousi voittoon Botniasta

Kampparit palasi parin viikon tauon jälkeen tositoimiin saaden vieraakseen helsinkiläisen Botnian.
Kampparit – Botnia 6-3 (0-2)
Isäntien peli oli ensimmäisellä jaksolla hiukan sekavaa, eikä tekopaikoissa oltu terävinä. Kampparivalmentaja Antero Levänen harmitteli ettei joukkueensa ollut ”pelivalmiina” avausjaksolla. Osaltaan pelin kulkua vaikeutti hiljalleen satanut lumi. Botnia onnistui puolestaan jakson kolmessa maalipaikassaan kahdesti ja tauolle mentiin vähän yllättäenkin 0-2 vierasjohdossa.

Toisella jaksolla Kampparit nousi Artem ”Arttu” Shekhovtsovin johdolla rinnalle ja ohitse. Kamppariryhmän luistin liikkui ja maalipaikoissa onnistuttiin.
Arttu iski nopeaan tahtiin kolme hienoa maalia tehden puhtaan hattutempun. Santeri Laitinen osui kahdesti ja Iisakki Kaivola kerran. Iso osuutensa Kamppareiden toisen jakson nousuun oli kokeneen Kimmo Huotelinin panoksella. Ensimmäistä kertaa kokoonpanossa ollut kapteeni teki peliä, loi painetta ja maalipaikkoja.
Varsin pirteästi ensimmäisen jakson pelanneen Botnian valmentaja Jussi Tapio kiitteli omiensa esitystä.
– Ensimmäinen jakso oli meiltä kauden parasta. Toisella jaksolla toki tiedettiin erityisesti Shekhovtsovin vaarallisuus, mutta emme keksineet lääkkeitä estämään Mustien nousua. Jakson alkuun sattui pari pahaa virhettä ja vastustaja tuli rinnalle ja ohi. Olen kuitenkin tyytyväinen, että pystyttiin vielä toisellakin jaksolla haastamaan ja pelaamaan omaa peliä, Jussi Tapio kertoi.
Otteluisäntä Sersa-Groupin palkintoraati palkitsi Kamppareiden parhaana vahvan pelin pelanneen Kasperi Hirvosen ja Botniasta Artem Lapshinin.
Teksti: Lauri Tikanoja
Kuvat: Hamid Al-Sammarraee
Kampparit otti komean voiton IFK:sta
Kampparit – HIFK 8-5 (1-3)
Mikkelissä pelattu liigakamppailu päästiin pelaamaan hyvissä olosuhteissa, loistavalla jäällä.
Kotijoukkue Kampparit läksi otteluun vahvasti ja kentän paras pelaaja, Artem Shekhovtsov vei Mustat 1-0 johtoon jo toisella peliminuutilla kulmalyönnistä. Ensimmäinen jakso pelattiin Kamppareiden hallitusta peliä ja luodessa tukun mainioita maalipaikkoja, mutta jakson loput 3 maalia syntyi kuitenkin Kamppareiden maaliin IFK: n rankaistua Mustien virheistä.
Toisella jaksolla Kampparit kavensi ensin ”Artun” ajettua laidasta läpi ja viimeisteltyä 2-3-maalin ja pian tämän jälkeen sama mies syötti Iisakki Kaivola viimeistelemään tasoituksen. Mustien vire säilyi ja johtomaalin 4-3 viimeisteli Iisakki Kaivola Kalle Lempisen syötöstä. Santeri Laitinen vei Kampparit 5-3 johtoon ja Artem Shekhovtsov sooloili läpi kentän ja syötti Kalle Lempisen maalintekoon ja Kampparit oli jo kolmen maalin johdossa. HIFK kavensi vielä kahdesti, mutta Iisakki Kaivola ratkaisi pelin lopullisesti 7-5 osumallaan ja ottelun parhaana palkittu Shekhovtsov viimeisteli 8-5 loppunumerot. HIFK:n parhaana palkittiin Aku Ojanen.
IFK;n valmentaja Jari Hyttinen harmitteli omiensa virheitä, mutta myönsi paremman joukkueen voittaneen. Molempien joukkueiden valmentajat kehuivat nuorentuneiden joukkueidensa uusia vastuunkantajia. Molempien joukkueiden nuoret pelaajat esittivät ajoittain mainioita hyviä otteita.
Kampparit siirtyy parin viikon Ottelutauolle ja kohtaa kahden viikon päästä 16.12. Botnian kotikentällä Hänskissä.
Kuva ja teksti: Lauri Tikanoja
Kampparit joutui tyytymään pisteeseen Porissa
Narukerä – Kampparit 6-6 (3-2)
Kampparit pelasi tänään Narukerän vieraana Porissa. Sää oli sateeton, mutta kostea. Pelikeli oli tahmean jään vuoksi nihkeä.
Kampparit sai otteluun hyvän alun nopean avausmaalin muodossa. Kasperi Hirvonen syötti Kalle Lempisen maalintekoon minuutin pelin jälkeen. Narukerä kuitenkin rankaisi Mustien virheistä ja taukonumerot oli lopulta Narukerälle 3-2.
Toisen jakson alussa Kampparit jäi jo kahden maalin taakse, Narukerän mentyä 4-2 johtoon. Kampparit sai kuitenkin pelinsä kulkemaan ja loi toisella jaksolla hirvittävän määrän ”varmoja tekopaikkoja”. Neljästi Kampparit kuitenkin vain osui, ja oli reilu 10 minuuttia ennen pelin loppua jo 6-4 johdossa, ja voitossa kiinni. Pelin viiime minuuteilla pitkää palloa lyönyt ja koko joukkueella puolustanut Narukerä oli kuitenkin kahdesti tehokkaampi Kamppareiden kaaren kakkospalloissa ja Narukerä kipusi näin tasanumeroihin 6-6.
Kamppareiden maalit tänään: Kalle Lempinen 3, Santeri Laitinen 2 ja Artem Shekhovtsov.
Kampparivalmentaja Olli Manninen oli harmissaan pelin jälkeen;
– Kyllä me hävittiin tänään piste. Tehtiin alakerrassa paljon virheitä, oltiin huonoja kaksinkamppailuissa ja hävittiin liikaa kakkospalloissa. Tehottomuus harmittaa myös, luotiin paljon hyviä tekopaikkoja, mutta ei saatu niistä sisään. Lopussa päästettiin vielä Narukerä tasoihin, kun ei oltu terävänä omalla maalilla ja tottakai se harmittaa älyttömästi kun vastustaja tulee viimeisellä minuutilla rinnalle. Toki täytyy antaa tunnustusta vastustajalle, Keränen on parantanut otteitaan viime kaudesta tuntuvasti.
Kamppareiden ”rosteri” on kapea, ja kuluneen viikon rankka sarjaohjelma näkyi tänään otteissa. Väsymys ja viikon varrella saadut kolhuja näkyivät Mustien otteissa.
– Oli vähän vaisua tekemistä tänään ajoittain, onneksi seuraava peli on vasta ensi lauantaina, niin päästään palautumaan ja parantelemaan vähän vaivoja, tuumi Ola.
Kampparit pelaa siis seuraavan kerran ensi viikon lauantaina 2.12. kun Hänskiin saapuu Helsingin IFK. Ottelu alkaa kello 14.00 – Tervetuloa!
Teksti: Lauri Tikanoja


