Arkisto: Yleinen

Ese Korhonen 60 vuotta – Paljon Onnea!

23.04.2022 | Etusivu, Yleinen
Kampparit ja jääpalloväki onnittelee tänään 60 vuotta täyttävää Esko ”Ese” Korhosta – Hyvää syntymäpäivää Ese!
Helmikuisessa kuvassa Veijo Janhunen luovuttamassa Eselle kunniakirjaa jääpalloliiton Kunniagalleriaan valitsemisesta.

Kauden päätteeksi palkitut

Päättynyt jääpallokausi oli Kamppareille tuloksellisesti ennätyksellisen menestyksekäs

 

 

Topi Saukkonen palkittiin edarin parhaana. Kuva: Jukka Laitinen

 

Komean kauden päätöstilaisuudet vietettiin koronan johdosta tänäkin vuonna joukkueittain.

 

-Edustusjoukkue palasi mitaliotteluihin sijoittuen lopulta neljänneksi.

-Kamppareiden naisjoukkue saavutti SM-hopeaa.

-U21-joukkue (Nuorten Bandyliiga) voitti SM-kultaa.

-U18-joukkue saavutti SM-hopeaa

-U16-joukkue voitti Mikkelissä pelatuissa kotikisoissa SM-kultaa

-U14-joukkue saavutti SM-hopeaa.

-U12-joukkue osallistui Oulun SM-lopputurnaukseen kahdella joukkueella.

 

Palkitut

 

Edustusjoukkue

Paras pelaaja                              Topi Saukkonen

Vuoden tulokas                          Veeti Pulkkinen

Ikiliikkuja, 553 ottelua!            Joni Maaranen

 

Naiset

Paras pelaaja                              Iina Lempinen

Taistelijan malja                        Tytti Saukkonen

Tsemppari                                   Johanna Riipinen

Kauden kehittynein                   Ronja Parkkonen

 

 U21-nuoret

Paras pelaaja                              Topi Saukkonen

Taistelija                                      Jere Kupiainen

Positiivinen yllättäjä                 Veeti Pulkkinen

 

U18-nuoret

Paras pelaaja                              Leevi Attenberg

Luottopelaaja                             Jaakko Järvinen

Taistelija                                      Joonatan Hämäläinen

 

U16-nuoret     

Paras pelaaja                              Simo Huotelin

Luottopelaaja                             Iivo Korhonen

Taistelija                                      Kasperi Kumela

 

U14-nuoret

Taistelija                                      Aatu Hakkarainen

Liimanäppi                                   Ossi Koikkalainen

Kauden kehittynein                   Jenna Kastevaara

 

U12-nuoret

Kauden kehittynein                   Eino Tiitinen

Ahkerin harjoittelija                  Tuukka Vitikainen

Ahkerin harjoittelija                  Lauri Eklund

Pukukoppipelaaja                      Santtu Myyryläinen

 

Kotan Kannu – Innokkain harjoittelija             Joonatan Hämäläinen

Reilun pelin junioripelaaja                            Leevi Attenberg

Pekan Pytty – Vuoden junioripelaaja                Simo Huotelin

Joken Pytty – Vuoden juniorimaalivahti          Iivo Korhonen

Vuoden Toimija                                                     Tero Kumela

eroakiireesta.fi OTTELURAPORTTI: Narukerälle pronssia, Kamppareiden sarjasijoitus neljäs

 

Pronssiottelu Narukerä-Kampparit 5-2 (4-2)

 

Pronssi lipui käsistä upeissa olosuhteissa pelatussa pronssiottelussa

 

Porin Narukerä oli Kamppareille liian vaikea vastustaja

 

Porin Narukerä oli sittenkin liian vaikea vastustaja kotikentällään Mikkelin Kamppareille.

Kampparit joutui taipumaan Bandyliigan pronssiottelussa perjantaina Porissa Narukerälle maalein 5-2 (4-2).

Kamppareille jäi siten tämän talven jääpalloilun pääsarjasta saaliiksi neljäs sija.

Kampparit tavoitteli tosissaan pronssia finaaliottelun luisuttua näpeistä Lappeenrannan Veiterän kanssa pelatuissa välierissä.

-Voi sanoa, että tulos oli pettymys. Uskoin todella, että saamme pronssia, tuumi ottelun jälkeen päävalmentaja Olli Manninen.

-Mutta tulosta on kunnioitettava. Paras peli Poria vastaan tämä meiltä oli, mutta olihan Narukerä hyvässä vedossa. Emme me huonolle hävinneet.

 

Huotelin ja Saukkonen poissa kokoonpanosta

 

Lähtö Porin pronssiotteluun oli Kamppareille hieman takamatkaa, sillä Kamppari-ikoni ja joukkueen kapteeni Kimmo Huotelin ei koronatoipilaana päässyt ottelumatkalle mukaan.

Poissa oli myös jalkavammaa potenut Topi Saukkonen. Näiden kahden puuttuminen näkyi Kampparien keskikentällä.

Kampparit sai otteluun kuitenkin hyvän alun. Joukkue meni johtoon jo kolmannella minuutilla Santeri Laitisen maalilla. Syötön antoi käsivammasta pelikuntoon toipunut Elmeri Hämäläinen.

Pori kuittasi viisi minuuttia myöhemmin. Maalin teki Joona Rajala, joka oli Kamppareille vaikea pideltävä. Rajala teki ensijaksolla kolme maalia Porille.

Narukerä meni 16. minuutilla johtoon kulmurista, joita Kampparit nimenomaan oli ennakkoon varonut.

Neljä minuuttia myöhemmin Tomi Hauska tasoitti ottelun Laitisen syötöstä.

Kampparit oli jälleen pelissä mukana, mutta jakson lopulla Narukerä kiilasi kahden maalin johdon taukonumeroiksi 4-2.

-Kerä oli ensi jaksolla juuri tuon verran parempi. Sen neljäs maali juuri ennen taukoa osui meille vaikeaan hetkeen, sanoo Manninen.

 

Kulmureita oli, ei kuitenkaan tulosta

 

Toinen jakso ehti vanheta runsaat kymmenen minuuttia, kun Pori lisäsi johtoaan tilanteeksi 5-2.

Tilanne ei vielä pelillisesti ennakoinut lopputulosta. Kampparit pelasi pallollisesti hyvin, mutta ei kuitenkaan saanut Porin etumatkaa kiinni.

Hyökkäyksiin ei saatu voimaa tarpeeksi. Peliä leimasi Huotelinin ja Saukkosen poissaolo. Pelinrakentaminen hyökkäyksiin jäi pitkälti Tomi Hauskan ja Aki Mannisen huoleksi.

Kamppari-valmennus otti 67. minuutilla aikalisän, mutta jatko ei johtanut maaleihin.

Kamppareilla oli 70. minuutin jälkeen kolmekin kulmaa ja useita laukauksia maalia kohden.  Tulostaululle ei kuitenkaan saatu merkintää.

 

”Joukkue antoi kaikkensa”

 

Narukerä lähti otteluun lievänä ennakkosuosikkina, sillä joukkueiden keskinäiset ottelut olivat kääntyneet enemmän porilaisten puolelle. Saldona oli yksi tasapeli ja kaksi Porin voittoa, toinen tosin merkityksettömässä pudotuspelivaiheessa.

-Pelasimme kauden nousujohteisesti. Emme me niin kaukana olleet nyt pronssiottelussakaan. Olen iloinen joukkueen ilmeestä, sillä se antoi kaikkensa kentällä.

-Se ei vain nyt riittänyt. Lähtökohtakin oli vaikea; viisi tuntia bussissa ja sitten pelaamaan vieraskentälle.

Porissa on vähintään yhtä hyvä jääpallobuumi kuin Mikkelissä. Viime vuonna Kampparit jäi mitalipelien ulkopuolelle. Nyt oteltiin pronssista, mutta pallo pyöri Narukerän suuntaan.

Jos Porissa Kamppari-leirissä oltiinkin perjantaina pettyneitä, neljäs sija tämän talven Bandyliigassa ei ole missään nimessä huono saavutus.

 

 

 

Joni laittaa hokkarit naulaan

 

Pronssiottelun alkulämmittelyssä vilisi kakkosia – kuvassa Maaranen – T.Hauska – J.Hauska

 

Porin ottelu tiesi samalla yhden pelaajauran päätöstä.

 

Joni Maaranen totesi sanomalehti Länsi-Savolle ottelun jälkeen, että aktiiviura on nyt tässä.

Takana on yli 550 Bandyliigan ottelua. Maaranen pohti lopettamista jo vuosi sitten, mutta jatkoi vielä kuluvan kauden.

Kampparit ja varmasti koko valtakunnan jääpalloa seuraava yhteisö kiittävät Jonia upeasta urasta ja hienoista hetkistä matkan varrella.

Seuratoiminnassa jääpallokoulun reksi tultanee näkemään jatkossakin!

 

 

 

Kamppari-ryhmä pelasi kauden parhaimman Narukerä-ottelunsa perjantaina, mutta porilaiset veivät kuitenkin Bandyliigan pronssimitalin,

 

Kampparit onnittelee Narukerää pronssimiteleista ja toivottaa Veiterälle ja Akillekselle vauhdikasta finaalia!

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat Pihla Liukkonen

 

 

Kampparit U21 komeaan voittoon kotifinaalissa

10.03.2022 | Yleinen

Nuorten Bandyliiga, Kampparit-Helsinki yj 4-2 (2-1)

 

Kampparinuoret voitti U21-mestaruuden

Kampparien U21-joukkue tuuletti Suomen mestaruutta keskiviikkoiltana kotikentällä Hänskissä.

 

Kamppareiden U21-nuoret voittivat nuorten Bandyliigan Suomen mestaruuden keskiviikkoillan ottelussa kotikentällä Hänskissä.

Nuoret voittivat finaalissa Helsingin yhdistetyn joukkueen siististi 4-2 (2-1).

 

Veeti Pulkkinen oli jälleen maalintekotuulella. Finaalin saldo oli kolme maalia ja syöttö.

 

Ottelussa kolme maalia iskenyt Veeti Pulkkinen oli yhtä hymyä ottelun jälkeen.

– Peli oli tiukka ja sellaista siitä odotettiinkin. Maalit maistuivat hyvältä. Oli hienoa olla tekemässä maaleja joukkueelle.

Pulkkinen viihtyi kentällä muutenkin.

– Edustusjoukkueen peleissä on kovempi tahti ja vastassa on kokeneita pelaajia. Nuorten peleissä taas on intoa ja vauhtia. Tästä tuli jännittävä trilleri.

Jännitys säilyikin melkein loppuun saakka, sillä vaikka Kampparit ehti toisen jakson loppupuolella kahden maalin johtoon, Helsinki pääsi kuitenkin vielä 81. minuutilla maalin päähän.

Ratkaisu syntyi viisi minuuttia myöhemmin, kun Veeti Pulkkinen ja Karo Liimatainen sompailivat mustien neljännen maalin.  Pulkkinen syötti Helsingin puolustuksen haparoidessa ja Liimatainen tuikkasi pallon maaliin. Viime minuutit menivät enää ajantapossa.

 

 

Koko Kamppari-joukkue pelasi hyvän pelin. Joukkue puolusti hyvin ja oli viisaampi hyökkäyksissä ja pallonhallinnassa.

Valmentaja Lasse Pulkkinen kehui joukkuettaan ja ennen muuta puolustuspeliä.

-Ei ehkä paras peli meiltä, sillä finaalissa on aina jännitteitä. Maltillinen puolustuspeli ratkaisi pitkälle.

Kampparit oli ajan tasalla myös pallollisessa pelissä. Mustilla oli toisella jaksolla paikkoja useaankiin maaliin.

Kampparit hoiti taukotilanteeksi 2-1, mutta joutui aluksi takaa-ajoon, sillä Helsinki meni johtoon 21. minuutilla. Kavennus tuli vain muutamaa minuuttia myöhemmin.

Veeti Pulkkisen maaleissa syötöt antoivat edustusjoukkueen kokemuksella Topi Saukkonen ja Aki Manninen.

Toisen jakson Kampparien kolmas syntyi Marcus Ukkosen hienosta laitanoususta, joka vapautti Pulkkisen.

Molemmilla joukkueilla oli myös nippu kulmureita, jotka jäivät tuloksettomiksi.

 

 

Kampparien juoniorityö sai mestaruudesta jälleen tunnustusta. Mustien U21-joukkue on koottu U18- ja U16-joukkueiden pelaajista sekä edustusjoukkueen nuoremman ikäryhmän pelaajista.

Helsinki yj sen sijaan on kasattu HiFK:n ja Botnian pelaajista. Heistä lähes kaikilla on Bandyliigan tasoista pelikokemusta.

Joukkueessa on hyviä yksilöitä ja se lähti finaaliin hienoisena ennakkosuosikkina. Joukkue ei kuitenkaan ollut riittävän yhtenäinen.

Kamppari-valmentaja Lasse Pulkkisella olikin selvä selitys lopputulokseen.

-Me pelasimme joukkueena. Meidän joukkueemme on nuorempi, mutta vahvuus oli nimenomaan yhtenäisyys.

 

 

SM-kulta oli nuorten Bandyliigan Kamppari-ryhmälle toinen peräkkäinen, sillä mustat voittivat nuorten liigan myös viime vuonna.

Kampparit on saanut tällä kaudella jo kultaa U16-nuorissa ja hopeaa sekä U14- että U18-nuorissa. Iso osa tämän illan kultamitalisteista taistelee ylihuomenna edustuksen riveissä pronssimitaleista Porissa.

 

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, Kuvat: Jukka Laitinen

Kampparit U21 Nuorten Bandyliigan mestari 2022!

Nuorten Bandyliigan finaali pelattiin keskiviikkoiltana 9.3.2022 Hänskissä runsaslukuisen yleisön (210) edessä kirpakassa ja nopeasti kiristyneessä pakkassäässä. Hallitsevana mestarina ja runkosarjan voittajana Kamppareilta odotettiin ottelussa vahvaa suoritusta. Helsinki YJ on kuitenkin aina vaarallinen ja vahva vastustaja, eikä nukahteluille ole sijaa, vaan pelissä on oltava hereillä heti alkuvihellyksestä saakka.

Kampparit esitti finaalissa hyvää koko joukkueen uhrautuvaa puolustuspeliä ja heti alusta oli selvää, että nyt pelataan vain voitosta. Molemmat joukkueet panostivat puolustukseen ja finaaliin kuuluva jännitys näkyi pelissä – hienoudet jäivät puuttumaan. 

– Ottelu oli varsin tasainen, mutta kyllä peli oli vahvasti meidän käsissä. Molemmat joukkueet olivat lähteneet otteluun finaalipeleille tyypilliseen tapaan vahvalla puolustustuspelillä. Olen ylpeä siitä, miten koko meidän joukkue puolusti tunnollisesti ja pelattiin hyvä peli kauden tärkeimmällä hetkellä. Vaikka maalitilastoihin kirjattiin vain kaksi pelaajaa, oli tämä ehdottomasti koko joukkueen voitto, Kampparien päävalmentaja Lasse Pulkkinen kertoi tyytyväisenä.

Vierasjoukkue teki ottelun ensimmäisen maalin ajassa 20:33. Kampparit tasoitti nelisen minuuttia myöhemmin, kun ottelussa hattutempun iskenyt Veeti Pulkkinen avasi kotijoukkueen maalitilin. Sama mies oli viimeistelemässä taukolukemat 2-1, kun ottelua oli pelattu 37:28. 

Veeti Pulkkinen paketoi hattutemppunsa toisella jaksolla, kun ottelua oli pelattu 66:53. Kamppareilla oli jo siinä vaiheessa mahdollisuudet naulata voitto, mutta Helsinki YJ kavensi vielä ottelun 3-2, kun ottelua oli pelattu reilut 80 minuuttia. 

– On ollut hienoa nähdä miten Veeti on päässyt taas jääpalloon kiinni usean jääkiekkokauden jälkeen. Pudotuspeleissä Veeti teki kaksi hattutemppua ja koko kaudenkin tilastoissa hän on joukkueen maalikuningas, vaikka joutui loukkaantumisen takia huilaamaan neljä ottelua, valmentaja Pulkkinen (ei sukua) kehuu.

Kampparien Karo Liimatainen niittasi loppulukemiksi 4-2, kun varsinaista peliaikaa oli jäljellä vajaa 5 minuuttia. Näin Kampparit uusi Nuorten Bandyliigan mestaruutensa varsin vakuuttavan ja nousujohteisen jääpallokauden päätteeksi, ja joukkue sai kaulaansa SM-kultamitalit ja joukkueen kapteeni Topi Saukkonen pääsi nostamaan mestaruuspokaalin ilmaan.

Nuorten Bandyliigan finaali: Kampparit – Helsinki YJ 4-2 (2-1). Kampparien maalit iskivät Veeti 🎩 Pulkkinen (3) ja Karo Liimatainen. Ottelun tallenteen voi katsoa SolidSport.com-palvelusta. Ottelun selosti Ville Niskanen ja kommentaattorina toimi Joonas Immonen.

Tuomareina finaalissa toimivat Bandyliiga erotuomarit Antti Malaska sekä Timo Keränen ja Taavi Sulander.

Kiitos päättyneestä jääpallokaudesta kannattajille, kotijoukoille, yhteistyökumppaneille ja vastustajille!

Lisää kuvia Kampparit U21 Instagramissa Kampparit U21 Instagramissa.

Lue myös seuran tiedote 👉🏻 Kampparit U21 komeaan voittoon kotifinaalissa