Arkisto: Bandyliiga

Kampparit kaatoi Narukerän Suomen Cupissa

Suomen Cup, Oulu

Kampparit – Narukerä 6-1 (4-0)

Huotelin ja Hauska kapellimestareina Narukerän kaadossa

Kamppareiden puolustus piti Kerän kurissa

Kampparit ottivat Suomen Cupin alkulohkon toisessa ottelussaan selvän 6-1 (4-0)
voiton Porin Narukerästä. Perjantai-illan vaikeahkon OLS-ottelun jälkeen tänään
nähtiin mustilta vahva tasapainoinen esitys läpi ottelun. Ensimmäinen puoliaika
pelattiin aavistuksen nahkealla jäällä, joka vaikeutti jonkin verran molempien
joukkueiden pelinrakentelua. Kampparit aloitti ottelun tehokkaasti. Tomi Hauskan
pitkä syöttö puhkaisi Narukerän puolustuksen ja Iisakki Kaivola siirsi Kampparit 1-0
johtoon jo ottelun toisella minuutilla. Tämän jälkeen peli aaltoili tasaisesti päästä
päähän. Narukerä pyrki vyöryttämään hyökkäyksiään jäätä pitkin kasvattiseuraansa
palanneen Ville Aaltosen ja venäläistähti Rinat Shamsutovin kautta, mutta nuori
kampparipuolustus Topi Saukkosen johdolla onnistui muutamaa tilannetta lukuun
ottamatta ohjaamaan hyökkäykset laidoille ja Narukerän maalipaikat jäivät vähiin.
Maalissa erinomaisesti pelannut Jere Korhonen piti torjunnoillaan Narukerän nollilla
ensimmäisen puoliajan jälkeen. Kampparien hyökkäyspeli oli ensimmäisellä
puoliajalla monipuolisempaa ja etenkin kaksikon Huotelin-T Hauska oivaltavilla
ratkaisuilla Kampparit puhkoivat Narukerän puolustuksen useita kertoja. Tauolle
siirryttiin mikkeliläisten 4-0 johdossa. Kampparien maalintekijät ensimmäisellä
puoliajalla olivat Iisakki Kaivola (2), Janne Hauska ja Valtteri Hauska.

Tomi Hauska oli mainiolla pelipäällä

Toisella puoliajalla olosuhteet olivat mainiot ja molemmat joukkueet nostivat
selvästi luistelu- ja pallotempoa. 60 minuutin kohdalla Kamppareille tuomittiin
hieman kyseenalaisesti jäähy, jonka Narukerä välittömästi hyödynsi. Näyttävän
syöttökuvion lopuksi Shamsutov kavensi ottelun tilanteeksi 4-1. Heti perään
Narukerä sai rangaistuslyönnin. Maalivahti Korhonen liimasi eleettömästi Tomi
Mustosen lyönnin ja pysätti Narukerän takaa-ajon. Tämän jälkeen kentällä oli
käytännössä vain yksi joukkue. Kampparit hallitsi ottelun loppua suvereenisti ja vei
sen lopulta ansaitusti luvuin 6-1. Kampparien maaleista vastasivat toisella puoliajalla
Huotelin ja Kaivola, jonka illan saalis oli hattutempun arvoinen.

Kampparien ottelut jatkuvat sunnuntaina, kun vastaan luistelee hallitseva mestari
Porvoon Akilles. Ottelun panoksena paikka Suomen Cupin loppuottelussa, joka
pelataan Loppiaisena. Tänään nähdyn perusteella Kamppareilla on huomenna kaikki
edellytykset laittaa ennakkosuosikki Akilles ahtaalle.

 

Kampparit punnersi voiton Cup-avauksessa

30.10.2020 | Bandyliiga, Yleinen

Kampparit otti tänään kauden ensimmäisen kosketuksen isoon jäähän tänään Suomen Cupin avausottelussa.

OLS – Kampparit 2-3 (0-1)

Ottelu turnausisäntä OLS:aa vastaan oli Mustille odotetun hankala. Isännillä oli parin viikon ja kahden ottelun verran tuntumaa isosta kentästä ja se näkyi tänään.

Ensimmäisellä jaksolla OLS pystyi luomaan paljon tekopaikkoja Eetu Sviilin vartioimalle Kampparimaalille, mutta avausmaalin taiteili vartin pelin kohdalla Valtteri Hauska veljensä Tomin hyvästä syötöstä. Mustien pelinrakentelun vielä yskiessä energinen ja hyvin liikkuva OLS oli jaksolla hallitsevampi joukkue. Eetu Sviilin torjuttua upeasti rankkarin, tauolle mentiin Kamppareiden 1-0 johtonumeroissa.

Toisella jaksolla Kampparieden ote ei merkittävästi parantunut, mutta Valtteri Hauska otti taitavasti pitkän syötön haltuun OLS:n maalin edustalla ja pehmeäkätinen Vallu viimeisteli illan toisensa vieden Mustat kahden maalin johtoon kun toista jaksoa oli pelattu viitisen minuuttia. Muutama minuutti myöhemmin Miika Leiviskä kavensi pelin tuoden OLS:n maalin päähän. OLS jatkoi painostusta ja 66. peliminuutilla Niklas Valtanen karkasi läpiajoon tasoittaen pelin 2-2:een.

OLS:n useat vaaralliset kulmat ja muut hyvät maalipaikat voitto-osuman toivossa kilpistyivät kuitenkin huippupelin pelanneeseen Eetu Sviiliin ja nelisen minuuttia ennen loppuvihellystä tälläsi Janne Hauska hirmuisella kulmalyönnillään Kampparit 3-2 voittoon.

Ison kentän tuntuma puuttuu ja viime kaudesta tuntuvasti uudistunut joukkue hakee vielä vahvasti peliään ja roolitusta. Tuttujen vahvistusten; 3 x Hauska (Janne, Tomi ja Valtteri) lisäksi joukkueeseen ollaan ajamassa isoihin rooleihin omia lupaavia nuoria. Liberon tontin hoiteli mallikkaasti nuori Topi Saukkonen ja myös Karo Liimatainen, Aki Manninen, Aapo Pulkkinen ja Elmeri Hämäläinen väläyttelivät hyviä otteita.

Kampparivalmentaja Antero Levänen myönsi pelin olleen hankalan.

Raskasta oli, selvästi viimeistään tunnin kohdalla alkoi väsymys painaa. Tuntumaa ja ison jään tuntumaa puuttuu ja joukkue tarvitsee paljon treeniä. Joukkue on uudistunut paljon ja tarvitsee paljon harjoitusta ja pelejä alle. Tällä joukkueella mikä meillä tänään on, mennään ainakin toistaiseksi. Ikinähän ei voi tietää mitä syksy tuo tullessaan.

Kampparit pelasi tänään seuraavalla kokoonpanolla:

o Pelaaja Maalit
2 Maaranen Joni-Pekka
4 Mikkola Sami
6 Hauska Tomi
7 Liimatainen Karo
12 Kaivola Iisakki (A)
13 Noponen Severi
14 Huotelin Kimmo (C)
15 Hämäläinen Elmeri
20 Pulkkinen Aapo
25 Sviili Eetu (mv)
30 Kyllönen Jaakko
32 Korhonen Jere (mv)
33 Saukkonen Topi
55 Hauska Janne 1
57 Hauska Valtteri 2
61 Manninen Aki
68 Särkkä Ville

Viime kauden joukkueesta Esko Liukkonen siirtyi Lappeenrantaan, Santeri Laitinen Helsinkiin ja Ville Hämäläinen Jyväskylään. Alpo Kaartinen päätti komean uransa päättäessään panostaa siviilipuolen haasteisin. Isot kiitokset koko Kamppariperheen puolesta Alpolle upeista vuosista Kampparipaidassa!

Kampparit jatkaa Cup-urakkaansa huomenna lauantaina kello 13.00 kohtaamalla vahvistuneen Narukerän (Pori)

 

Kampparit viikonloppuna tositoimiin – Suomen Cup käynnistyy perjantaina Oulussa

29.10.2020 | Bandyliiga, Yleinen

Uudistunut Kamppareiden edustusjoukkue avaa kauden 2020-21 huomenna perjantaina Oulussa käynnistyvässä Suomen Cup-turnauksessa. Raksilan tekojää on hyvässä kunnossa huolimatta kuluneen viikon lämpimistä ja kosteista keleistä.

Suomen Cup pelataan kahdessa lohkossa, Kampparit kohtaa viikonlopun aikana OLS:n (Oulu), Narukerän (Pori) sekä hallitsevan suomenmestarin, Porvoon Akilleksen.

Perjantaina klo 17.00 Cup-turnaus avataan OLS-Kampparit-ottelulla. Lauantain päiväpelissä klo 13.00 Mustia vastaan asettuu vahvistunut Narukerä ja sunnuntaina pelataan Kampparit-Akilles.

Tietoa otteluista luvassa Jääpalloliiton tulospalvelussa sekä Kamppari-medioissa viikonlopun mittaan. Luvassa myös tarkempaa tietoa alkavan kauden Kampparijoukkueesta.

http://www.finbandy.fi/fi/2020/10/suomen-cupin-ensimmainen-alkulohko-pelataan-viikonloppuna/

Kamppareille huimat vahvistukset – Tervetuloa Janne ja Tomi Hauska!

02.07.2020 | Bandyliiga, Etusivu, Yleinen

Kampparimiehistö vahvistuu tutulla kaksikolla Janne ja Tomi Hauskan liittyessä Mustiin tänään tehdyllä sopimuksella. Molempien sopimus on muotoa 1+1+1.

Aiemminkin Kamppareissa pelanneet veljekset ovat huima lisä tulevan kauden joukkueeseen. Janne ja Tomi ovat olleet viime vuodet Veiterän avainpelaajia lappeenrantalaisjoukkueen upeiden viime vuosien ajan.

Tuoreiden Mustien #51 ja #55 kuulumisia Kampparimedioissa lähiaikoina.

Tervetuloa Hauskat!

-LT-