Arkisto: Yleinen
Bollnäs vahvempi turnausavauksessa
ExTe-Cupen, Ljusdal Ruotsi
Kampparit – Bollnäs GIF 1-5 (1-3)
Kamppareiden turnausurakka Ljusdalin ExTe-cuppenissa alkoi eilen illalla tappiolla. Ruotsalaiselle pääsarjajoukkue Bollnäs oli selvästi vahvempi Kamppareiden ison jään pelikauden avauksessa.
Lähtökohdat peliin oli hankalat kaukalossa syksyn pyörineiden mikkeliläisten kohdatessa kolmatta kuukautta isoissa halleissa kuvioitaan hioneen vahvan ruotsalaisjoukkueen.
Alku näytti lupaavalta Tomi Hauskan vietyä Mustat johtoon viiden minuutin kohdalla, mutta peli oli selkeästi ruotsalaisten. Puoliajalle mentiin Bollnäsin johtaessa 1-3 ja lopputulos tunnin kestäneessä peleissä oli 1-5.
Tuloksesta huolimatta pelistä hankittiin kullan arvoista ison jään tuntumaa ja varsinkin puolustuspelin kuvioita päästiin hiomaan heti täysillä.
Kamppareiden pelit jatkuvat tänään klo 16.00 Suomen aikaa, kun vastaan asettuu täynnä huippulupauksia oleva Ruotsin 21-vuotiaiden maajoukkue.
Illan viimeisessä ottelussa kohdataan norjalainen Stabaek. Ottelu käynnistyy 23.40 Suomen aikaa,
Otteluiden liveseuranta löytyy osoittesta Elitrapport.se
-LT-
Kampparit leiri- ja turnausreissulle Ruotsiin
Tunnelmat Turun laivaterminaalilla on mukavat – pitkä odotus on päättynyt ja Ruotsin isot jäät kutsuvat!
Kampparit on pitkältä tuntuneen ”koronatauon” jälkeen matkalla Ruotsiin.
Ohjelmassa on kolme jäätreeniä Edsbynin jääpallohallissa sekä Ljusdalissa pelattava kovatasoinen ExTe-Cupen Kampparit pelaa neljä ottelua kohdaten ainakin Ruotsin 21-vuotiaiden maajoukkueen sekä oslolaisen Stabaek Bandyn.
Torstaina alkavan turnauksen otteluista on liveraportointi nettisivuilla: https://elitrapport.se/
Kampparijoukkueen kuulumisia myös seuran nettisivuilla ja fb:ssa!
Eero Tikanoja jatkaa puheenjohtajana
Mikkelin Kamppareiden tänään pidetyssä vuosikokouksessa vanha hallitus puheenjohtajineen sai valtakirjan jatkopestiin.
Eero Tikanoja jatkaa seuran puheenjohtajana. Hallituksen muut jäsenet ovat Jarkko Haajanen, Keijo Heikkinen, Erja Hoberg, Aimo Hokkanen, Kimmo Huotelin, Tero Kumela, Antero Levänen ja Lauri Tikanoja.
Erityisen ilahduttavaa oli, että huolimatta koronan kurituksista seuran päättyneen tilikauden taloudellinen tulos oli voitollinen. Vuosikokous juhlisti kakkukahvein kunniapuheenjohtaja Heikki Parkkisen 85-vuotispäivää – Onnea Heikki!
Alkava pelikausi on seuran 50. toimintakausi. Kaikkien Kampparijoukkueiden kauteen valmistautuminen on hyvässä vauhdissa ja edustusjoukkue osallistuu matkustustauon jälkeen lokakuun puolivälissä (14.-16.10.) Ruotsin Ljusdalissa järjestettävän turnaukseen (ExTe Cupen).
Bandyliiga käynnistyy Mikkelin Hänskissä savolaisderbyllä Kampparit-WP35 perjantaina 19. päivänä marraskuuta.
-LT-
U16-nuoret Teron ja Loksun triathlon-opissa
Ryhmä valmiina uimaan
Koulut on jo käynnistyneet, mutta Kampparit U16 vahvistettuna U18-herroilla Montonen ja K.Tapio pääsi tänään treenaamaan vielä mukavan kesäisissä olosuhteissa triathlon-kaksikon Tero Kumela- Marko Laitinen ohjatessa ja kirittäessä poikia ”Mini-Triathlonilla”.
Treeniryhmä on harjoitellut tiiviisti kevään ja kesän yhdessä, lukuun ottamatta kevään koronasta aiheutuneita sekä heinäkuun kestänyttä omatoimijaksoa. Vajaan kahden kuukauden tauko jäätreeneissä päättyi viime sunnuntain harjoitushallilla.
Tänään Mikkelin Kaihunlahden Melapirtille pääsi 13 poikaa. Triathlon avattiin neljänneskilometrin uinnilla, järvestä hypättiin polkupyörille ja kierrettiin Porrassalmen lenkki 25 kilometriä. Lopuksi juostiin kahdesti upean Kaihunlahden ympäri, yhteensä 5 kilometriä.
Sade kasteli kuulema pyöräilyosuudella ajoittain yhtä paljon kuin uintiosuus, mutta koko ryhmä tsemppasi suorituksen positiivisella taistelumielellä!
Isot kiitokset poikien puolesta Terolle ja Loksulle huippumukavasta torstaitreenistä!
Kaikki valmista pyöräilyosuudelle
Huotelin, Immonen ja Kokko juoksemassa
Teksti: Lauri Tikanoja. kuvat: Ellu Manninen ja Joonas Immonen
Kamppareiden kauteen valmistautuminen etenee aikataulussa
Kampparit valmistautuu alkavaan kauteen valmennusvastuuseen siirtyneen Olli Mannisen johdolla. Seuraavassa Ola joukkueen kuulumisista.
Miten joukkueen kesä on sujunut, Ola?
No hienostihan helteinen kesä on sujunut, kiitos! Kevät ja vähän alkukesää treenattiin ryhmänä ja omatoimijaksokin sujui hienosti. Fysiikkavalmennuksesta vastaavan Tuula Sviilin laatimat yksilölliset treeniohjelmat ovat antaneet mahtavan lisän valmistautumiseen ja tällä hetkellähän painetaan jo kolmesti viikossa jäällä.
Miltä joukkue vaikuttaa ja mikä on ryhmän vahvuus?
Joukkueen vahvuus sopimuspelaajien osalta on tällä hetkellä 14+2, ja paria lisäsopimusta vielä hiotaan. Sanoisin että ryhmä on verrattain pieni mutta erittäin laadukas. Sopimuspelaajien lisäksi harjoitusvahvuuteen kuuluu ryhmä meidän omia lupaavia nuoria, joista useampi saanee viime kauden tapaan näyttöpaikkoja ja arvokkaita liigaminuutteja alkavalla kaudella.
Iisakki Kaivola valitsi mestari-Akilleksen, nuori maalivahti Jere Korhonen sai huikean näyttöpaikan Ruotsin pääsarjan Telluksessa. Jaakko Kyllönen muutti opiskelupaikan myötä Jyväskylään ja Vili Korhonen aloittaa puolestaan opettajaopintonsa Raumalla. Toivotamme kaikille herroille onnea, menestystä ja kaikkea hyvää uusissa ympyröissään!
Äärettömän iloinen olen puolestaan siitä, että saimme tutun tehomiehen Santeri ”Ässä” Laitisen Helsingistä vahvistamaan hyökkäyspäätä. Viimeisin sopimus kirjoitettiin eilen viime kaudella WP35:n keltapaidassa lainasopimuksella viilettäneen juuri 21 vuotta täyttäneen Esu Rytkösen kanssa. Menetyksiä on tällä kertaa enemmän kuin tulijoita, mutta meidän oma nuorisokaarti on taas vuoden kokeneempaa ja tämä joukkueen kokeneempi kaarti on selvästi motivoitunutta hakemaan revanssia vähän tylysti puolivälieriin päättyneen kauden jäljiltä. Ryhmän tunnelmat ovat oikein positiiviset.
Ässä on palannut omalle paikalleen Hänskin koppiin
Esu Rytkönen palaa kasvattajaseuran mustaan paitaan
Suomen Cupin ja Bandyliigan otteluohjelmia vielä odotellaan ja korona jarruttelee matkustelua, mitä joukkueen syksy pitää sisällään?
Tietysti treenataan niin hyvin kuin pystytään ja katsotaan miten tilanne kehittyy. Oman kaupungin jäähalleista saamme hienosti jääaikaa, kiitos Mikkelin Kaupungin. Ison jään leirejä ei ole koronatilanteen vuoksi lyöty lukkoon, mutta katsotaan mitä alkava syksy tuo tullessaan. Syksyn edetessä koko ryhmällä tulee olemaan kaksi rokotetta ja se antaa osaltaan turvaa toimintaan.
Katsotaan tilanteen mukaan mitä tässä keksitään!
Mikkelin Kampparit, sopimuspelaajat 9.8.2021
25 Eetu Sviili MV
35 Lasse Korhonen MV
2 Joni Maaranen
4 Sami Mikkola
6 Tomi Hauska
7 Karo Liimatainen
13 Severi Noponen
15 Elmeri Hämäläinen
20 Aapo Pulkkinen
21 Esu Rytkönen
33 Topi Saukkonen
55 Janne Hauska
57 Valtteri Hauska
61 Aki Manninen
68 Ville Särkkä
93 Santeri Laitinen
Uusista sopimuspelaajista ja joukkueen kuulumisista kerrotaan heti kun uutisoitavaa ilmenee!
Kampparit/Lauri Tikanoja







