Arkisto: Yleinen
Bandyliigan alempi jatkosarja käynnistyy Kamppareiden osalta keskiviikkona Mikkelissä
Bandyliigan alemman jatkosarjan otteluohjelma on julkaistu
Kampparit aloittaa alemman jatkosarjan tulevana keskiviikkoiltana kotiottelulla WP35:ttä vastaan. Jatkosarjan toinen kotiottelu on Kampparit-OLS lauantaina 17.2.
Sarjan 2 parasta joukkuetta pääsee pelaamaan puolivälierissä.
OTTELUOHJELMA
Kierros 1.
Keskiviikko 7.2.
Kampparit – WP35 klo 18.30 sekä HIFK – Botnia
Kierros 2.
Lauantai 10.2.
Botnia – Kampparit sekä OLS – HIFK
Kierros 3.
Sunnuntai 11.2.
OLS – WP35
Kierros 4.
Keskiviikko 14.2.
HIFK – Kampparit
Kierros 5.
Lauantai 17.2.
Kampparit – OLS klo 15.00 tai 16.00 sekä WP35 – Botnia
Kierros 6.
Sunnuntai 18.2.
WP35 – HIFK sekä Botnia – OLS
Kampparit/tiedotus
Kampparit sai kauden jatkoon tärkeän pisteen Varkaudessa
Leevi Kukkasniemi teki sunnuntaina Kampparimaaleista kaksi
Voittokin WP:stä oli lähellä, mutta tasuri riitti nostamaan pois runkosarjan tyvestä.
WP35 3-3 (1-2)
Kampparit otti todella tärkeän pisteen Bandyliigakauden jatko-otteluita ajatellen, kun se pelasi tasapelin Varkaudessa sunnuntaina.
WP35 ja Kampparit jakoivat pinnat tuloksella 3-3 (1-2). Piste riitti Kamppareille ponnistamaan pois Bandyliigan runkosarjan jumbopaikalta. Taakse jäi OLS.
Sijoitus runkosarjassa tietää sitä, että Kamppareille tulee alempaan jatkosarjaan vastaan OLS, WP35, Botnia ja HiFK, mutta parasta on se, että OLS ja WP saapuvat Mikkeliin Kamppareiden kotivastustajiksi. Botnian ja HiFK:n Kampparit kohtaa vieraissa.
-Piste oli tärkeä, sillä emme joudu matkustamaan Ouluun. Matkat sinne saakka olisivat sekä kalliita että joukkueelle rasittavia, sanoo päävalmentaja Olli Manninen.
Varkaudessa sunnuntaina Kamppareilla oli saumat voittaakin ottelu.
Kampparit meni heti alkajaisiksi Joonatan Hämäläisen maalilla johtoon.
WP tasoitti, mutta Kampparit karkasi Leevi Kukkasniemen kahdella osumalla 3-1 johtoon.
Toinen jakso oli Kampparien painostusta ja tekopaikkoja luotiin, mutta viimeistelyssä ei osuttu. Kulmiakin oli viitisentoista.
-Meillä oli paikat tappaa ottelu, mutta kun se ei onnistunut, vastustaja pääsi peliin mukaan, tuumi Manninen.
-Rikkinäinen ottelu. Ei tullut ensimmäistä vierasvoittoa. No piste kuitenkin tuli ja se oli tärkeä.
Alempi jatkosarja alkaa nyt heti runkosarjan päätyttyä.
Otteluita tulee kaksi viikossa. Kamppareilla on alkajaisiksi vierasottelut HiFK:n ja Botnian vieraina ja kotipelit sen jälkeen.
Tarkat ottelupäivät eivät vielä tätä kirjoitettaessa ollut tiedossa. Julkaisemme otteluohjelman heti kun se julkaistaan.
Otteluohjelman vahvistaa Jääpalloliitto, mutta seurat voivat keskenään sovitella ottelupäiviä, jos tarvetta ilmenee.
Manninen ei vielä sunnuntaina lähemmin arvioinut tulevaa alempaa jatkosarjaa, mutta tuntee joukkueet.
-Alemman jatkosarjan joukkueet eivät ole huonoja, mutta ovat ovat voitettavissa. On selvä, että kärkijoukkueet, JPS ja Veiterä, ovat meille tällä kaudella vielä liian kovia, mutta muita vastaan kyllä pystymme pelaamaan, sanoo Manninen.
Tavoite on selvä:
-Lähdetään hakemaan voittoja, ja tavoitteena on puolivälierät, sanoo Manninen.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuva: Jukka Laitinen, arkisto
.
Kampparit jäi JPS:n jalkoihin
Kampparit-JPS 0-14 (0-8)
JPS piti Kampparit kurissa lauantaina Hänskissä.
Kampparien edustusjoukkueella ei ollut paljon sanomista, kun mikkeliläisryhmä ja JPS kohtasivat lauantaina Hänskissä. JPS jyräsi Kampparit Bandyliigan runkosarjassa tylyin numeroin 0-14 (0-8).
Numerot repesivät lopussa turhan suuriksi, mutta myös otteissa oli selvä ero sarjatyven ja yhden mestarisuosikin välillä.
JPS rynni heti alussa parin maalin johtoon, mutta tosin Kamppareidenkin otteet ensi minuuteilla olivat kelvollisia. Ensimmäiseen viiteen minuuttiin mahtui pari maalipaikkaakin, mutta loppu ottelusta olikin sitten jotain ihan muuta.
Kampparimaalissa Eetu Sviili torjui osan JPS:n paineesta, mutta lauantaina vierailta onnistui kaikki.
-Meillä meni pieleen ja Jipsillä onnistui. JPS oli kyllä selvästi parempi, tuumi Sviili.
-Me emme päässeet samalle tasolle kuin viime ottelussa Akillesta vastaan. Siinä on vähän pohdittavaa mistä se johtui.
Leevi Kukkasniemi, Viljami Kumela ja Mikko Pulkkinen tavoittelemassa porukalla palloa jyväskyläläispelaajalta
Lauantaina ottelu oli ohi melkein alkuunsa. JPS teki runsaassa 20 minuutissa viisi maalia ja Kamppariryhmä oli nujerrettu.
-Vastustajalla oli tosin muutama ihmeellinen pomppumaali. Se ei selitä tulosta, mutta katkaisi meiltä selkärangan. Kyllä otteissakin oli eroa. Parempi voitti, myönsi Kampparivalmentaja Olli Manninen.
Kampparit lähti otteluun varsin vajaamiehisenä. Nuoresta ryhmästä oli poissa peräti neljä vakiokokoonpanon pelaajaa, pääasiassa kolhujen ja sairastelujen vuoksi.
Poissa oli esimerkiksi Akilles-ottelussa törkeän taklauksen kohteeksi joutunut Touko Tähtinen, jolla koko kausi saattaa olla nyt ohi.
Manninen nosti avauskokoonpanoon Joonas Janhusen. Bandyliigan pelejä vuosia pelannut kokenut Janhunen on ollut edustusjoukkueen treeneissä
’mukana, mutta pelipaita oli päällä vasta ensi kerran.
Joonatan Hämäläinen taistelee Topi Pesosen kanssa
Mikkeliläistaustainen JPS-
-No peli tapettiin alkuunsa viidellä maalilla, mutta siihen se oikeastaan loppui. Toisella jaksolla Kampparit tuli hyvällä sykkeellä, ja me taas vähän lopahdettiin.
Kampparit pelasi toisen jakson pirteämmin, mutta maalintekopaikat olivat harvassa.
Rytkösen JPS on vahva joukkue. Tavoitteena on ykköspaikka ylemmässä jatkosarjassa. Kampparit puolestaan joutuu tosissaan hakemaan asemiaan alempaa jatkosarjaa varten sunnuntaina Varkaudessa.
Runkosarjan tyvipään joukkueista OLS voitti WP35:n lauantaina Oulussa, joten Kampparit putosi nyt sarjan viimeiseksi.
-WP on siis voitettava sunnuntaina, ja voittamaan ottelua lähdetäänkin. Sitten edessä on jatkosarja, johon mennään parantamaan otteitamme, sanoi Manninen lauantaina ottelun jälkeen.
Kampparien parhaana palkittu Karo Liimatainen Akseli Uotisen (23) ja Topi Pesosen puristuksessa.
Otteluisäntä Rhomberg Sersan palkintoraati Kasperi Kumela ja Touko Tähtinen palkitsivat JPS:n parhaana Lasse Tammilehdon ja Kamppareiden parhaana pelaajana Karo Liimataisen.
Teksti: Kampparit/tiedotus, Kuvat: Jukka Laitinen
JPS saapuu lauantaivieraaksi Hänskiin
Kampparit pelaa lauantaina kotona ja sunnuntaina vieraissa
Runkosarjan päätösotteluissa panoksena hyvä lähtöasetelma jatkosarjaan
Bandyliigan runkosarja päättyy nyt viikonvaihteessa.
Kampparit lähtee kahteen viimeiseen otteluun runkosarjan tyvipäästä 8. paikalta ja edessä on alempi jatkosarja. Panosta silti riittää.
-On selvää, että pelaamme jatkossa alemmassa jatkosarjassa, mutta kun se alkaa, emme halua olla viimeisellä sijalla. Tavoite on pitää vähintään nykyiset asetelmat, sanoo päävalmentaja Olli Manninen.
Kampparit kohtaa lauantaina 3. helmikuuta kotikentällä Hänskissä JPS:n ja seuravana päivänä sunnuntaina WP35:n vieraissa Varkaudessa.
-Lähdemme ilman muuta voittamaan molemmat ottelut. Molemmat ovat vaikeita vastustajia, ei meillä helppoja vastustajia ole ollut kukaan, mutta tuo Akilleksen peli antoi uskoa.
Kampparit herkutteli viime ottelussaan kotivoiton Porvoon Akilleksesta. Bandyliigan suosikkeihin kuulunut Akilles kaatui 4-2.
Vähintään yhtä kova vastustaja on Hänskissä lauantaina. JPS on sarjakakkonen pisteen takana Veiterästä ja nujuutti Kamppareita Jyväskylässä juuri ennen mikkeliläisten Akilles-ottelua.
-JPS ja WP ovat molemmat joukkueita, joita vastaan puolustuspelin pitää onnistua. Hyvällä puolustuksella ja terävillä vastahyökkäyksillä kamppailemme kyllä voitosta, sanoo Manninen.
Kampparit hakee JPS-otteluun tukea kotikenttäedusta. Lauantaiksi on luvassa hyvä pelisää, mikä sekin auttaa Kamppareita.
-Kunnon olosuhteet auttavat nuorta joukkuetta. On nähty, että kelin heikentyessä pelimme vaikeutuu, pohtii Manninen.
Bandyliigan runkosarjan viimeisiä kierroksia Manninen pitää todella mielenkiintoisina.
-Runkosarjan voittokin on vielä auki, ja ylemmän jatkosarjan paikkoja on jaossa.
Kamppareilla alemman jatkosarjan pelit jatkuvat heti runkosarjan päätyttyä. Ensi viikon viikonloppuna on kaksi peliä ja seuraavalla viikolla samoin kaksi. Otteluohjelmaa vahvistetaan sitten, kun runkosarjan päätyttyä tiedetään kuka pelaa ketäkin vastaan.
Kampparit-JPS, Hänskissä lauantaina 3. helmikuuta alkaen klo 15.00
WP35-Kampparit, Kämäri, Varkaus sunnuntaina 4. helmikuuta alkaen klo 15.00
Tervetuloa!
Kampparit rökitti Akilleksen Hänskissä
Kampparit pääsi juhlimaan hienoa voittoa Akilleksesta
Kampparit-Akilles 4-2 (2-0)
Kampparit otti ensimmäisen ison päänahan Bandyliigan runkosarjassa kaatamalla kotiottelussa Hänskissä Porvoon Akilleksen sunnuntaina.
Takki auki Mikkeliin pisteitä kuittaamaan tullut Akilles joutui toteamaan, että rajusti taistellut Kamppariryhmä runnoi 4-2 (2-0) voiton.
Voitto oli tärkeä Kamppareille, sillä takana oli lauantain rökäletappio Jyväskylässä.
-Tämä oli meiltä kasvojen pesu. Lauantaina oltiin lampaita ja päätettiin, että nyt taistellaan. Ja hyvin tapeltiinkin. Olen ylpeä pojista, virnisteli joukkueen kapteeni Sami Mikkola.
Kampparit sai otteluun loistoalun, sillä Anssi Mokko tinttasi avausmaalin jo kolmen minuutin jälkeen.
Kampparit jatkoi 21. minuutilla maalintekoa, kun Karo Liimatainen teki häkin laukauksen jälkeisessä ruuhkassa Jere Immosen syötöstä.
Akilles painoi raskaasti koko ensi jakson, mutta Kampparit pelasi viisaasti. Mikkola kehui puolustusta.
-Puolustus pelasi tiiviisti. Tavoitteena oli rikkoa vastustajan peliä ja se onnistuikin, mutta maksettiin siitä kyllä hintaakin jäähyinä.
Akilles pääsi tekopaikoille, mutta tulos oli tehotonta. Esteenä maalinteolla sattui tosin olemaan maalivahti Iivo Korhonen, joka pelasi aivan huippupelin.
-Tuli muutama tiukka paikka ja oli kovaa painetta niin, että välillä oltiin suoraan sanoen melkein kusessa. Selvittiin kuitenkin. Hyvä peli koko joukkueelta, sanoi Korhonen ottelun jälkeen.
Korhosen pelisilmä näkyi sunnuntaina kaikin puolin. Toisen jakson 60. minuutilla Korhonen avasi pitkällä heitolla laitaan ja vapautti Viljami Kumelan. Tarkka laukaus vei Kampparit 3-0-johtoon.
Akilles pääsi Santeri Laitisen kahdella osumalla maalin päähän.
Akilleksen toinen maali syntyi vähintään oudon vapaalyöntituomion seurauksena. Ottelu kuitenkin ratkesi heti perään jo yliajalla, kun Leevi Kukkasniemi laukoi kaukaa Joonatan Hämäläisen syötöstä Kampparien neljännen.
Leevi Kukkasniemi ja Simo Huotelin pysäyttivät Nappe Larssonin menon
Kampparivalmentaja Olli Manninen myönsi, että Akilleksen paine varsinkin ottelun lopussa oli kova, mutta ”joukkue oli valmiina uhrautumaan voiton eteen”.
-Lauantaina JPS-peli oli meiltä pehmyt esitys. Sovittiin, että unohdetaan tulos ja taistellaan.
-Niinkin laadukkaan joukkueen kuin Akilleksen kaataminen vaati meiltä rohkeutta pallon kanssa. Voitto oli meiltä ensimmäinen iso voitto tänä vuonna.
Voitto maistui, mutta Manninen arvosteli voimakkaasti ottelun tuomarilinjaa. Itse asiassa linjaa ei ollut ollenkaan.
-Sen myönsi myös tuomaristo ottelun jälkeen, mutta ei se meitä paljon lohduttanut. Linja oli hukassa sikäli, että se oli epäselvä. Ottelua se ei ratkaissut, mutta haittaa kaikkea pelaamista, kun ei tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei, kritisoi Manninen.
Kunnia Kamppareille, mutta sarjakolmoselta Akillekselta sunnuntainen peli oli todellinen alisuoritus.
-Ensimmäinen peli tauon jälkeen on aina vaikea, sitä tähdennettiinkin, mutta joukkue lähti puolivaloilla voittamaan Mikkeliin. Tuloksena oli intohimoton esitys ja tulos oli oikeudenmukainen, tuumi Akilles-valmentaja Juha Laitinen.
-Kampparien puolustus pelasi hyvää sumputusta ja me puskimme keskeltä läpi. Tosin myös maalivahti (Iivo Korhonen) oli hyvä. Torjunnat olivat oikea-aikaisia, emmekä päässeet kakkospaloihin kiinni.
Voitolla Kampparit ponnisti pois sarjataulukon jumbosijalta. Bandyliigan runkosarjaa jatketaan vielä kaksi ottelua.
Helmikuun alun viikonvaihteessa vastassa ovat JPS kotona ja WP35 vieraissa.
Otteluisäntä LähiTapiola Savo-Karjala palkitsi joukkueidensa parhaina pelaajina maalivahdit Iivo Korhosen ja Lukas Tallbergin. Palkinnot jakoi Jukka Leppänen ja Kamu-Kissa
Ottelua ennen Kampparit palkitsi viime viikonlopun MM-mitalistit. Vasemmalta P17-maailmanmestarit Jere Immonen, Paavo Tapio, Viljami Kumela, Simo Huotelin, Iivo Korhonen, Oskari Kokko, joukkueenjohtaja Joonas Immonen, Kasperi Kumela sekä päävalmentaja Tero Kumela. P19 MM-pronssimitaleista palkittiin Joonatan Hämäläinen ja Touko Tähtinen.
Lisäksi Simo Huotelin palkittiin samassa yhteydessä Etelä-Savon Vuoden Akatemiaurheilijana.
Kampparikapteeni Sami Mikkola veti henkeä kiivaan ottelun jälkeen ja tuumi, että taisteltiin. Tunnelmassa mukana ovat myös Annika Miettinen ja Mauno-koira
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat Jukka Laitinen













