Arkisto: Bandyliiga

eroakiireesta.fi OTTELURAPORTTI: Narukerälle pronssia, Kamppareiden sarjasijoitus neljäs

 

Pronssiottelu Narukerä-Kampparit 5-2 (4-2)

 

Pronssi lipui käsistä upeissa olosuhteissa pelatussa pronssiottelussa

 

Porin Narukerä oli Kamppareille liian vaikea vastustaja

 

Porin Narukerä oli sittenkin liian vaikea vastustaja kotikentällään Mikkelin Kamppareille.

Kampparit joutui taipumaan Bandyliigan pronssiottelussa perjantaina Porissa Narukerälle maalein 5-2 (4-2).

Kamppareille jäi siten tämän talven jääpalloilun pääsarjasta saaliiksi neljäs sija.

Kampparit tavoitteli tosissaan pronssia finaaliottelun luisuttua näpeistä Lappeenrannan Veiterän kanssa pelatuissa välierissä.

-Voi sanoa, että tulos oli pettymys. Uskoin todella, että saamme pronssia, tuumi ottelun jälkeen päävalmentaja Olli Manninen.

-Mutta tulosta on kunnioitettava. Paras peli Poria vastaan tämä meiltä oli, mutta olihan Narukerä hyvässä vedossa. Emme me huonolle hävinneet.

 

Huotelin ja Saukkonen poissa kokoonpanosta

 

Lähtö Porin pronssiotteluun oli Kamppareille hieman takamatkaa, sillä Kamppari-ikoni ja joukkueen kapteeni Kimmo Huotelin ei koronatoipilaana päässyt ottelumatkalle mukaan.

Poissa oli myös jalkavammaa potenut Topi Saukkonen. Näiden kahden puuttuminen näkyi Kampparien keskikentällä.

Kampparit sai otteluun kuitenkin hyvän alun. Joukkue meni johtoon jo kolmannella minuutilla Santeri Laitisen maalilla. Syötön antoi käsivammasta pelikuntoon toipunut Elmeri Hämäläinen.

Pori kuittasi viisi minuuttia myöhemmin. Maalin teki Joona Rajala, joka oli Kamppareille vaikea pideltävä. Rajala teki ensijaksolla kolme maalia Porille.

Narukerä meni 16. minuutilla johtoon kulmurista, joita Kampparit nimenomaan oli ennakkoon varonut.

Neljä minuuttia myöhemmin Tomi Hauska tasoitti ottelun Laitisen syötöstä.

Kampparit oli jälleen pelissä mukana, mutta jakson lopulla Narukerä kiilasi kahden maalin johdon taukonumeroiksi 4-2.

-Kerä oli ensi jaksolla juuri tuon verran parempi. Sen neljäs maali juuri ennen taukoa osui meille vaikeaan hetkeen, sanoo Manninen.

 

Kulmureita oli, ei kuitenkaan tulosta

 

Toinen jakso ehti vanheta runsaat kymmenen minuuttia, kun Pori lisäsi johtoaan tilanteeksi 5-2.

Tilanne ei vielä pelillisesti ennakoinut lopputulosta. Kampparit pelasi pallollisesti hyvin, mutta ei kuitenkaan saanut Porin etumatkaa kiinni.

Hyökkäyksiin ei saatu voimaa tarpeeksi. Peliä leimasi Huotelinin ja Saukkosen poissaolo. Pelinrakentaminen hyökkäyksiin jäi pitkälti Tomi Hauskan ja Aki Mannisen huoleksi.

Kamppari-valmennus otti 67. minuutilla aikalisän, mutta jatko ei johtanut maaleihin.

Kamppareilla oli 70. minuutin jälkeen kolmekin kulmaa ja useita laukauksia maalia kohden.  Tulostaululle ei kuitenkaan saatu merkintää.

 

”Joukkue antoi kaikkensa”

 

Narukerä lähti otteluun lievänä ennakkosuosikkina, sillä joukkueiden keskinäiset ottelut olivat kääntyneet enemmän porilaisten puolelle. Saldona oli yksi tasapeli ja kaksi Porin voittoa, toinen tosin merkityksettömässä pudotuspelivaiheessa.

-Pelasimme kauden nousujohteisesti. Emme me niin kaukana olleet nyt pronssiottelussakaan. Olen iloinen joukkueen ilmeestä, sillä se antoi kaikkensa kentällä.

-Se ei vain nyt riittänyt. Lähtökohtakin oli vaikea; viisi tuntia bussissa ja sitten pelaamaan vieraskentälle.

Porissa on vähintään yhtä hyvä jääpallobuumi kuin Mikkelissä. Viime vuonna Kampparit jäi mitalipelien ulkopuolelle. Nyt oteltiin pronssista, mutta pallo pyöri Narukerän suuntaan.

Jos Porissa Kamppari-leirissä oltiinkin perjantaina pettyneitä, neljäs sija tämän talven Bandyliigassa ei ole missään nimessä huono saavutus.

 

 

 

Joni laittaa hokkarit naulaan

 

Pronssiottelun alkulämmittelyssä vilisi kakkosia – kuvassa Maaranen – T.Hauska – J.Hauska

 

Porin ottelu tiesi samalla yhden pelaajauran päätöstä.

 

Joni Maaranen totesi sanomalehti Länsi-Savolle ottelun jälkeen, että aktiiviura on nyt tässä.

Takana on yli 550 Bandyliigan ottelua. Maaranen pohti lopettamista jo vuosi sitten, mutta jatkoi vielä kuluvan kauden.

Kampparit ja varmasti koko valtakunnan jääpalloa seuraava yhteisö kiittävät Jonia upeasta urasta ja hienoista hetkistä matkan varrella.

Seuratoiminnassa jääpallokoulun reksi tultanee näkemään jatkossakin!

 

 

 

Kamppari-ryhmä pelasi kauden parhaimman Narukerä-ottelunsa perjantaina, mutta porilaiset veivät kuitenkin Bandyliigan pronssimitalin,

 

Kampparit onnittelee Narukerää pronssimiteleista ja toivottaa Veiterälle ja Akillekselle vauhdikasta finaalia!

 

Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat Pihla Liukkonen

 

 

Kampparit pelaa Bandyliigan pronssiottelussa perjantaina Porissa.

09.03.2022 | Bandyliiga, Etusivu, Yleinen

 

eroakiireesta.fi ENNAKKO

 

Kamppareilla on perjantaina Porissa panoksena pronssimitali

 

Kampparit tähtää tosissaan Bandyliigan pronssimitaliin.

Taistelu finaalipaikasta Lappeenrannan Veiterää vastaan ei onnistunut, mutta päävalmentaja Olli Manninen sanoo, että Kamppareilla ei ole motivaatiovaikeuksia lähteä Narukerää vastaan Poriin pronssiotteluun perjantaina.

-Neljäs sija ei tyydyttäisi ollenkaan. Kyllä lähdetään voittoa hakemaan, sanoo Manninen.

 

Pronssi kiinnostaa, sanoo Olli Manninen

Kampparit on saanut vetää henkeä toista viikkoa Veiterä-otteluiden jälkeen ja valmistautua pronssiotteluun.

Narukerä sen sijaan kävi tiukan ottelusarjan Porvoon Akilleksen kanssa.

Jos Kamppareille oli pettymys jäädä ulos finaalista, sama henki on Narukerällä.

Manninen tietää, mitä on tulossa, sillä hän kävi katsomassa Porin ja Akilleksen viimeisen kohtaamisen Porvoossa.

-Pori oli lähellä finaalipaikkaa. Perjantain ottelua sävyttää se, miten Narukerä on saanut työstettyä tappionsa.

-Myös terveystilanne vaikuttaa otteluun molemmissa joukkueissa. Varmasti molemmat saavat jäälle iskukykyiset ryhmät.

Kamppareiden ja Narukerän keskinäiset ottelut ovat hienokseltaan kääntyneet Narukerän puolelle.

Kampparit ei ole voittanut porilaisia. Mikkelissä Hänskissä pelattiin tasan ja Porissa Narukerä voitti parin onnistuneen kulmamaalin ansiosta. Jatkosarjan ottelu, jonka voitti Pori, oli merkityksetön.

-Voi sanoa, että pronssipelissä Pori on ennakkosuosikki, mutta meillä on iskun paikka ja kaikki mahdollisuudet voittaa. Olen luottavaisella mielellä, laskee Manninen.

Muuan porilaisten tekeminen on erityistarkkailussa.

-Narukerän kulmat ovat pahoja. Meillä on hyvä ryntäys, mutta Porille ei saa antaa kulmureita. Se saattaa olla yksi tekijä, joka voi ratkaista ottelun, tuumii Manninen.

Bandyliigan pronssiottelu Narukerä-Kampparit, 11.3, Pori, klo 19.00.

 

Teksti ja kuvat: Kampparit/tiedotus

Perjantain pronssiotteluun lähtee fanibussi

PORIN FANIBUSSISSA ON VAPAITA PAIKKOJA!

Perjantaina Porissa pelattavaan Bandyliigan pronssiotteluun lähtee Mikkelistä fanibussi.

Bussissa on joitakin paikkoja vapaana – tiedustele paikkatilannetta ja varaa paikkasi Pihla Liukkoselta

pihlaliukkonen@gmail.com tai puhelimitse 045 6511991

Paikkoja on rajoitetusti, ole nopea!

  • Lähtö Mikkelin satamasta perjantaina 11.3. klo 12.30
  • Matkalla pysähdytään ruokailemaan (omalla kustannuksella)
  • Pronssiottelu käynnistyy klo 19.00
  • Paluumatka ottelun päätyttyä
  • Bussimatkan hinta arviolta 40-50 euroa/hlö
  • Pääsyliput otteluun 10€/5€ hlö

eroakiireesta.fi OTTELURAPORTTI Kampparit pronssiotteluun

 

Veiterä-Kampparit 11-6 (5-3)

 

 

Veiterä kuittasi kolmannenkin välierän

Kampparien takaa-ajo ei riittänyt, vaan Veiterä vei Bandyliigan kolmannessa välieräottelussa finaalipaikan keskiviikkona Lappeenrannassa.

Veiterä voitti iltaottelun varsinaisen maalintekokilpailun 11-6 (5-3).

-Harmittaa totta kai tappio. Kuusi tehtyä maalia oli hieno asia, mutta liikaa tuli omiin, sanoo päävalmentaja Olli Manninen.

Suurista numeroista huolimatta Kampparit oli koko ajan pelissä mukana, mutta niukasti lähes koko ajan takaa-ajajan asemassa.

Numerot eivät kerro koko ottelusta. Isoihin lukuihin ottelu päättyi toisen jakson lopun maalitehtailussa, kun Kampparit lähti aikalisän jälkeen kuittaamaan Veiterän johtoa.

Puolustuksen nostaminen ja hyökkäysvoittoinen ote antoi paikkoja myös Veiterälle, joka onnistui maalinteossa mikkeliläisiä paremmin.

Tulos merkitsee sitä, että Kampparit pelaa pronssiottelussa ja Veiterä finaalissa.

 

Tuomitsematta jäänyt kulmuri päästi Veiterän karkaamaan

Kamppareilla oli vielä tilaisuutensa ennen Veiterän kahdeksatta maalia toisen jakson 16. minuutilla.

Manninen arvostelee tuomarityöskentelyä. Kamppari-pelaajat odottivat kulmurituomiota. Tuomaristo ei tuominnut kulmaa, vaan peli jatkui, mikä johti Veiterän läpiajomaaliin.

-Siinä vaiheessa meillä oli tunne, että saadaan Veiterä kiinni. Vieraiden kahdeksas maali oli ottelun kulminaatio, tuumi Manninen.

Tappoista huolimatta Manninen antoi kehut omilleen.

-Hieno taistelupeli tämä oli pojilta. Paljon tapahtui hyviä asioita pallollisessa pelissä. Moneen kertaan olimme maalin päässä, mutta kaveri vain pääsi karkaamaan.

 

Avoin hyökkäyspeli toi maaleja

Veiterä lähti välieriin ja myös kolmanteen otteluun ennakkosuosikkina, mutta ei mitenkään mestaroinut joukkueiden kolmatta kohtaamista.

Muuten ottelu noudatti tuttua kaavaa. Veiterä pyrki pitämään vauhtia ja Kampparit puolestaan puolusti ja satsasi vastahyökkäyksiin.

Muuten ottelussa lätkittiin maaleja puolin ja toisin. Veiterä ehti ensijaksolla kahden maalin johtoon ennen Tomi Hauskan kavennusta. Syötön tarjoili Aki Manninen.

Veiterä lisäsi johtoa ja Kampparit kavensi 3-2-tilanteeksi, kun Tomi Hauska vapautti todella hienolla pystyavauksella Karo Liimataisen maalintekoon. Maali oli kuin jääpallon oppikirjasta syöttöineen ja Liimataisen huippuviimeistelyineen.

Seuraavaan pariin minuuttiin molemmat maalasivat. Ensin Veiterä teki 4-2 rankkarista, joka tuomittiin mailaanlyönnistä.

Heti perään Kimmo Huotelin poimi pallon Veiterän alakerran sekoilusta ja kavensi. Taukonumeroiksi 5-3 Veiterän Tuomas Liukkosen kaukaa tullut laukaus yllätti Lasse Korhosen.

Viisi minuuttia, neljä maalia

Jos viime lauantaina Hänninkentällä oli niukkamaalinen peli, nyt tehtiin maaleja.

Parhaimmillaan molemmat joukkueet maalasivat kahdesti viiden minuutin sisään.

Kampparit pääsi heti toisen jakson alussa maalin päähän Janne Hauskan osumalla.

Veiterä lisäsi johtoaan, mutta Janne Hauska iski heti perään Kampparien viidennen. Kaksi minuuttia myöhemmin Veiterä maalasi kulmurista ja pian uudelleen läpiajolla.

Olli Manninen otti jakson 34. minuutilla aikalisän, mutta pelin käynnistyttyä Veiterä teki yhdeksännen maalinsa.

Pari minuuttia myöhemmin Veiterän kymmenes maali toi ratkaisun makua, vaikka Topi Saukkonen vielä kavensi kulmurista. Loppu oli enää pelailua ja vihellyksen odottamista.

 

Janne Hauska oli Veiterälle vaikea pideltävä. Kaksi maalia toisen jakson alussa pitivät mustat vielä mukana kamppailussa voitosta.

Pronssiottelu vieraskentällä

Kamppareille keskiviikon tulos tietää pronssiottelua, sillä välieräsarja meni nyt poikki.

Pronssiottelun vastustaja on ratkaisematta, sillä Porvoon Akilles ja Porin Narukerä eivät ole vielä päättäneet välieräsarjaansa.

Joka tapauksessa Kamppareiden on pelattava pronssista vieraskentällä. Ottelupäivä on 11. maaliskuuta.

Manninen totesi medialle Lappeenrannassa, että vaikka finaaliottelu oli tavoitteena, myös pronssi kiinnostaa. Sitä ennen vedetään hieman henkeä.

-Ensin huilataan viikonloppu ja sitten mennään jäälle harjoituksiin valmistautumaan pronssiotteluun. Katsotaan mihin päin Suomea ajellaan, tuumi Manninen.

 

Pronssiottelusta ja joukkueen kuulumisista kerrotaan lähiaikoina!

 

Teksti: Kampparit/tiedotus kuvat: Jukka Laitinen