Arkisto: Bandyliiga
Kampparit viimeistelee runkosarjan perjantaina – Hänskiin tulee vastaan Akilles
Kampparien edustusjoukkue pelaa runkosarjakauden viimeisen ottelunsa perjantaina kotona Hänskissä iltaotteluna, kun vastaan saapuu Porvoon Akilles.
Kampparit on jo käytännössä voittanut runkosarjan. Ennen perjantain ottelua joukkueella on 24 pistettä.
Pahimmat uhkaajat JPS ja Porin Narukerä runkosarjan kärjessä yltävät korkeintaan tasapisteisiin, ja Kampparit on vahvemmilla seurojen keskinäisten ottelujen vuoksi.
Akilles-ottelu ei ole kuitenkaan mitenkään läpihuutojuttu.
-Ottelulla on merkitystä, sillä on hyvä saada pisteet tästä ottelusta. Runkosarjan pisteet jäävät voimaan ja ne lasketaan mukaan jatkossa, sanoo päävalmentaja Olli Manninen.
Runkosarjan lopullinen tilanne ratkeaa viikonvaihteessa, sillä Kampparien ja Akilleksen lisäksi ottelunsa on myös JPS:llä, Narukerällä ja Veiterällä.
Runkosarjan jälkeen alkaa ylempi jatkosarja, jossa neljä parasta pelaa yksinkertaisen sarjan keskenään jokainen jokaista vastaan.
Kampparien perjantain vastustaja Akilles on runkosarjassa viidentenä ja pisteissä kaukana Kamppareiden takana.
Silti erityisen helpoksi vastustajaksi Manninen ei Akillesta koe.
-Kyllä meidän on pelattava tosissaan. Akilles on hyvä joukkue, joka on saanut vahvistuksia ja jota täytyy kunnioittaa.
Kampparit hävisi keskinäisen ottelun Porvoossa.
-Akilles kykenee rokottamaan nopeasti. Porvoossa se nähtiin.
Manninen tuumii, että Akilles saadaan kuriin pelaamalla ensiksikin hyvää puolustuspeliä ja keskittymällä sitten huolelliseen pallolliseen peliin.
-Ei ole mitään sen kummempia kikkoja. Tärkeä on pitää oma pää puhtaansa. Pallollisella pelillä saamme kyllä maalintekopaikat luotua, sanoo Manninen.
Kampparit-Akilles alkaa Hänskissä perjantaina illalla klo 18.30 – TERVETULOA!
Liput ennakkoon:
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuva: Jukka Laitinen/arkisto
Hyvää peliä, mutta maalinteko kangerteli – Kampparit ei saanut vieraspisteitä Lappeenrannasta
Hyvää peliä, mutta maalinteko kangerteli – Kampparit ei saanut vieraspisteitä Lappeenrannasta
Olli Manninen: Molemmilta joukkueilta parasta Bandyliigaa koko kaudella
Kampparien ja Veiterän hienoista kohua herättänyt Bandyliigan siirto-ottelu päättyi tiistaina Lappeenrannassa Veiterän voittoon.
Kampparien päävalmentaja Olli Manninen ei ottelun jälkeen erityisemmin selitellyt tappiota.
Manninen oli oikeastaan jopa verrattain tyytyväinen joukkueensa peliin.
-Tulos oli nyt se mikä oli, mutta mielestäni Lappeenrannassa nähtiin parasta Bandyliigan jääpalloa tällä kaudella. Me pelasimme hyvin ja hyvin pelasi myös Veiterä. Tällä kertaa Veiterä oli parempi ja voitti.
Joukkueiden kohtaaminen piti olla viime vuoden lopulla, mutta erilaisten episodien jälkeen ottelua ei pelattu, vaan sille määrättiin uusi ottelupäivä.
Ottelusiirtoa Manninen ei sen enempää enää tiistaina spekuloinut.
-Ei sitä kannata dramatisoida. No ehkä Veiterä sai asetelmasta meitä enemmän virtaa, mietti Manninen.
Veiterä voitti ottelun 6-2 (3-1).
Kotijoukkue pääsi 28. minuutilla maalin johtoon ennen kuin Kampparit tasoitti. Janne Hauska tälläsi kulmurin sisään.
Veiterä sai rankkarin 39. minuutilla, kun Kampparivahti Lasse Korhonen pysäytti Veiterän läpiajon. Rankkari oli Mannisenkin mukaan kiistaton, ja Veiterä meni maalin johtoon.
Korhonen kuittasi rankkarimaalin toisella jaksolla torjumalla 72. minuutilla Veiterän rankkarin.
Veiterä ehti 4-1 -johtoasemaan ennen kuin Kampparien nuori Simo Huotelin onnistui kaventamaan.
Kampparimaalit jäivät siihen, mutta Veiterä onnistui vielä kahdesti.
Tehokkuus maalinteossa oli kahden joukkueen hyvässä peliesityksessä se, joka jätti pisteet Lappeenrantaan. Hyvänä kotijoukkueena tunnettu Veiterä käytti paikkansa paremmin.
-Veiterä tuli voimalla ja survoi maalit sisään. Ehkä annoimme vähän helppoja maaleja vastustajalle, tuumi Maninen.
-Me puolestamme emme vain saaneet palloa maaliin. Laukaukset jäivät piippuun.
Tappio tiistaina tiesi samalla sitä, että Kampparit menetti mahdollisuuden jääpallocupin loppuotteluun. Paikka meni Veiterälle.
Kamppareilla on runkosarjassa jäljellä enää yksi ottelu, joka pelataan perjantaina 27. tammikuuta Hänskissä iltaotteluna.
Tiistain jälkeen joukkueella on 24 pistettä. Uhkaajia ovat Narukerä ja JPS, joilla kummallakin on ottelut tulevana viikonvaihteena.
Kampparit on käytännössä voittanut runkosarjan. JPS ja Narukerä voivat päästä tasapisteisiin, mutta niiden ja Kampparien keskinäiset ottelut kääntyvät Mustien eduksi.
Manninen laskee, että Lappeenrannasta olisi tarvittu sarjapisteet mukaan jatko-otteluihin.
-Perjantaina on vain kaadettava Akilles. Se on tärkeä ottelu, sanoo Manninen.
Runkosarjan päätösottelu
Kampparit – Akilles
PERJANTAINA HÄNSKISSÄ KLO 18.30
Tervetuloa!
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen
Tiistain Veiterä-Kampparit suorana Solidportissa
Tiistaina 24.1.Lappeenrannassa pelattava siirretty Veiterä-Kampparit ottelu on nähtävissä suorana live-stream lähetyksenä Kamppareiden Solidsport-kanavalla. Ottelu alkaa kello 18.30
Lähetys on maksuton, mutta voit maksaa halutessasi vapaaehtoisen kuukausikannattajamaksun (6,90)
https://solidsport.com/mikkelin-kampparit-ry/games/g/tzuoikt6
Kampparit/tiedotus
Suomen P17- sekä P19-maajoukkueille hopeaa – Kampparit onnittelee!
Suomen P17- ja P19-maajoukkueet saavuttivat tänään Göteborgissa MM-hopeaa. Molemmat maajoukkueet taipuivat finaaleissaan Ruotsille.
Mikkelin Kampparit onnittelee lämpimästi kaikkia hopeamitalisteja, erityisesti P17-joukkueessa pelanneita Iivo Korhosta, Joonatan Hämäläistä, Simo Huotelinia, Jere Immosta sekä Viljami Kumelaa, sekä P19-maajoukkueen hopeamitalisteja Leevi Attenberg ja Aapo Pulkkinen!
Onnittelut Ruotsille molemmista maailmanmestaruuksista – Grattis Sverige!
Suomen Jääpalloliiton finaaliraportit:
Suomen P19-maajoukkue joutui taipumaan MM-finaalissa hurjan taistelun jälkeen
Kampparit/tiedotus
Sarjajohtaja Kampparit musertava Oulussa
Pitkä bussimatka ei painanut otteissa. Hyvä nippu kulmurimaaleja siivitti 11-2 -voittoon
Kamppareilla on erikoistilanteiden iskuvoimaa. Joukkue iski kulmurimaaleja Oulussa kaikkiaan viisi. Janne Hauska hoiti niistä kaksi. Santeri Laitisella oli jälleen kolmen maalin päivä.
OLS – Kampparit 2-11 (2-6), Oulu, Raksila
Oulun Luistinseura ei pysynyt Mikkelin Kampparien kyydissä kuin ensi jakson alun kymmenkunta minuuttia Bandyliigan ottelussa lauantaina Oulussa.
Kampparit takoi taululle vastaansanomattomat numerot ja voitti OLS:n 2-11 (2-6).
-Peli oli meidän hallussamme koko ajan. Hyvä peli meiltä. Ei ollut hätää missään vaiheessa, tuumi kakkosvalmentaja Alpo Kaartinen ottelun jälkeen.
Muuten Oulun ottelun asetelmat eivät olleet Kamppareille mitenkään helppoja. Joukkue lähti Mikkelistä aamukuudelta bussilla Ouluun, pelasi iltapäivällä pelin, voitti ja hyppäsi bussiin kotimatkalle.
-Tällaiset vieraspelit ovat joskus olleet vaikeitakin. On annettava tunnustus joukkueelle, että pojat olivat hereillä pitkän bussimatkan jälkeen, sanoi Kaartinen.
Kampparit aloitti ottelun ripeästi, sillä Kimmo Huotelin täräytti kulman maaliin jo ensi minuutilla.
Rasmus Kettunen lisäsi johtoa hetkeä myöhemmin. Sen jälkeen OLS sai kasattua kaksi tilannetta, joista molemmista se sai maalit puolionnekkailla tuuriosumilla.
-Emme olleet tarpeeksi huolellisia. Asiasta puhuttiin tauolla, ja toinen jakso oli sitten selkeästi meidän. Loppu parikymmentä minuuttia ei ollut enää kuin pelailua, sanoi Kaartinen.
Kampparit hallitsi pallollista peliä, mutta lauantaina joukkue näytti myös lyöntivoimaansa. Kampparit teki maaleista peräti viisi kulmalyönneistä.
Kulmurit iskivät Huotelin (0-1), Valtteri Hauska (2-4), Janne Hauska (2-5 ja 2-8) ja Kettunen (2-10).
Kaartinen oli erikoistilanteisiin tyytyväinen.
-Meillä on hyvä linja. Kun sattuu kohdalle niin kyllä soi.
Yksi erikoistilannemaali syntyi lisäksi, kun Santeri Laitinen löi rankkarin sisään (2-9).
Sen sijaan OLS töhri oman rankkarinsa siinä vaiheessa, kun Kampparit johti 2-4. Hukattuun rankkariin tyrehtyi samalla Oulun kiriyritys.
Kampparien maaleista Santeri Laitinen teki kolme, Janne Hauska ja Kettunen kumpikin kaksi. Ottelussa osuivat myös Tomi Hauska (2-3) ja Severi Noponen (2-11).
Voitolla OLS:sta Kampparit vahvisti asemiaan Bandyliigan kärjessä. Pisteitä on 24.
Porin Narukerä voitti lauantaina Veiterän, mutta on kolme pistettä Kamppareita jäljessä. Otteluita joukkueilla on saman verran.
Runkosarjassa Kamppareilla on vielä kaksi ottelua. Tiistaina ryhmä matkustaa Lappeenrantaan Veiterän vieraaksi pelaamaan kohua herättäneen rästiottelun. Runkosarja päättyy iltaotteluun Porvoon Akillesta vastaan perjantaina Mikkelissä Hänskissä.
Oulussa Kamppariryhmää johti Kaartinen, sillä päävalmentaja Olli Manninen on viikonvaihteen A-maajoukkueen mukana Ruotsin turnauksessa.
Kaartinen tuumii, että seuraavaksi valmistaudutaan Veiterän otteluun. Pitkiä aikoja ei jää palautumiseen Oulun reissulta.
-Alkava viikko on tiukka. Sunnuntaina on huilipäivä, maanantaina treenit ja tiistaina pelataan vieraissa. Kaksi viimeistä ottelua ovat tärkeitä, jotta saadaan hyvät asetelmat jatko-otteluihin.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen






