Arkisto: Bandyliiga
Veiterä terävämpi Lappeenrannan harjoitusottelussa
Veiterä – Kampparit 8-3 (3-2)
Kampparit matkasi tänään torstaina Lappeenrantaan viimeiseen harjoitusotteluunsa ennen ensi viikon perjantaina Mustien osalta Porvoossa käynnistyvää Bandyliigaa.
– Toivottavasti huono kenraali tietää hyvää ensi-iltaa, tuumi kampparivalmentaja Ola Manninen pelin jälkeen.
Kampparit sai tosin otteluun salama-alun, kun Santeri Laitinen vei Mustat johtoon vain parikymmenen sekunnin pelin. Veiterä osui melko nopeasti kolmesti karaten 3-1-johtoon, mutta juuri ennen taukoa Arttu Shekhovtsov kavensi taukonumeroiksi 3-2.
Toisen jakson alkuun Veiterä kasvatti johtonsa 4-2:een ja Kamppareiden huonoin jakso tunnin kohdalla missatun rankkarin jälkimainingeissa koitui kohtaloksi Veiterän karattua hetkessä 7-2 -johtoon. Loppua kohden Kampparit pääsi taas peliin paremmin mukaan, illan kolmannen kampparimaalin teki Iisakki Kaivola pelin viime hetkillä.
Kampparit oli tänään matkassa ilman Joonas Janhusta ja Kimmo Huotelinia.
– Tänään oltiin kyllä vaisuja. Totuttu energisyys puuttui, ei oltu terävänä, puolustettiin vähän lepsusti ja sorruttiin luvattoman helppoihin virheisiin. Nollataan tämä, tiedämme toki pystyvämme paljon parempaan. Sarjan käynnistymiseen on reilu viikko (perjantaina 17.11. Porvoossa) . Treenipelejä ei enää pelata. Toivottavasti päästäisiin treenaamaan hyvissä olosuhteissa.
Tulevana viikonloppuna huilataan ja vietetään Isänpäivää.
– Hyvää Isänpäivää kaikille ja joka suuntaan!, toivotteli Ola Manninen.
Teksti: Lauri Tikanoja
Olli-turnaus hienolla Kampparivoitolla käyntiin
Jyväskylän Olli-turnaus: JPS – Kampparit 3-6 (1-2)
Kampparit kohtasi Jyväskylän turnauksen avausottelussa JPS:n. Turnauksen avausottelu Jipsin ja Kamppareiden välillä päästiin pelaamaan loistavissa olosuhteissa.
Ottelun ensimmäinen jakso oli pelillisesti hiukan sekavaa peliä molemmilta mutta Kampparit pääsi 1-2 johtoasemassa tauolle toivuttuaan alun jyväskyläläisten johto-osumasta. Tänään hattutempun paukuttanut Iisakki Kaivola toi Mustat tasoihin Arttu Shekhovtsovin syötöstä ja Santeri Laitinen vei omansa 1-2 johtoon Kalle Lempisen esityöstä.
Toisella jaksolla samat miehet veivät maaleillaan Mustat jo 1-4 johtoon kunnes JPS:n Tuomas Rintala kavensi lukemat soolonsa päätteeksi 2-4:ään. Ottelun tehomies Ile Kaivola laukoi illan kolmannen maalinsa ja Kalle Lempinen vei lisäajalla Kampparit 2-6-johtoon. Rintalan viime hetken kavennus oli kosmetiikkaa, ja hieno voitto merkittiin Kamppareille tuloksella 3-6.
Kampparivalmentaja Ola Manninen kiitteli omiensa, ja varsinkin Kamppareiden nuorisokaartin energistä esitystä.
– Tänään oltiin hyvällä energialla liikkeellä. Ennakkoluulottomat ja hienosti tsemppaavat nuoret olivat mainiolla asenteella ja liikkeellä pelissä ja väkisinkin tuo energisyys tarttuu muuhunkin porukkaan! Pallollisessa pelaamisessa pystymme parantamaan tuntuvasti, se oli ajoittain vielä melko sekavaa. Siihen nähden, että kokoonpanostamme puuttui kolme tärkeää pelimiestä, Kimmo Huotelin, Jari Purovirta ja Joonas Janhunen, suoritukseen ja varsinkin lopputulokseen voi olla todella tyytyväinen. Oli hienoa päästä pelaamaan tänään ihan loistavissa olosuhteissa, Manninen iloitsi.
Kampparimaalit tänään: Iisakki kaivola 3, Santeri Laitinen 2 ja Kalle Lempinen
Kampparit pelaa turnauksen toisen ottelunsa Jyväskylän Viitaniemessä sunnuntaina kello 13.00 alkaen kohdaten WP35:n.
Teksti: Lauri Tikanoja
Kampparit LRK:ta parempi rankkareilla
Viikonlopun Suomen Cup-turnaus Oulussa päättyi Kamppareiden osalta rankkarikisavoittoon. Tasainen vääntö torniolaista kotimaiseen Bandyliigaan ”palaavaa” LRK:ta vastaan oli tasainen ja vähämaalinen ottelu.
LRK – Kampparit 2-2 (1-1). Voitto rankkarikisassa Kamppareille (1-2).
Kampparit meni ottelun alussa Ese Liukkosen maalilla johtoon, kunnes vähän ennen taukojohtoa kokenut Antti Ekman toi LRK:n tasoihin.
Toisella jaksolla kymmenisen minuuttia ennen peliajan loppua toinen kokenut torniolaistähti Pekka Hiltunen vei torniolaiset 2-1 johtoon, mutta kuten useamman kerran ennenkin, Kalle Lempinen toi Mustat vaparimaalillaan tasoihin nelisen minuuttia ennen päätösvihellystä.
Loppuminuutit pelattiin ilman osumia ja voittaja ratkottiin rankkareilla. Torniolaisten ainoa onnistuja rankkikisassa oli takavuosina Kamppareissakin pelannut Jussi Hyry. Kamppareista onnistuivat Kalle Lempinen ja Iisakki Kaivola, ja Kampparit korjasi näin hienon rankkarivoiton!
Kamppareiden sijoitus turnauksen A-lohkossa oli toinen. Uudenvuodenaattona Lappeenrannassa pelattavaan Cup-finaaliin selviytyivät Veiterä ja JPS. Onnittelut lohkovoitoillaan finaaliin selvinneille joukkueille!
Oulun turnaus osoitti Kamppareiden kauteen valmistautumisen olevan hyvällä mallilla ja nuorten pelaajien joukkueeseen sisäänajon olevan jopa yllättävän hyvässä vaiheessa. Hienosti tsempannut joukkue haki turnauksen neljästä pelistä kolme voittoa ja taisteli upeasti myös maalin tappioon päättyneessä Veiterä-ottelussa.
Bandyliiga käynnistyy Kamppareiden osalta perjantaina 17.11. Porvoossa Akilleksen vieraana. Ensimmäinen kotiottelu pelataan Hänskissä keskiviikkona 22.11. kello 18.30 kun Mustien vieraaksi saapuu Veiterä Lappeenrannasta.
Hänskin osalta tilanne näyttää vielä tänään sunnuntaina melko masentavalta. Kun monella Bandypaikkakunnalla kentät alkavat olla luistelukunnossa, Mikkelissä kentän pintakerroksia on viikon mittaan toki kasteltu muutoinkin kuin luonnon toimesta, mutta Hänski loistaa vielä virheänä… Toivottavasti alkuviikon pakkasten myötä kentällä alkaa tapahtua.
Teksti: Lauri Tikanoja
Veiterä niukasti parempi Oulun lumisateessa
Oulussa pelattavan Suomen Cup’in iltaottelua Kampparit – Veiterä sotki koko ottelun jatkunut lumisade.
Kampparit – Veiterä 0-1 (0-0).
Peli oli pitkälti pitkän pallon lyömistä, lumisen kentän takia jäätä pitkin ei juurikaan pystytty pelaamaan.
Tasaisessa väännössä Kamppareille sattui yksi nukahdus toisen jakson alkupuolella ja Veiterän Ere Verhelä päästettiin karkuun ja maalintekoon – 0-1-osuma jäi lopulta ottelun lopputulokseksi.
Kampparit oli pelissä hyvin mukana ja Mustillakin oli ottelussa paikkansa, mutta Veiterä oli ilmapallojen katkomisessa ja alas ottamisessa koko pelin ajan varma ja Kamppareita ei päästetty kovin montaa kertaa hyville tekopaikoille.
Kampparit pelaa Cup-turnauksen viimeisen ottelunsa huomenna saaden vastaansa torniolaisen bandyliigatulokkaan LRK:n (Länsi-Rajan Konkarit). Ottelu alkaa sunnuntaina klo 16.20.
Teksti: Lauri Tikanoja
Kampparit kukisti WP35:n Suomen Cupissa
Kampparit Cup’issa selvään voittoon varkautelaisista.
Kampparit – WP35 6-2 (3-2)
Lauantain aamuottelu Oulussa alkoi mikkeliläisittäin karmealla tavalla. Paremmin unihiekat silmistään karkottanut WP takoi pelin alkuhetkillä taululle 0-2-numerot, eikä peliä oltu pelattu kuin kolmisen minuuttia.
Kampparit pääsi pian peliin mukaan Santeri Laitinen ja Kalle Lempinen toivat Mustat tasanumeroihin ennen kuin peliä oli pelattu 7 minuuttia. Ottelun hahmoksi noussut Artem Shekhovtsov vei ennen taukovihellystä Kampparit 3-2 johtoon ja sama mies oli asialla heti toisen jakson ensi hetkillä vieden Mustat 4-2 johtoon.
Toinen jakso oli muutoinkin selvästi Kamppareiden. Esko Liukkonen onnistui maalinteossa kerran ja ”Arttu” Shekhovtsov viimeisteli hienon hattutemppunsa ja Mustien 6-2 voiton.
– Vastustaja oli alussa paremmin hereillä eikä oikein oltu tuhruisessa kelissä valmiita peliin, mutta kun ekan kympin jälkeen saatiin oma peli kasaan, homma hoitui melko hyvin. Toisella jaksolla oli paikkoja ratkaista peli jo aikaisemmin ja tehdä isommatkin numerot taululle, mutta hyvä näinkin, kampparivalmentaja Antero Levänen tuumi pelin jälkeen.
Kamppareiden pistemiehet WP-ottelussa: Artem Shekhovtsov 3+1, Esko Liukkonen 1+1, Kalle Lempinen 1+1, Santeri Laitinen 1+1, Kasperi Hirvonen 0+3
Seuraavassa pelissään illalla kello 19.00 alkaen joutuu Kampparit tuntuvasti kovempaan kyytiin kun vastaan asettuu kovassa vedossa olevan Veiterä.
Teksti: Lauri Tikanoja

