Arkisto: Etusivu

Mikkelin koululaisturnaus jatkui 5.-6. luokkien sarjoilla

14.03.2018 | Etusivu, Juniorit, Yleinen

Hänskissä pelatun Mikkelin alakoulujen koululaisturnauksen 5.-6. luokkalaisten sarjat ratkottiin tänään. Eilisen vesi- ja räntäsateen sijaan tänään päästiin pelaamaan pikkupakkasessa.

Poikien sarjan voittajaksi pelasi Sairila (kuvassa). Hopealle taisteli Peitsari ja pronssimitalit sai Lähemäki.

Tyttöjen mestariksi pelasi Anttola (kuvassa), hopeaa sai Urpola ja pronssia Lähemäki.

Kampparit kiittää yhteistyökumppaneitaan Suur-Savon Osuuspankki ja Liikkuva Mikkeli.

Kiitokset myös kaikille upeaan turnaukseen osallistuneille sekä koulujen henkilöstölle upeasta yhteistyöstä!

Mikkelin Kampparit

Mikkelin koululaisturnaus käynnissä – 44 joukkuetta, noin 500 pelaajaa!

13.03.2018 | Etusivu, Juniorit, Yleinen

Kuvassa 3.-4. luokkalaisten poikien voittajajoukkue – Rantakylän koulu.

Kampparit järjestää joka talvi Mikkelin kouluille jääpalloturnauksen,  jonka suosio säilyy vuosi vuodelta. Turnaukseen osallistuu tänä vuonna 44 joukkuetta, eli peräti 500 innokasta pelaajaa.

Tämänvuotinen kaksipäiväinen turnaus aloitettiin tänään 3.-4.-luokkien tyttöjen ja poikien sarjoilla. Huolimatta sateisesta säästä, täytti Hänskin iloiset kiljahdukset ja kentällä nähtiin vauhdikasta peliä, upeita onnistumisia ja joukkueiden mainiota yhteishenkeä.

Vaikka turnauksessa ratkotaan joukkueiden keskinäistä paremmuutta, näkyy kentällä hyvin vähän  pettyneitä ilmeitä. Suorituksista ja yhteisistä onnistumisista osataan ottaa ilo irti, vaikka tulokset eivät palkintopyttyjä tai mitaleja toisikaan!

Turnauksen ensimmäisen päivän mitalistit:

Tytöt 3.-4. luokat

1. Päämajakoulu 2. Ristiina 3. Urpola

Pojat 3.-4. luokat

1. Rantakylä 2. Lähemäki 3. Urpola

Turnaus jatkuu huomenna keskiviikkona 5.-6. luokkien tyttöjen ja poikien sarjoissa.

Hänskin kioski palvelee – TERVETULOA!

Kampparit P17 otti SM-kullan!

SM-finaali P17, Hänskissä  Kampparit – HIFK 3-1 (2-0).

Kampparit P17 kesti paineet ja kukisti HIFK:n ikäluokan SM-finaalissa. Jos Kampparit kaatoi eilisessä välierässä jopa helpohkosti Akilleksen, joutui Kampparit taistelemaan tämän päivän voiton eteen monin kerroin.

Kampparit puolusti koko ottelun tiiviisti pyrkien pitämään joukkueen pallon alla ja iskemään vastaan. Totutun fyysisesti pelannut IFK puski huonolla tuloksella Mustien sumppuun ja Kampparit teki tarvittavat maalit.

Ensimmäisen Kampparimaaleista vastasivat Eetu Pulkkinen ja Karo Liimatainen, molemmat Aki Mannisen syötöistä. Toisen jakson alussa ustien päivän tehomies Aki Manninen tälläsi kulmalyönnin vastustamattomasti oikeaan yläkulmaan ja Kamppareiden johto oli jo 3-0.

HIFK kavensi reilun tunnin kohdalla kulmasta, mutta lähemmäs punapaidat eivät päässeet. Kampparit keskittyi loppuajan puolustamaan tiiviisti ja huikea Lasse Korhonen Mustien maalissa pani parastaan. Lukuisat IFK:n yritykset törmäsivät Kampparipuolustuksen ja Mustien parhaana palkittu Lasse teki maalissa teki koko joukon huikeita pelastuksia.

HIFK:n parhaana palkittiin hurjan määrän töitä tehnyt, mutta hyökkäyksissä vähän yksinäiseksi jäänyt Leevi Laitinen.

Kampparivalmentaja Jukka ”Yyki” Pulkkinen nieleskeli ottelun jälkeen helpottuneena kehuen ryhmäänsä komeasta taistelusta ja hienosta voitosta. ”Onnistuttiin tänään puolustuspelissä hienosti ja koko joukkue teki loistavaa työtä, HIFK on ollut aina meille todella hankala vastustaja, mutta tänään onnistuttiin tärkeissä paikoissa – kiitos pelaajat!”

Päivän P17-joukkueen päivän puolustusvoitto ja sen tuoma Suomen mestaruus oli upea päätös Kampparien huikealla kaudelle! Seura saavutti ennätyksellisen upean mitalisaaliin; naisten SM-pronssi, miesten eilinen hieno Bandyliigan hopea, ja peräti kolme SM-kultaa: P11, P15 ja P17! Lisäksi P21 oli nuorten Bandyliigan nelonen ja P13-lopputurnauksissa saavutettiin tänään 7. sija (P13/musta) ja haastajaturnauksen voitto (P13/valkoinen).

Kausi on ollut hieno ja seuran tulevaisuus näyttää todella valoisalta!

Kampparit onnittelee koko P17-joukkuetta upeata mestaruudesta!

Teksti: Lauri Tikanoja
Kuva: Mari Ukkonen

P17 SM-mitalit ratkotaan viikonloppuna Hänskissä!

08.03.2018 | Etusivu, Juniorit, Yleinen

Kampparit P17 sai SM-runkosarjan voittajana mieluisan tehtävän järjestää mitaliottelut kotikentällä Hänskissä tulevana viikonloppuna 10.-11.3.

Välierät

Lauantaina 10.3.

kello 12.00  KAMPPARIT – AKILLES (Porvoo)

kello 14.30 HIFK (Helsinki) – NARUKERÄ (Pori)

Mitalipelit

Sunnuntaina 11.3.

kello 12.00 PRONSSIOTTELU

kello 15.00 FINAALI

Otteluihin on vapaa pääsy – kioski palvelee.

Tervetuloa!

Joukkueen kapteenin, Topi Saukkosen ja valmentaja Jukka ”Yyki” Pulkkisen mietteitä tulevasta viikonlopusta alla.

Haastattelija pahoittelee unohdustaan – myös Kampparit P21 pelasi jälleen mitaleista, mutta Akilles oli pronssiottelussa vahvempi ja Mustien sijoitus oli 4.

 

P15 musta uusi Suomen mestaruuden

Puolustava Suomen mestari Kampparit P15 musta teki sen mitä siltä odotettiin, ja lopputurnauksen päätteeksi se pääsi juhlimaan jääpallon P15 Suomen mestaruutta runsaslukuisen kotiyleisön edessä Hänskissä sunnuntaina 4.3.2018.

Kampparit mustan taival P15 SM-lopputurnauksessa oli vakuuttava. Alkusarjan lohkossa joukkue pelasi Akillesta, Narukerää, LRK:ta ja Botnia sinistä vastaan.

Ensimmäisessä ottelussa Akilles kaatui 12-0 (4-0), vaikka Mustan peli olikin alkuun hieman kohmeessa -24 asteen pakkasessa. Pelin edetessä kotijoukkueen otteet paranivat ja oma peli oli joukkueena yhtenäisempää. Perjantain toisessa ottelussa vastassa oli Narukerä, joka taisteli melko hyvin, mutta Kampparit mustan leveä pelaajamateriaali ja luisteluvoima käänsi pelin mikkeliläisille. Ottelu Mustalle 11-2 (5-1).

Kampparit mustan leveä pelaajamateriaali ja luisteluvoima käänsi alkulohkon pelin Narukerää vastaan mikkeliläisille. (Kuva Anni Väisänen)

– Ennen peliä painotettiin hyvää syöttöpeliä ja koko joukkueen puolustuspeliä – näissä onnistuttiin nyt melko hyvin. Tiedettiin, että kun ollaan kärsivällisiä, niin paikkoja tulee varmasti. Koko joukkueelta vahva peli ja jokaisella oli hyvä taistelutahto, kiitteli Kampparit mustan valmentaja Lasse Pulkkinen.

Kampparit musta lähti lauantaiaamun LRK-otteluun hyvin latautuneena ja se näkyikin heti pelin alkuhetkistä lähtien. Vastustaja pidettiin pois maalipaikoilta koko joukkueen hyvän puolustuspelaamisen ansiosta. Toisella puoliajalla Kampparit musta pystyi jo vähän säästelemään ja lepuuttamaan isoimmalla kuormalla olleita pelaajia. Ottelu Mustalle 7-0 (4-0).

Kampparit musta esitti alkulohkon parasta joukkuepeliään ottelussa LRK:ta vastaan. (Kuva: Anni Väisänen)

– Tämä LRK peli oli aiempaan kahteen otteluun verrattuna parasta jääpalloa meiltä. Mentiin kovaa kaksinkamppailuihin ja pallo liikkui hyvin, minkä johdosta saatiin tehtyä useita oikeaoppisia hyökkäyksiä ja pari hienoa maalia. Kokonaisuudessaan hyvä esitys meiltä, iloitsi Pulkkinen.

Lauantain toisessa ottelussa tiedettiin vastuksen kovenevan huomattavasti. Panoksena oli lohkovoitto ja suora välieräpaikka, kun vastaan asettui myös alkulohkon aiemmat ottelunsa voittanut Botnia sininen. Kampparit musta oli valmistautunut otteluun hyvin, mutta ei saanut kiinni omasta hyvästä joukkuepelaamisesta. Pelin alku oli melko hyvää peliä Mustalta, mutta ottelun edetessä osa pelaajista sortui liikaa yksin kuljetteluun.

– Peli oli hieman sekavaa ja eikä me laitettu palloa tarpeeksi ajoissa töihin. Joukkuepelaaminen unohtui aika-ajoin, eikä syöttöjä tullut. Hyvä taistelu kuitenkin joukkueelta ja vaikka lopussa iskikin vähän väsy, ensimmäisellä puoliajalla hankittu 3-2 johto kesti loppuun asti, joten tie mitalipeleihin oli selvä. Mikäli kirkkaimmasta mitalista halutaan taistella, välierissä meidän pitää palata normaalille joukkuepelaamisen tasolle, totesi Pulkkinen ottelun jälkeen.

Lohkovoitolla suoraan välieriin

Välierässä kaatui JPS. Kampparit mustan joukkuepeli toimi ja hyökkäyspeli oli monipuolista. (Kuva Anni Väisänen)

Sunnuntain välierässä vastaan asettui puolivälieristä vauhtia hakenut JPS, jolle Kampparit musta kärsi kauden ainoan tappionsa Hänskissä pelatussa SM-alkusarjan ottelussa tammikuussa. Välierässä Musta puolusti kurinalaisesti koko joukkueella ja JPS:n kärkimiehet saatiin eliminoitua. Mikkeliläisten oma hyökkäyspeli oli monipuolista ja palloa maltettiin syötellä hyvin. Omat maalipaikatkin hyödynnettiin tehokkaasti. Kampparit musta otti turnauksen parhaalla joukkuepelillään välierävoiton lukemin 8-2 (6-1) ja eteni puhtaalla pelillä finaaliin.

Finaali viime vuoden toisinto

Alkukankeuden jälkeen Kampparit P15 musta sai oman pelinsä kasaan ja tulosta syntyi. (Kuva Hamid Al-Sammarraee)

Loppuottelussa vastaan asettui jälleen Botnia sininen, joka hyödynsi mikkeliläisten keskialueen pallonmenetykset ottelun alussa ja teki kaksi maalia, mutta aikalisän jälkeen Kampparit musta sai oman pelinsä kasaan ja tulosta syntyi. Pelaajat saivat hyvän hengen päälle ja onnistumisten kautta peli alkoi kääntyä kotijoukkueelle. Tauolle mentiin lukemissa 3-2.

– Alku oli huonoa. Aikalisällä rauhoitettiin pelaajia ja sovittiin, että pistetään pallo liikkeelle ja jauhetaan omaa peliä. Tehdään sovittuja juttuja – sitä mitä osataan, eikä pusketa keskustaan. Toinen puoliaika oli jo parempaa tekemistä ja peli oli hyvin hallussa. Palattiin perusasioiden äärelle: syötä ajoissa ja puolusta aktiivisesti, kertasi valmentaja Pulkkinen voiton avaimia.

P15 Suomen mestaruuspokaali pysyy Mikkelissä (Kuva Hamid Al-Sammarraee)

Ottelun loppu oli kotijoukkueen uhrautuvaa taistelua ja Kampparit musta uusi Suomen mestaruuden kotiyleisön äänekkään kannustuksen siivittämänä 6-3 (3-2). Mitalikolmikko pysyi samana kuin viime kaudella Botnia sinisen ottaessa SM-hopeaa ja JPS viedessä SM-pronssit tiukan taistelun jälkeen rangaistuslaukauskilpailussa.

Kampparien nuorempi joukkue, P15 SM-sarjassa ensimmäistä kautta pelaava Kampparit P15 valkoinen, pelasi turnauksessa nousujohteisesti ja hyvällä asenteella. Joukkueen sijoitus P15 sarjassa oli 10. (Kuva: Anni Väisänen)

P15 SM-lopputurnaus päästiin pelaamaan erinomaisissa talviolosuhteissa. Aamuisin ja iltaisin piteli rapsakkaa pakkasta ja päivisin nautittiin auringonpaisteesta. Kampparien kioski ja grilli palvelivat koko turnauksen ajan. Hänskissä riitti katsojia ja tunnelma oli kuin Bandyliigan otteluissa konsanaan.

P15 SM-lopputurnauksen ottelujen tulokset ja SM-sarjan sijoitukset löytyvät turnauksen otteluohjelmasta. Videoidut jatko-ottelut katsottavissa Kampparien Youtube-kanavalla. P15 SM-lopputurnaus Facebookissa ja Instagramissa.

Mikkelin Kampparit kiittää kaikkia SM-sarjaan ja lopputurnaukseen osallistuneita joukkueita, runsaslukuista yleisöä, Mikkelin erotuomarikerhoa, talkoolaisia, Mikkelin kaupungin liikuntapalvelujen kentänhoitohenkilökuntaa, paikallisia median edustajia sekä yhteistyökumppaneita. Ilman teitä lopputurnausta ei oltaisi saatu pelattua onnistuneesti!

Teksti: Mari Ukkonen
Kuvat: Anni Väisänen ja kuva Hamid Al-Sammarraee