Arkisto: Etusivu
3.-4.-luokkalaisten jääpalloturnaus pelattiin tiistaina 12.3.
Tiistaina 12.3 pelattiin 3.-4.-luokkalaisten jääpalloturnaus Hänskissä. Turnaukseen osallistui 11 tyttöjen joukkuetta ja 13 poikien joukkuetta 14 eri koulusta.
Tyttöjen mestaruuden voitti Lähemäen koulun 2. joukkue ja poikien mestaruuden Päämajakoulu.
Poikien tulokset:
3-4 luokkien tulokset 2019, pojat
Tyttöjen tulokset:
3-4 luokkien tulokset 2019, tytöt
Tyttöjen mestaruusjoukkue – Lähemäen koululun 2. joukkue:
Poikien mestaruusjoukkue – Päämajakoulu:
Perinteinen OP:n isännöimä koululaisjääpalloturnaus Hänskissä 12.-13. maaliskuuta!
Mikkelin Kampparit ja Suur-Savon Osuuspankki järjestävät yhteistyössä ison koululaisturnauksen
Mikkelin Kampparit ja Suur-Savon Osuuspankki jatkavat monivuotista yhteistyötä jääpalloturnauksen tiimoilta. Mikkelin Hänskissä nähdään 12.-13. maaliskuuta 23. perättäinen koululaisjääpalloturnaus. Mukana on 47 joukkuetta 14 eri Mikkelin alueen koulusta. Sarjat ovat 3-4-luokkalaisille ja 5-6-luokkalaisille tytöille ja pojille. Kimmo Huotelin Kamppareista toteaa, että ilmoittautuneiden joukkueiden määrä on kasvanut monta vuotta ja tänä vuonna tehtiin jälleen uusi ennätys. Tapahtuma on yksi suurimmista Suomessa järjestetyistä jääpallotapahtumista
Suur-Savon Osuuspankin markkinointipäällikkö Tarja Wasenius kiittelee Kamppareita hyvästä yhteistyöstä: ”Pankin yhteiskuntavastuu tarkoittaa alueellisena toimijana vahvaa roolia. Meidän painopisteessä on entistä tiiviimmin toimialueemme lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukeminen. Mahtavaa olla mukana tässä perinteikkäässä jääpalloturnauksessa!”
Tervetuloa seuraamaan pelejä tiistaina 12.3. ja keskiviikkona 13.3. klo 9.00 alkaen Hänskin tekojäälle!
P17 SM-mitalipelit Hänskissä – Kampparit pelaa finaalissa
Kampparit P17 voitti SM-runkosarjan häviämättä otteluakaan ansaiten suoran välieräpaikan ja SM-loppupelien järjestämisoikeuden. Runkosarjaksi toiseksi tullut JPS eteni myös suoraan välieriin Botnian ja OLS:n hakiessa vauhtia puolivälieristä. Lauantaina 2.3. pelattiin välierät Kampparit – Botnia sekä JPS – OLS.
Lauantain Kampparit – Botnia välierä pelattiin ajoittain sakeassakin lumipyryssä. Kampparit eteni 4-1 (2-0) voitolla finaaliin, joka puolustavalla mestarilla on ollut tavoitteena koko kauden.
Länsi-Savon uutinen Kampparien välierästä.
Peliin Kampparit lähti hyvin latautuneena ja hyvällä asenteella. Joukkueessa oli hyvä tunnelma ja jo ennen peliä oli sovuttu ettei huono keli saa vaikuttaa peli-ilmeeseen. Ensimmäistä puolikasta sotki sankka lumisade, eikä Kapparit päässyt hyödyntämään luisteluvoimaansa, kun palloa ei päässyt kuljettamaan käytännössä lainkaan.
– Yritettiin kuskata palloa aika ajoin liikaakin lumen peittämällä jäällä. Olisi pitänyt pelata selkeämmin ja nöyremmin pitkää palloa. Onneksi Akin kaksi kaukolaukausta upposi sisään ja vapautti vähän peliä. Botnian ainoat paikat tuli lähinnä maalinedushässäköistä ja parista nostopallosta, Kampparien valmentaja Lasse ”Lastu” Pulkkinen pohti ottelun jälkeen.
Joukkue lähti toiselle jaksolle tiiviisti puolustaen ja voitontahtoisena. Sää onneksi selkeni ja jäätä pitkin pystyi aluksi pelaamaan, mutta syötöt hieman unohtui. Jakson lopulla sankka lumisade alkoi uudelleen.
– Intoa taisi toisinaan olla enemmän kuin järkeä, mutta Aapon ja Eetun maalit sitten loppujen lopuksi paketoi pelin. Ville ja Topi olivat alakerran onnistujat. Koko joukkue taisteli hyvällä asenteella. Oikeastaan ainoana miinuksena Akin loukkaantuminen. Tällä kertaa keli hivenen sotki peliä, mutta pääasia että saimme tarvittavat maalit ja pääsemme tappelemaan jälleen kullasta, Pulkkinen iloitsi.
Runkosarjassa Kampparien jälkeen toiseksi sijoittunut JPS voitti oman välieränsä OLS:ia vastaan selvin 10-1 (6-1) lukemin ja eteni odotetusti Kampparien vastustajaksi finaaliin.
Pronssiottelu su 3.3. kello 10.00 Botnia – OLS
SM-finaali su 3.3. kello 12.30 Kampparit – JPS
Otteluihin vapaa pääsy. Kampparikioski palvelee.
Teksti ja kuvat: Mari Ukkonen
Kampparit P21 komeasti SM-hopealle!
Nuorten Bandyliigakausi huipentui sunnuntaina pelattuihin finaaliin ja pronssiotteluun.
Pronssimitalit meni Porvooseen Akilleksen kukistettua Botnian ja HIFK:n yhdistelmäjoukkueen.
JPS ja Kampparit pelasivat kirkkaammista mitaleista Jyväskylän Viitaniemessä. Ennakkosuosikki ja runkosarjankin nimiinsä vienyt JPS piti pintansa ja kukisti Kampparit numeroin 5-1 (2-0). SM-kulta Jyväskylään ja hopeaa Mikkeliin.
Kamppareiden P21, SM-hopeamitalistit
Terävämpänä ja tehokkaampana JiPSi ansaitsi voittonsa – onnittelut mestareille!
Kamppariluotsi Topi Rytkönen myönsi vastustajan olleen vielä tällä kertaa parempi: ”Tämä oli meidän nuorelta joukkueelta maksimisuoritus, JPS oli tänään parempi. Joukkueemme tulevaisuus on kuitenkin hyvä, suurin osa pelaajista on P17-ikäisiä.
Kampparit ylpeänä onnittelee Topia ja koko upeaa P21-joukkuetta!
Teksti: Lauri Tikanoja
Kampparit P21 SM-finaaliin!
P21 välierä: Kampparit – Akilles 3-2 ja (0-2, 2-0)
Runsaslukuinen yleisö pääsi nauttimaan huikeasta trilleristä Hänskissä, kun Kampparit P21 raivasi tiensä nuorten bandyliigan finaaliin! Tiukka ottelu päättyi vasta jatkoajan lopulla Kamppareiden eduksi.
Ensimmäinen jakso pelattiin hienoisella Akilleksen hallinnalla Kampparien joutuessa puolustuskannalle. Vieraat menivätkin kahdella kulmamaalilla johtoon. Isäntien otteissa näkyi hieman jännitystä, joka esiintyi helppoina pallonmenetyksinä ja huonoina syöttöinä.
Toisella jaksolla pienen myötätuulen siivittämänä Kampparit vyöryi kohti Akilleksen päätyä saaden lopulta kaksi pikamaalia hyvin pelanneen Isak Skogin ohi. Vieraat saivat vielä pari hyvää tilannetta, mutta viimeisenä lukkona Mustien maalilla torjunut Jere Korhonen otti jälleen loistotorjuntoja pitäen lukemat tasoissa.
Jatkoaika pelattiin 2 x 10 minuutin jaksoina äkkikuolemaperiaatteella eli seuraava maali ratkaisee ja jos tulosta ei synny, ammuttaisiin rangaistuslyönnit. Toista jatkoaikaa oli pelattu noin 7 minuuttia, kun Karo Liimatainen kihautti maalinedusta kahinasta pallon pömpeliin ja Kampparit monen vuoden tauon jälkeen Nuorten Bandyliigan eli P21-juniorien SM-finaaliin!
Kiitos Akillekselle tiukasta ja reilusta pelistä!
Kampparien maalintekijät: Karo Liimatainen 2, Ville Hokkanen 1
SM-finaali JPS – Kampparit pelataan Jyväskylässä sunnuntaina 24.2 kello 15.00 alkaen!
Teksti: Topi Rytkönen







