Arkisto: Bandyliiga

Sami Mikkola, Ville Särkkä ja Eetu Sviili jatkavat Kamppareissa. Iisakki Kaivola siirtyy Akillekseen.

22.04.2021 | Bandyliiga, Etusivu, Yleinen

Viime kaudella Kamppareiden parhaana pelaajana palkittu Sami Mikkola (26 v) jatkaa Kamppareissa kaksivuotisella sopimuksella. Myös Ville Särkkä (21 v) jatkaa Kamppareissa kaksivuotisella sopimuksella, sopimus on mallia 1 + 1. Maalivahti Eetu Sviili (29 v) on päättänyt käyttää option sopimuksesta ja näin ollen jatkaa Kamppareissa ainakin seuraavat kaksi kautta.

Sami Mikkola on pelannut Kamppareissa 5 kautta, 115 ottelua ja tehnyt niissä 2 maalia.

 

 

 

 

Ville Särkkä on Kamppareiden kasvatti, joka vietti vuoden lukiossa Ruotsissa. Ville on pelannut bandyliigaa Kamppareissa 4 kautta, 42 ottelua ja tehnyt niissä 6 maalia.

 

 

 

Eetu Sviili on myös Kamppareiden kasvatti. Takana on 11 kautta bandyliigaa ja 2 kautta Ruotsissa. Otteluita Kamppareissa on kertynyt 162.

 

 

 

Uusien sopimuksien myötä Kamppareilla on koossa 10 sopimuspelaajaa kaudelle 2021–2022. Viime kauden joukkueesta on varmuudella pois Iisakki Kaivola, joka siirtyy Porvoon Akillekseen. Kampparit kiittää Iisakkia kuluneista vuosista ja toivottaa lykkyä uusiin haasteisiin!

Kamppareiden joukkue aloitti tulevan kauden harjoitukset uusien valmentajien Olli Mannisen ja Tuula Penttisen johdolla 5. huhtikuuta. Harjoitusrinkiin kuuluu tällä hetkellä 21 pelaajaa. Kampparit pyrkii julkaisemaan lisää sopimusuutisia lähiviikkojen aikana.

Antero Levänen luovuttaa vetovastuun Olli Manniselle

28.03.2021 | Bandyliiga, Juniorit, Yleinen

Mikkelin Kamppareiden edustusjoukkuetta vuodesta 2004 saakka yhtämittaisesti valmentanut Antero Levänen päättää huiman urakkansa päävalmentajana ja luovuttaa vetovastuun pitkäaikaiselle valmentajakumppanilleen, Olli ”Ola” Manniselle.

Antero Levänen kertoo, ettei ”kapulanvaihtoon” liity dramatiikkaa, ja sitä on valmisteltu huolella.

-Yksi ajanjakso on vaan tullut päätökseensä.  Lukioaikoina alkanut pitkä, yhtämittainen ura valmentajana on tullut toistaiseksi päätökseen ja on nyt on hyvä aika panostaa enemmän siviilipuolen hommiin, tässä ollaan kuitenkin perheellisiä töissä käyviä ihmisiä. Tilanne seurassa on hyvä ja nyt kun saatiin Ola tarttumaan kapulaan, näen tässä hyvän jatkumon. Lajia en ole vaihtamassa, seuraa en ole vaihtamassa ja työ taustalla tulee taatusti jatkumaan ainakin seuran johtokunnassa ja tiedän että hommia seuratoiminnassa aina löytyy. Lankulla minua ei kuitenkaan tulla ainakaan tulevina parina kautena näkemään.

-Lämpimät kiitokset ihan kaikille joiden kanssa vuosien ja vuosikymmenten saatossa on  saanut tehdä yhteistyötä lajin parissa.

Mikkelin Kampparit kiittää Anteroa upeasta työstä seuran ja lajin eteen ja seuraväki iloitsee siitä että Levänen pysyy seuran toiminnassa jatkossakin.

Olli Manninen päävalmentajan pestiin luottavaisena 

-Antero on tehnyt huiman työn seuran ja lajin eteen. Meidän yhteistyö on ollut upeaa ja luottamus saumatonta – kiitokset hienoista vuosista Antero! Mikään nuorennusleikkaushan tämä ei ole, kun olen Anteroa (45) kymmenisen vuotta vanhempi!

Tilanne seuran ja edustusjoukkueen suhteen on mainio. Taustat on kunnossa ja seura pystyy jatkuvasti rakentamaan joukkueen rungon omista kasvateista ja vahvistamaan sitä sopivilla ulkopuolisilla täsmähankinnoilla. Päättynyt kausi oli monella tavalla poikkeuksellinen ja vaikka jäätiin yli kymmeneen vuoteen ensimmäisen kerran kun mitalipelien ulkopuolelle, lähtökohta tulee olemaan se että jatkossakin joukkue ja sen pelaaminen pyritään pitämään niin laadukkaana että tavoitteet voidaan asettaa korkealle. Joukkueen rakentaminen on hyvässä vauhdissa, sopimuspelaajia on tässä vaiheessa kymmenkunta, mikä on poikkeuksellisen paljon ajankohtaan nähden. Pääsiäisen jälkeen aloitetaan  virallisesti treenaamaan parikymmenpäisen porukan kanssa”

Tuula Penttinen on joukkueen uusi fysiikkavalmentaja

Tärkeänä palasena ”Ola” pitää  myös sitä, että fysiikkavalmennus saadaan ammattimaisiin käsiin Tuula Penttisen ryhtyessä joukkueen fysiikkavalmentajaksi. Etelä-Savon urheiluakatemiassa fysioterapeuttina toimiva Tuula Penttinen on harrastanut monipuolisesti yleisurheilua sekä valmentanut yleisurheilupuolella kymmenisen vuotta ja tekee yhteistyötä myös jalkapalloilijoiden (MP) kanssa.

Kampparit toivottaa Tuulan lämpimästi tervetulleeksi seuraan!

Pelaajapuolen sopimustilanteesta, niin uusista kuin vanhoista sopimuspelaajista tiedotamme lähiviikkoina!

-LT-

 

 

Kamppareiden perinteiset päättäjäispalkinnot jaettu!

12.03.2021 | Bandyliiga, Etusivu, Yleinen

Koronan takia seuran päättäjäiset jää tänäkin vuonna pitämättä. Perinteiset palkinnot jaettiin kuitenkin joukkueiden viimeisissä tapahtumissa.

Kaudella 2020-2021 palkitut pelaajat:

Edustus Paras pelaaja Sami Mikkola
Energinen taistelija Elmeri Hämäläinen
Naiset Paras pelaaja Katja Ahonen
Taistelijan malja Jenna Kastevaara
Kauden kehittynein Tytti Lempinen
P 21 Maalintekijä Ville Särkkä
Kippari Severi Noponen
Positiivinen yllättäjä Jere Kupiainen
P 17  Kauden kehittynein Veeti Torniainen
Kauden pelaaja Jaakko Järvinen
P 15  Joukkuepalkinto Paavo Hatakka
Joukkuepalkinto Paavo Tapio
Joukkuepalkinto Eemeli Krivtz
Joukkuepalkinto Matias Kinnunen
Joukkuepalkinto Ville Kuitunen
Joukkuepalkinto Simo Huotelin
P 13  Innokkain harjoittelija Viljo Hatakka
Työmyyrä Tuomas Kurki
Hengenluoja Erik Melonen
Kauden kehittynein Juha Halonen
Tsemppari Veeti Attenberg
Kotan Kannu: Simo Huotelin
”Innokas harjoittelija”
Reilun Pelin Junioripelaaja: Elmeri Hämäläinen
Fair play junioripelaaja
Pekan Pytty: Topi Saukkonen
Vuoden junioripelaaja
Joken Pytty: Lasse Korhonen
Vuoden juniorimaalivahti
Vuoden toimija: Lasse Pulkkinen
Mika Ukkonen

Edustuksen palkitut Elmeri Hämäläinen ja Sami Mikkola

Vuoden junioripelaaja Topi Saukkonen

Vuoden juniorimaalivahti Lasse Korhonen

Fair play junioripelaaja Elmeri Hämäläinen

Kotan Kannu, Innokas harjoittelija Simo Huotelin

Vuoden toimijat, P21 mestarivalmentajat Mika Ukkonen ja Lasse Pulkkinen

 

 

 

Kampparit taipui toistamiseen – Narukerä etenee välieriin

eroakiireesta.fi OTTELURAPORTTI

BL 2. puolivälieräottelu Kampparit – Narukerä 2-4 (1-4)

Narukerä ratkaisi ensimmäisen jakson maaleilla

Puolivälieräpari Kampparit-Narukerä pelasi toisen osaottelun Hänskissä varsin erilaisissa olosuhteissa kuin ensimmäinen peli pelattiin keskiviikkona Porissa. Pakkanen oli laskenut kymmenisen astetta, mutta Mikkeliä koko päivän kiusannut lumisade piinasi koko ottelun ajan.

Ottelu käynnistyi Kamppareiden komennossa. Narukerä peruutteli edellisen ottelun tapaan kaikki miehet alimmalle kolmannellekseen ja antoi Kamppareiden rakentaa rauhassa peliä. Kampparit pelasi aktiivisesti ja loi monia hyviä tekopaikkoja. Reilun kymmenen minuutin pelin jälkeen Kampparit siirtyi Tomi Hauskan tarkalla vasemman puolen kulmalyönnillä johtoon. Pari minuuttia myöhemmin Janne Hauska pääsi lyömään rankkarin, mutta lyönti meni Narukerävahdin käsiin.

Jos jakson ensimmäinen puolisko oli Mustien, pääsi Narukerä hiljalleen paremmin peliin mukaan ottaen otteen. Pelin 24. peliminuutilla syntyi Narukerän tasoitus kun  Rinat Shamshutov onnistui kulmalyönnissä.  Pari minuuttia tästä siirtyi 1-2 johtoon Joona Rajalan osumalla.  Kerän saadessa maaleista virtaa, syntyi painetta Kampparipäätyyn ja jaksolla nähtiin vielä kaksi Narukerämaalia Toimi Mustosen osuessa kahdesti. Tauolle mentiin tilanteessa 1-4.

Toinen jakso käynnistyi tasaisena, tilanteita luotiin molempiin päihin. Kun jaksoa oli pelattu reilu vartti, kavensi Karo Liimatainen Iisakki Kaivolan esityöstä tilanteeksi 2-4. Tasaisen jakson loppuosan Kampparit sai luotua hyviä paikkoja, mutta Narukerä kesti eikä enempää osumia pelissä enää nähty. Narukerän 2-4 voitto tietää porilaisille välieräpaikkaa ja Kamppareille varhennettua kesälomaa.

Kampparileirissä tunnelmat oli pelin jälkeen ymmärrettävästi vaisut, eikä isompia analyysejä irronnut. Antero Levänen harmitteli päivän pelissä hyvän otteen katoamista ja Narukerän ensimmäisen jakson osumia jotka ratkaisivat lopulta pelin.

Joni Maaranen pelasi upean ja pitkän uransa näillä näkymin viimeisen ottelun ja kehui joukkueensa otteita.

”Pelattiin hyvä peli, meillä oli tänään paikat ratkaista peli, mutta tänään riittänyt. Nuori joukkue kehittyi hienosti kauden mittaan, mutta ei ansainnut vielä palkintoa. Loukkaantuneena olleen Kimmo Huotelinin puuttumista pelistä Joni piti isona asiana. Harmittaa ihan hirveästi Kimmonkin puolesta”

Kiitos Joni!

Kampparit onnittelee Porin Narukerää välieräpaikasta!

Teksti: Lauri Tikanoja