Arkisto: Bandyliiga
Fanibussi perjantaina Lappeenrantaan
Fanibussi 4. välieräotteluun Lappeenrantaan!
Kampparit järjestää FANIBUSSIN perjantain 4. välieräotteluun Lappeenrantaan.
Lähtö PERJANTAINA 3.3. klo kello 17.00 Lääninhallituksen edestä torin laidalta.
Ottelu Veiterä- Kampparit Kisapuistossa kello 19.00
ILMOITTAUTUMISET:
VIESTILLÄ: 0440 755207
SÄHKÖPOSTILLA: totti.raittila@icloud.com
Bussimatkan hinta 20€ /alle 16v. ja eläkeläiset 10€
ENNAKKO: Kampparit jatkaa välieräsarjaa keskiviikkona Hänskissä
Olli Manninen: Tasainen sarja kuten aavisteltiinkin
Kampparien välieräottelut Lappeenrannan Veiterää vastaan ovat olleet juuri sitä, mitä päävalmentaja Olli Manninen ennustikin.
– Ennakoin tasaista välieräsarjaa ja sellainen se onkin. Yllätyksiä ei ole tullut eteen, sanoo Manninen.
Kampparit on pelannut kaksi ottelua Veiterää vastaan. Molemmilla on yksi voitto. Ottelut ovat tasan 1-1.
Veiterä voitti sarjan viime keskiviikon avauksen Hänskissä jatkoaikamaalilla 4-5 ja Kampparit puolestaan toisen kohtaamisen lauantaina Lappeenrannassa 2-4.
Manninen on tyytyväinen vierasottelun voittoon.
-On myönnettävä, että kiva oli voittaa Lappeenrannassa, sillä Kisapuisto on ollut meille vaikea paikka.
Avausottelu kotona viime viikon keskiviikkona jäi kaivelemaan.
-Ei olisi ollut vääryys, jos se olisi päättynyt toisinkin, mutta tulosta pitää kunnioittaa. Tämä vain kertoo sarjan tasaisuudesta, tuumii Manninen.
Joukkueet kohtaavat Hänskissä keskiviikkona iltaottelussa.
– Otteluun valmistautumista sävyttää se, että molemmat joukkueet tuntevat toisensa todella hyvin.
Mannisen mukaan molemmat joukkueet haluavat pelata jääpalloa, jossa pallo liikkuu ja joukkue on aktiivinen. Ottelutaktiikkaa pitää miettiä vastustajan mukaan.
– Veiterä on luisteleva joukkue, joka pitää yllä vahvaa liikettä.
Manninen korostaa puolustuspelin merkitystä.
– Kahdessa ensimmäisessä ottelussa joukkuepuolustuksemme on ollut tiivistä. Puolustus on pallopelissä muutenkin lähtökohta, mutta jos Veiterä haluaa olla aktiivisempi pallollisessa pelissä, meidän on pidettävä vastustaja ryhmittymän ulkopuolella.
Lauantaina Lappeenrannassa Kamppari-ryhmän puolustus piti Veiterän loppurynnistyksenkin.
– Panostamme puolustuspeliin. Se on meidän vahvuutemme, sanoo Manninen.
Finaalipaikkaan tarvitaan kolme voittoa, joten keskiviikon kotiottelu ei ratkaise jatkoa.
-Nyt pelataan tilanne ja ottelu kerrallaan. Vähintään perjantaihin saakka tässä sarjassa mennään, sanoo Manninen.
Kampparit piti lauantain vierasottelun jälkeen sunnuntaina taukopäivän ja palasi treenijäälle tiistaina ennen keskiviikon ottelua.
Nuoret finaaliin roimalla voitolla
Maanantaina Kampparien nuoret pelasivat oman välieräottelunsa Porvoon Akillesta vastaan Hänskissä.
Tulos oli selvä: Kampparit voitti 14-0 (5-0). Voitto tietää finaaliottelua, joka pelataan keskiviikkona 8. maaliskuuta klo 19.00 Mikkelissä ja Hänskissä.
Kamppareilla on sikäli erikoinen tilanne, että edustusjoukkueen ryhmässä on tällä hetkellä peräti kahdeksan 21-vuotisten ryhmän pelaajaa. Päävalmentajana Manninen antoi edustusjoukkueen nuorille luvan otteluun.
-Ilman muuta nuoret saivat pelata oman ottelunsa. Ne pelit ovat heille tärkeitä. Pitää vain minimoida riskit ja huolehtia hyvästä palautumisesta, sanoo Manninen.
Bandyliigan välieräottelu Kampparit-Veiterä Mikkeli, Hänninkenttä keskiviikkona 1.3. alkaen klo 19.00.
Tervetuloa!
Kausikortit ovat voimassa kaikissa tapahtumissa ennen mitaliottelua!
Liput ennakkoon:
Veiterä kaatui Lappeenrannassa 2-4
Kampparit tasoitti välierät
Kampparit kuittasi Bandyliigan keskiviikkoisen avausottelun jatkoaikatappionsa voittamalla Veiterän Lappeenrannassa lauantaina.
Kisapuisto on ollut Kamppareille vaikea paikka, mutta nyt siitä ei ollut tietoakaan. Kampparit oli todellisessa myötätuulessa ja voitti 2-4 (1-3).
Joukkueiden toisen kohtaamisen jälkeen välieräottelut ovat nyt tasan 1-1.
-Oli tärkeä saada keskiviikon jälkeen voitto. Kyse on sarjasta. Tässä tarvitaan vielä kaksi voittoa, muistuttaa päävalmentaja Olli Manninen.
Lauantaina Lappeenrannassa peli oli Kamppareilta hyvä kokonaisuus.
Manninen kiittelee joukkuettaan ennen muuta siitä, että keskiviikon ottelusta, hävitystäkin pelistä, jäi hyvä vire, joka kantoi lauantaina vierasottelussa Kamppareille aina hankalassa Kisapuistossa.
-Pienet muutokset, jotka tehtiin jo keskiviikon otteluun, toimivat myös nyt. Tavoitteena oli suoraviivainen pallollinen pelaaminen. Kun joukkue uskoi itseensä, tuli tulosta.
Katsojalle Kamppari-ryhmän peli näyttikin totuttua aktiivisemmalta. Vahvassa asemassa olivat ensi jakson alun onnistumiset.
Kampparit aloitti ottelun myötätuulessa ja takoi kahden maalin johdon alle puolen tunnin.
Ensin nuori, vasta 15-vuotias Simo Huotelin näytti maalinteon mallia. Huotelin karvasi pallon ja laukoi yläkulmaan.
Simo Huotelin ei kokeneempia kumarra. Kampparien avausmaali oli näyttävä.
Rasmus Kettunen iski 27. minuutilla Aki Mannisen syöttämän kulmurin sisään.
Veiterä kavensi, mutta taukojohtoon 1-3 päädyttiin Elmeri Hämäläisen maalilla. Esityön teki kippari Kimmo Huotelin.
Elmeri Hämäläinen viimeisteli Kimmo Huotelinin esityön päätteeksi Kampparien kolmannen maalin
Toinenkin jakso oli Kamppareiden otetta.
-Ensi jakson myötätuuli toi meille etua. Luulimme, että Veiterä tulee toisella jaksolla kovaa, mutta niin ei käynytkään, selvittää Manninen.
Veiterä kavensi maalin päähän puhtaalla onnenkantamoisella. Veiterän huono syöttö aivan päädystä kimposi Kamppari-pelaajan varusteista maaliin. Maali merkittiin omaksi maaliksi.
Lauantaina erikoistilanteet olivat avainasemassa. Veiterä-valmentaja Tero Nieminen totesi jo keskiviikkona Mikkelissä, että Kamppareille ei saa antaa kulmureita.
Lauantaina mustat kirjasivat yli kymmenen kulmaa, joista kaksi upposi. Ratkaisevan osuman teki Janne Hauska kulmurista 67. minuutilla. Tarjoilusta vastasi Tomi Hauska.
Janne Hauskan kulmurimaalin 67. minuutilla tyhjensi pajatson. Veiterä ei päässyt enää peliin kiinni
-On tärkeä juttu, että kulmalyönnit onnistuvat, tuumii Manninen.
Janne Hauskan kulmurimaalin jälkeen Kampparit jäädytti peliä ja purki Veiterän aseettomaksi.
-Ottelu oli meiltä ehjä suoritus ja myös henkisesti tärkeä voitto, sanoo Manninen.
Kampparit pelasi tehokkaan pallollisen pelin lisäksi järkevää puolustuspeliä. Apuna oli maalilla jälleen omalla tasollaan pelannut huippuveskari Lasse Korhonen.
Välierät jatkuvat keskiviikkona kotiottelulla Hänskissä.
Kampparien ja Veiterän välieräsarja jatkuu arkiottelulla Mikkelissä keskiviikkona 1.maaliskuuta.
Ottelu alkaa Hänskissä klo 19.00.
Välieristä mennään jatkoon kolmella voitolla. Ottelut ovat nyt siis 1-1.
Tervetuloa keskiviikkona Hänskiin!
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen
Lauantain Veiterä-Kampparit nähtävissä suorana Kamppareiden Solidsport-kanavalla
Kampparit matkustaa lauantaina Lappeenrantaan tasoittamaan välieräsarjaa!
Ottelu nähtävissä myös suorana nettilähetyksenä.
Lauantaina kello 16.00 Lappeenrannan Kisapuistossa käynnistyvä ottelu streamataan suorana Kamppareiden Solidsport-kanavalle, koska kotijoukkue Veiterä ei kustannussyihin vedoten lähetä kotiotteluistaan nettilähetyksiä.
Bandyväki kiittää Ese Korhosta lähetyksen kuvaamisesta!
Veiterä-Kampparit 2. Välieräottelu
Myös FANIBUSSISSA on vielä paikkoja.
Tiedustelut Totti Raittilalta 0440 755207, toimi nopeasti!
-LT-
Veiterä vei välieräavauksen
Kampparit menetti kotipelin jatkoajan äkkikuolemalla
Kampparit juhlimassa toista maaliaan
Kampparit pelasi Bandyliigan välieräavauksessa hyvää jääpalloa, mutta se ei aivan riittänyt.
Lappeenrannan Veiterä onnistui jatkoajan kuudennella minuutilla oikeastaan ensimmäisessä hyökkäyksessään ja ratkaisi välieräottelun keskiviikkona Hänskissä.
Varsinainen peliaika päättyi tasan 4-4 (2-3). Pöytäkirjaan tuli merkintä 4-5 Veiterän hyväksi.
Kamppari-ryhmän päävalmentaja Olli Manninen tuumi tyynesti, että lopputulos harmittaa. Toisaalta hän oli tyytyväinen joukkueensa peliesitykseen.
-Peli oli meiltä hyvä ja tasonnosto aikaisempiin Veiterä-peleihin verrattuna, sanoi Manninen pelin jälkeen.
Hyvän pelin pelannut Rasmus Kettunen oli hankala pideltävä Veiterälle
Kampparien ja Veiterän ensimmäinen välierä tarjosi dramatiikkaa kentän täydeltä.
Ensijakson alussa Kampparit loi tukun hyviä maalintekotilanteita, mutta Veiterä teki maalit.
Lappeenrantalaiset rymysivät kolmen maalin johtoon ennen kuin Kampparit sai peliä takaisin haltuunsa.
Kolme maalia eteen Veiterälle ei ennakoinut hyvää, mutta shokkialusta huolimatta kolmen maalin ei vastannut pelin kuvaa.
-Ei menty kipsiin, vaan toteutettiin omaa peliä ja noustiin, sanoi Manninen.
Veiterä-valmentaja Tero Nieminen puolestaan tuumi, että Kampparien vastaiskuihin ei päästy kunnolla kiinni ja kun Veiterä passivoitui, Kampparit kavensi.
Kampparit oli tehokkaana erikoistilanteissa. 15. minuutilla Santeri Laitinen tälläsi ensimmäisen kulman sisään ja 26. minuutilla saman tempun teki Valtteri Hauska.
-Kamppareille ei saa antaa kulmia. Joukkueella on liian hyvää lyöntivoimaa, sanoi Nieminen.
Toisen jakson 58. minuutilla pallo pomppi Kamppari-vahti Lasse Korhosen hanskoista ja Veiterä lisäsi johtoa.
Kampparien loppukiri oli vahva. Rasmus Kettunen suuppasi siistin maalin 81. minuutilla Aki Mannisen syötöstä.
Peli oli hoitua tasoihin 86. minuutilla, kun Veiterän Johan Segerman pelasi rankkarialueella palloa jäästä. Seurauksena oli rankkari, jonka Santeri Laitinen löi ohi.
Kampparien kulmurit olivat keskiviikkona rautaa. Ottelun lopussa 90. minuutilla Kampparit sai kulman, jonka Topi Saukkonen hoiti maaliin.
Topi Saukkonen toi kulmamaalillaan Kampparit tasoihin varsinaisen peliajan loppuhetkillä
Tasapeli tiesi jatkoaikaa, joita Hänskissä ei ole viime vuosiin nähty. Viimeisin on ollut kymmenkunta vuotta sitten mitaliottelussa. Tero Niemisen mukaan Veiterä ei ole ikinä pelannut jatkoaikoja. Manninen muisteli, että välieräsarjoissa on vuosia sitten tahkottu jatkoaikoja useinkin.
Keskiviikkona tiukka ottelu päättyi jatkoajan ensijaksolla. Huolimattomuus keskialueella antoi vastahyökkäyksen Veiterälle. Santtu Nurmi viimeisteli äkkikuolemamaalin.
Välierät jatkuvat lauantaina Lappeenrannassa.
Kampparit matkustaa Kisapuistoon Veiterän vieraaksi. Manninen on luottavainen lauantain otteluun valmistautumisessa.
-Tulosta pitää kunnioittaa, mutta olisi tämä voinut päättyä toisinkin. Ottelu antoi kuitenkin uskoa omiin otteisiin. Peli oli aktiivista ja rohkeampaa, sanoi Manninen.
Mitä pitää parantaa lauantain otteluun?
-On tehtävä paikoista maalit.
-Veiterä on vahva joukkue ja kun ennakoitiin, että kyseessä on kova sarja niin siltä se näyttääkin. Nyt on vain haettava yksi kiinnitys Kisapuistosta, sanoo Manninen.
Veiterä-Kampparit lauantaina 25. helmikuuta Lappeenrannassa Kisapuistossa. Ottelu alkaa klo 16.00.
Fanibussi 2. välieräpeliin Lappeenrantaan lauantaina 25.2.
Bussi starttaa Mikkelistä Lääninhallituksen edestä, torin laidan tilausajopysäkiltä klo 13.45. Peli Lappeenrannan Kisapuistossa käynnistyy klo 16.00.
Bussimatkan hinta on 20 €/hlö, maksu joko Mobile Pay:llä 50511, Mikkelin Kampparit ry:n pankkitilille FI64 5271 0420 0569 06 tai käteisellä tasarahalla bussiin noustessa.
Ilmoittautumiset WhatsApp-viestillä 0440 755207 tai sähköpostilla totti.raittila@icloud.com to 23.2. klo 10.00 mennessä. Sitovaan ilmoittautumiseen lähtijän/lähtijöiden nimet ja puhelinnumero, mikäli ilmoittaudut sähköpostilla. Reissu toteutetaan, mikäli ilmoittautuneita on riittävä määrä.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Jukka Laitinen









