Arkisto: Yleinen
Mikkelin koululaisturnaus jatkui 5.-6. luokkien sarjoilla
Hänskissä pelatun Mikkelin alakoulujen koululaisturnauksen 5.-6. luokkalaisten sarjat ratkottiin tänään. Eilisen vesi- ja räntäsateen sijaan tänään päästiin pelaamaan pikkupakkasessa.
Poikien sarjan voittajaksi pelasi Sairila (kuvassa). Hopealle taisteli Peitsari ja pronssimitalit sai Lähemäki.
Tyttöjen mestariksi pelasi Anttola (kuvassa), hopeaa sai Urpola ja pronssia Lähemäki.
Kampparit kiittää yhteistyökumppaneitaan Suur-Savon Osuuspankki ja Liikkuva Mikkeli.
Kiitokset myös kaikille upeaan turnaukseen osallistuneille sekä koulujen henkilöstölle upeasta yhteistyöstä!
Mikkelin Kampparit
Mikkelin koululaisturnaus käynnissä – 44 joukkuetta, noin 500 pelaajaa!
Kuvassa 3.-4. luokkalaisten poikien voittajajoukkue – Rantakylän koulu.
Kampparit järjestää joka talvi Mikkelin kouluille jääpalloturnauksen, jonka suosio säilyy vuosi vuodelta. Turnaukseen osallistuu tänä vuonna 44 joukkuetta, eli peräti 500 innokasta pelaajaa.
Tämänvuotinen kaksipäiväinen turnaus aloitettiin tänään 3.-4.-luokkien tyttöjen ja poikien sarjoilla. Huolimatta sateisesta säästä, täytti Hänskin iloiset kiljahdukset ja kentällä nähtiin vauhdikasta peliä, upeita onnistumisia ja joukkueiden mainiota yhteishenkeä.
Vaikka turnauksessa ratkotaan joukkueiden keskinäistä paremmuutta, näkyy kentällä hyvin vähän pettyneitä ilmeitä. Suorituksista ja yhteisistä onnistumisista osataan ottaa ilo irti, vaikka tulokset eivät palkintopyttyjä tai mitaleja toisikaan!
Turnauksen ensimmäisen päivän mitalistit:
Tytöt 3.-4. luokat
1. Päämajakoulu 2. Ristiina 3. Urpola
Pojat 3.-4. luokat
1. Rantakylä 2. Lähemäki 3. Urpola
Turnaus jatkuu huomenna keskiviikkona 5.-6. luokkien tyttöjen ja poikien sarjoissa.
Hänskin kioski palvelee – TERVETULOA!
Kampparit P17 otti SM-kullan!
SM-finaali P17, Hänskissä Kampparit – HIFK 3-1 (2-0).
Kampparit P17 kesti paineet ja kukisti HIFK:n ikäluokan SM-finaalissa. Jos Kampparit kaatoi eilisessä välierässä jopa helpohkosti Akilleksen, joutui Kampparit taistelemaan tämän päivän voiton eteen monin kerroin.
Kampparit puolusti koko ottelun tiiviisti pyrkien pitämään joukkueen pallon alla ja iskemään vastaan. Totutun fyysisesti pelannut IFK puski huonolla tuloksella Mustien sumppuun ja Kampparit teki tarvittavat maalit.
Ensimmäisen Kampparimaaleista vastasivat Eetu Pulkkinen ja Karo Liimatainen, molemmat Aki Mannisen syötöistä. Toisen jakson alussa ustien päivän tehomies Aki Manninen tälläsi kulmalyönnin vastustamattomasti oikeaan yläkulmaan ja Kamppareiden johto oli jo 3-0.
HIFK kavensi reilun tunnin kohdalla kulmasta, mutta lähemmäs punapaidat eivät päässeet. Kampparit keskittyi loppuajan puolustamaan tiiviisti ja huikea Lasse Korhonen Mustien maalissa pani parastaan. Lukuisat IFK:n yritykset törmäsivät Kampparipuolustuksen ja Mustien parhaana palkittu Lasse teki maalissa teki koko joukon huikeita pelastuksia.
HIFK:n parhaana palkittiin hurjan määrän töitä tehnyt, mutta hyökkäyksissä vähän yksinäiseksi jäänyt Leevi Laitinen.
Kampparivalmentaja Jukka ”Yyki” Pulkkinen nieleskeli ottelun jälkeen helpottuneena kehuen ryhmäänsä komeasta taistelusta ja hienosta voitosta. ”Onnistuttiin tänään puolustuspelissä hienosti ja koko joukkue teki loistavaa työtä, HIFK on ollut aina meille todella hankala vastustaja, mutta tänään onnistuttiin tärkeissä paikoissa – kiitos pelaajat!”
Päivän P17-joukkueen päivän puolustusvoitto ja sen tuoma Suomen mestaruus oli upea päätös Kampparien huikealla kaudelle! Seura saavutti ennätyksellisen upean mitalisaaliin; naisten SM-pronssi, miesten eilinen hieno Bandyliigan hopea, ja peräti kolme SM-kultaa: P11, P15 ja P17! Lisäksi P21 oli nuorten Bandyliigan nelonen ja P13-lopputurnauksissa saavutettiin tänään 7. sija (P13/musta) ja haastajaturnauksen voitto (P13/valkoinen).
Kausi on ollut hieno ja seuran tulevaisuus näyttää todella valoisalta!
Kampparit onnittelee koko P17-joukkuetta upeata mestaruudesta!
Teksti: Lauri Tikanoja
Kuva: Mari Ukkonen
Kampparit taipui taistellen
Veiterä – Kampparit 3-2 (3-2).
Bandyliigan hieno finaalitapahtuma keräsi Lappeenrannan Kisapuistoon yli neljän tuhannen hengen upean yleisön!
Ottelu käynnistyi hienoisessa lumisateessa Kamppareiden pirteän sisääntulon ja kolmannen peliminuutin avausmaalin myötä. Kalle Lempisen upeasta esitystä Artem Shekhovtsov teki 0-1 riemastuttaen arviolta 500-päistä mikkeliläisyleisöä ja lappeenrantalainen olivat ihmeissään.
Kampparijohdossa mentiin yli puoli tuntia, kunnes Veiterä tuli Eetu Peuhkurille osumalla tasoihin ja vain minuuttia myöhemmin (37.min.) Emil Fedorov vei kotijoukkueen johtoon – mutta vain hetkeksi – heti seuraavalla minuutilla Kampparit tuli tasoihin Santeri Laitisen toimesta. Sama mies oli asialla kolmisen minuuttia ennen taukoa kotijoukkueen johdon 3-2, joka jäi taukonumeroiksi.
Toinen jakso pelattiin täysin maaleista. Veiterällä oli paikkansa, mutta Kampparitkin loi lukuisia huippupaikkoja tasoittaa peli, mutta onni ei ollut myötä.
Kulta Lappeenrantaan ja saappaat jalassa kaatunut Kampparit joutui tyytymään hopeaan.
Molempien joukkueiden valmentajat kiittivät joukkuettaan ja sanoivat pelin olleen finaalin arvoisen.
Kampparivalmentaja Antero Levänen kertoi pelin ratkenneen kahteen kaksinkamppailuissa, jotka toivat Veiterälle mestaruuden.
Teksti: Lauri Tikanoja
Kuva: Kari Nuolinko
P17 SM-mitalit ratkotaan viikonloppuna Hänskissä!
Kampparit P17 sai SM-runkosarjan voittajana mieluisan tehtävän järjestää mitaliottelut kotikentällä Hänskissä tulevana viikonloppuna 10.-11.3.
Välierät
Lauantaina 10.3.
kello 12.00 KAMPPARIT – AKILLES (Porvoo)
kello 14.30 HIFK (Helsinki) – NARUKERÄ (Pori)
Mitalipelit
Sunnuntaina 11.3.
kello 12.00 PRONSSIOTTELU
kello 15.00 FINAALI
Otteluihin on vapaa pääsy – kioski palvelee.
Tervetuloa!
Joukkueen kapteenin, Topi Saukkosen ja valmentaja Jukka ”Yyki” Pulkkisen mietteitä tulevasta viikonlopusta alla.
Haastattelija pahoittelee unohdustaan – myös Kampparit P21 pelasi jälleen mitaleista, mutta Akilles oli pronssiottelussa vahvempi ja Mustien sijoitus oli 4.






