Arkisto: Etusivu
Mikkelin Kaupunki palkitsi viime vuonna menestyneitä urheilijoitaan
Mikkelin Kaupunki palkitsi vuonna 2024 menestyneitä urheilijoitaan
Kuvassa Mikkelin Kaupungin puolesta palkinnot jakaneet Anu Kokkonen, Jarno Strengell ja kaupunginjohtaja Janne Kinnunen sekä paikalle päässeet Jenna Kastevaara, Joonas Immonen, Paavo Tapio, Viljami Kumela, Jere Immonen ja Simo Huotelin.
Mikkelin Kaupungin järjestämässä palkitsemistilaisuudessa Kaupungintalolla palkittiin viime vuonna menestyneitä mikkeliläisurheilijoita.
Tilaisuudessa palkitut Kampparit:
- Kampparit U16-,U18- ja U21-joukkueet palkittiin kunkin voitettua ikäluokkansa Suomen mestaruuden
- P17-maailmanmestarit Iivo Korhonen, Simo Huotelin, Oskari Kokko, Simo Huotelin, Viljami Kumela, Kasperi Kumela, Jere Immonen, Paavo Tapio, Tero Kumela (valmentaja), Joonas Immonen (joukkueenjohtaja)
- P19 MM-pronssia saavuttaneet Touko Tähtinen ja Joonatan Hämäläinen
- Naisten maaotteluita pelanneet Jenna Kastevaara ja Iina Lempinen
Kampparit/tiedotus
Hänskin täydeltä junnujääpallon juhlaa
Upea turnauspäivä Hänskissä
Kampparit U12, U10 ja JPK.n järjestämä turnauspäivä pelattiin la 18.1.25 Mikkelin Hänskissä. Pelit päästiin käynnistämään aurinkoisessa ja upeassa talvisäässä lempeän tuulen saattelemana.
Paikalla oli pelaajia seitsemästä eri vierasseurasta ( JPS, WP-35, HIFK, Veiterä, Botnia, Vesta, OLS ja järjestävä seura Kampparit). Kannustusjoukkojakin oli katsomassa vauhdikasta juniorijääpalloa runsaasti.
Kampparit aloittaa jatkosarjan kotiottelulla Akillesta vastaan 29.1.
Bandyliigan jatkosarjat käynnistyvät 29.1.2025
Bandyliigan alemman jatkosarjan ohjelma on valmistunut. Sarjan kaksi parasta jatkaa puolivälieriin.
Kamppareiden ottelut jatkosarjassa
ke 29.1.2025 Kampparit – Akilles klo 18.30
la 1.2.2025 Botnia – Kampparit kellonaika varmistuu lähiaikoina
ke 5.2.2025 Kampparit – Botnia klo 18.30
la 8.2.2025 OLS – Kampparit klo 15.00
la 15.2.2025 Akilles – Kampparit klo 17.00
su 16.2.2025 Kampparit – OLS klo 13.00
Lauantaina Hänskissä junioriturnaus klo 10-16
Junioriturnaus Hänskissä lauantaina 18.1. kello 10.00-16.00
Sarjoina Jääpallokoulu, U10- ja U12-juniorit.
Tervetuloa kannustamaan – Kampparikioski palvelee.
Avaa otteluohjelma tästä:
Mikkeli 18.1.2025, otteluohjelma – Taulukko1
Porin erikoistilannemaalit veivät pisteet Kamppareilta
Kampparit-Narukerä 2-4 (2-0)
Kamppariryhmä esiintyi edukseen runkosarjan viimeisessä kotiottelussa lauantaina. Voittokin oli lähellä, mutta se kariutui Porin Narukerän erikoistilannemaaleihin.
Kampparien edustusjoukkue näytti kotiyleisölle ehkä kauden parasta peliään lauantaina Bandyliigan runkosarjan viimeisessä kotiottelussa.
Mustat veivät ensi jakson 2-0, mutta toisella jaksolla vierasjoukkue Porin Narukerä nyhti otteluvoiton erikoistilannemaaleilla. Pori teki maalit kolmesta kulmurista ja yhdestä rankkarista ja voitti 2-4 (2-0).
Kampparitkin teki kaksi kulmatilannemaalia, mutta suurin harmi oli
tuttu juttu, tekopaikkojen hassaaminen.
-Kerä voitti maalintekokilpailun, me maalipaikkojen luomisen, kiteytti ottelun Kampparivalmentaja Olli Manninen.
Myönteisintä kotijoukkueen otteissa oli se, että ryhmä oli ottelussa mukana heti ensimmäisistä minuuteista, eikä ensihetkien takaiskuja tullut.
Päinvastoin, Kampparit meni 7. minuutilla maalin johtoon, kun Viljami Kumela tälläsi kulmurin sisään. Jatkossa 22. minuutilla Joonatan Alho teki toisen maalin kulmurisäpinässä.
Kamppareilla oli jakson alussa kolme läpiajoakin, mutta maaleja ei vain saatu aikaan. Osasyy oli Kerän maalivahti Santeri Rantanen. Porin valmentaja Aleksi Vihtilä tuumi ottelun jälkeen, että maalivahti piti joukkueen pystyssä.
Kamppareilta eka jakso oli todella mainiota peliä.
-Ensi jakso oli meiltä hyvä, mutta Kerän kaltaista joukkuetta vastaan pitää pelata hyvin koko 90 minuuttia, sanoi ottelun jälkeen kotijoukkueen parhaana palkittu kippari Sami Mikkola.
-Paikkoja meillä oli, mutta ei vain saatu sisään. Muuten ottelu oli sitä, mitä odotinkin. Kerä on vahva joukkue.
Kampparikapteeni Sami Mikkola pelasi hyvän ottelun. -Ensi jakso oli parasta. Harmi, että ei saatu kaikista tekopaikoista maalia, tuumi Mikkola.
Kampparit tukahdutti Kerän ensi jaksolla ottamalla vieraiden hyökkäykset kiinni ylhäältä.
-Siitä saatiin kaveri sekaisin. Olimme vain tehottomia maalinteossa. Ensi jaksolla piti tehdä enemmän kuin nuo kaksi, tuumi Manninen.
Narukerä pääsi peliin mukaan toisella jaksolla ajamalla pelin päätyihin ja pakottamalla tilanteet kulmureiksi. Rankkarin Kerä sai pehmeänoloisesta tuomiosta. Rankki upposi muuten hyvin pelanneen Kampparivahdin Jere Korhosen taakse.
Kamppareilla on Bandyliigan runkosarjassa vielä yksi ottelun, kun joukkue matkaa Ouluun 25. tammikuuta.
Kampparit on nyt viidessä pisteessä. Takana on OLS vain yhdessä pisteessä. Manninen sanoo, että viimeiseen otteluun jää silti vielä panosta alempaa loppusarjaa ajatellen.
Ennen tammikuun loppua on edessä tauko maaotteluiden vuoksi. Manninen on mukana A-maajoukkueen valmennuksessa.
Kampparien edustusjoukkueesta on yhdeksän pelaajaa nuorten maajoukkuetehtävissä, seitsemän P19- joukkueessa ja kaksi P17-joukkueessa.
-Nyt annetaan heille rauha keskittyä maaotteluihin. Sieltä varmaan tulee väsynyt seurakunta takaisin, toivottavasti kaikki terveenä. Muu joukkue treenaa normaaliin tapaan, sanoo Manninen.
Päivän otteluisäntä Ese-Energia Oy palkitsi joukkueidensa parhaina pelaajina Narukerän Ville Aaltosen ja Kamppareiden Sami Mikkolan. Raadissa yhteyspäällikkö Mervi Pajunen (kuvassa keskellä), mittausinsinööri Antero Levänen sekä markkinointi- ja viestintäasiantuntija Mari Harlin.
Teksti: Kampparit/tiedotus, kuvat: Sami Häkkänen











